Resultat 1 till 7 av 7

Reg.datum
    okt 2024
    Namn
    Jürgen Grosse

Passat cc obd2-problem

Hej. Jag har en VW PASSAT CC TSI 200 årsmodell 2009.
    Mina obd2 adaptrar kan inte längre läsa data från uttaget. Detta har fungerat innan. Leden för ström lyser på adaptrarna när de är inpluggade i uttaget. Ena adaptern är EXZA HHOBD. Den andra en billig noname.
    Någon som kan ge en hint om vad som kan vara fel. Finns det någon säkring som är inblandat i datakommunikationen?
    Tacksam för svar.
    Senast redigerad av vfr den 2024-10-28 klockan 21:14. Anledning: Borttagning av textformattering

Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Säkring finns, men du skriver att någon LED lyser på dongeln?
    Testa dina donglar i en annan bil, eller testa ytterligare en annan dongel i din bil som fungerar i någon annans bil.
    Googla på obd2 pin så hittar du vilka stift du ska ha ström på och vilka som är datakommunikation.

Reg.datum
    okt 2024
    Namn
    Jürgen Grosse
    Ursäkta sent svar. Hade glömt att jag skrev här. Börjar väl bli gammal och gaggig.
    Tack för svaret på frågan. Jag tar mig nog till en verkstad för kontroll. Har för lite erfarenhet för att själv komma vidare med detta.

Reg.datum
    okt 2024
    Namn
    Jürgen Grosse
    Senaste nytt. Visade sig vara skit bakom spakarna. Min app hade tappat inställningarna och därför visades inga data.
    En annan fråga. Är det någon som använder dongel från OBDeleven. Jag antar att det går att läsa ut rätt många felkoder med den.

Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Har använt OBDeleven (den äldre modellen) i många år, nöjd. Haft hjälp vid någon felkod nån gång, kollat oljetemp när man byter olja i DSGn, återställt service när jag servat, hjälpt nån kompis med någon felkodssökning, ställt om nån funktion. Har PRO och drygt 500 gamla ponts kvar. Tror nya modellen kostar / år?

Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Citat Ursprungligen postat av sturebyking Visa inlägg
    .......... Har PRO och drygt 500 gamla points kvar. Tror nya modellen kostar / år?
    Bra till mycket!

Vad jag kan se så kostar PRO 549:- per år enl eftermontering.se. Min OBDeleven Nextgen PRO är köpt innan man införde årskostnad.

https://www.eftermontering.se/obdele...obdeleven.html
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Reg.datum
    okt 2024
    Namn
    Jürgen Grosse
    Hej och tack för informationen. Vad jag kan se kan man köpa adaptern för 60 euro på obdeleven,s hemsida. Om jag förstår texten rätt behövs inget annat för att det ska fungera.

Liknande ämnen

1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-07-28, 09:23
  2. OBD2 can't connect to ECU
    Av Polo_gti i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-23, 22:00
  3. Rätt OBD2 kabel?
    Av Maha i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-14, 04:19
  4. OBD2-uttag golf mk5
    Av dalle82 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 08:10
  5. Obd2
    Av R.Grönberg i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 22:49

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin