Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756

    Golf 5 TSI som fått spelet i elen

    Jo min Golf 5a TSI har stått avställd, okörbar på grund av sträckt kamkedja i ca 1-år. Sen en längre tid så har den stått
    på underhållsladdning med en CTEK-laddare.

    I går kväll såg jag något märkligt, bilen stod och blinkade med ljusen, inte rytmiskt som vid vanligt blinkning, utan flimmrande, och med varierande styrka. Såg ungefär ut som på film när en bil får ett UFO svävandes över sig!

    Då detta var första gåmgen detta hände, och mitt i natten så sprang jag ut och bröt strömmen till laddaren!
    Då försvann blinket!

    Vad tror panelen kan ha orsakat detta? Kan det ens i teorin vara laddaren som genererar denna störning?

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 015
    Hur beter sig bilen nu då med laddaren bortkopplad? Det vanliga svaret blir väl att kontrollera batteriet.

  3. #3
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Tror också att det är batteriet.
    Råkade ut för liknande problem i Januari. Cuprans batteri gick ner efter startförsök. Visade typ 8-9 volt med multimeter. Gick ej att låsa m fjärren, random belysning lyste svagt fast den inte skulle göra det. Rättade till sig när jag anslutit laddaren. (Dock var batteriet kört...).

    Det var givetvis "jackpott" på antal felkoder .

    Visserligen helt olika bilar respektive fenomen, men ändå tror jag på batteriet som felkälla.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Hur beter sig bilen nu då med laddaren bortkopplad? Det vanliga svaret blir väl att kontrollera batteriet.
    Blinkandet försvann så fort laddaren kopplades bort!
    Har på grund av sjukdom inte haft möjlighet att titta på problemet efter det jag skrev tråden.

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756
    Problemet löst! Går här och letar efter en lagom stor "skämskudde" och börjar att misstänka att man drabbats av skrump-hjärna!

    Orsak: Jag hade glömt tändningsnyckeln i låsets tändningsläge! Blinkandet kom när dom sista el-molekylerna lämnade batteriet!

    Vad lär man sig av detta? Jo, att man efter över 40-års mekande med bilar fortförande kan klanta till det å det grövsta. Och att man sen aldrig ska bortse dom allra enklaste, banala felen en bil kan drabbas av!

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-10-16, 06:24
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 10:04
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 11:01
  4. Var hittar jag spelet?
    Av Lillen i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 00:33
  5. Hjälp med elen till 1.8T....
    Av VWR18 i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 17:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin