Resultat 1 till 4 av 4

Reg.datum
    nov 2024
    Namn
    Sven Karlsson

Oljebyten TSI 1.0 110 hk

Stämmer det att originalservice endast har oljebyte vartannat år om inte bilen säger något annat samt 3000 mil? Inspektionen vartannat år är endast en okulärbesiktning om man inte kört så att bilen tycker ett oljebyte behövs?
    Personligen tycker jag att man borde byta varje år, antar att det är OK att byte olja (0w-20) och filter själv om man vill utan att det är negativt för ev. garanti?

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    VW/Seat/Audi/Skoda Longlife oljeservice är 30000 km/ 24 månader. Motorn indikerar själv om den behöver oljebyte tidigare baserat på körsätt m.m. Jag har alltid kört mina VW/Audi Longlife bilar enligt detta och de har inte begärt oljeservice tidigare, men det har varit TDI-motorer.

Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Jag har alltid bytt själv varje vår, alltså en extra gång mellan ordinarie byte, oavsett bensin eller dieselmotor, brukar köpa olja, filter, plugg vw orginal, oftast från https://shop.ahw-shop.de/. Inga problem med garantier

Reg.datum
    nov 2024
    Namn
    Sven Karlsson
    Låter som att även jag kommer att byta extra, men höst, eftersom vi är där nu

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin