Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 73
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885

    Elbilar - Här diskuterar vi dem i allmänhet

    Senast redigerad av Peter-C den 2023-05-25 klockan 09:55.

  2. #2
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Undra hur han kör om han har 26 mils räckvidd under större delen av året? Eller kanske han bara laddar 80%? För i min GTX, som har 21" och då drar mer än hans med 20", så kommer jag också ca 26-28mil på vintern men 35-38mil på sommaren.
    Då laddar jag alltid 100%.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Kanske han inte bygger kö på motorvägen och dessutom använder blinkers..

  4. #4
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Ja, de som betalat 700+ för sin elbil och sen ligger på motorvägen bakom en lastbil i 85 och slipstreamar för att spara några kwh, det fattar jag inte
    Jag har min bil i sportläget permanent, kör 10-20 över skyltad hastighet, använder alla komfortfunktioner såsom värme, AC, stolsvärme, rattvärme osv. Och ändå får jag bättre räckvidd. Så lite skum är artikeln.

    Sen har ju ID4 GTX inte på något sätt den räckvidd som anges, det är helt klart, men det är ju allmänt känt sen 20 år tillbaka att (alla) bilar inte når de förbrukningssiffror som tillverkaren anger.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Först och främst så är det inget som pekar specifikt mot Vw ID4, utan mot WLTP som alla elbilar har en siffra på.
    Det kan vara så att säljaren har lovat guld och gröna skogar, och ägaren inte läst på så noga om WLTP eller vad det egentligen innebär. Överlag inte påläst skulle jag påstå.
    Senast redigerad av loadmaster den 2023-05-11 klockan 15:57.

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Visst har du rätt i det du skriver. Tyvärr visar man en VW ID4 i hela inlägget och det är vad folk förmodligen kommer att förknippa VW´s elbilar med. VW´s räckvidd är bara hälften av vad man lovat.

  7. #7

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    Olle
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    27
    Jag tycker dagens testmetoder för både elbilar och bensin/dieselbilar är åt helvete. Det borde vara tester med bilarna ute på vägen och ett körsätt som ligger nära verkligheten för en "genomsnitts bilist". Man kan säkert ha synpunkter på vad en genomsnitts bilist är.
    Men säg 1/3 i stan, 1/3 del på upp till 70 väg och 1/3 på motorväg. Allt i högsta tillåtna hastighet. Gärna ett för vintern och ett på sommaren. Då slipper försäljarna dessutom ljuga köparna rätt i ansiktet.

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av olle54 Visa inlägg
    Jag tycker dagens testmetoder för både elbilar och bensin/dieselbilar är åt helvete. Det borde vara tester med bilarna ute på vägen och ett körsätt som ligger nära verkligheten för en "genomsnitts bilist". Man kan säkert ha synpunkter på vad en genomsnitts bilist är.
    Men säg 1/3 i stan, 1/3 del på upp till 70 väg och 1/3 på motorväg. Allt i högsta tillåtna hastighet. Gärna ett för vintern och ett på sommaren. Då slipper försäljarna dessutom ljuga köparna rätt i ansiktet.
    Fast egentligen har ingen brytt sig om dessa tester senaste 20 åren, alla vet att det inte stämmer. Man ska komma 100mil men kommer har 80mil med dieseln..

    Men detta har ju inte varit ett problem när du fyller på 80mil, på MASSOR av ställen på 5min..

    Men nu när du har el så ska den komma 55, med du kommer bara 28mil när det är kallt..

    DÅ har man en problem!, då måste man verkligen planera för att hitta en snabbladdare, Vilket kan vara OMÖJLIGT om du åker åt fel håll i landet...

    Så ett ICKE problemet har ju blivit ett JÄTTE problem för vissa, är ju så galet kort elen går i värsta fall..

    Finns väll ingen Diesel som går under 60mill i sämsta förhållandena idag?!,

  9. #9

    Reg.datum
    sep 2017
    Namn
    Fredrik
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    79
    Håller med om att testning och mätvärden är svårt. Men oavsett hur det görs så kommer det nog alltid att vara svårt. För hur ska man hitta ett sätt där alla tillverkare kan testa under exakt samma förutsättningar? För vi pratar ju inte bara en viss hastighet, det behöver ju i princip vara samma sträcka, samma yttertemperatur, samma ACC-temperatur i bilen, samma ... allt för att det värdet ska vara relevant. Och då är det ju typ lab för att det ska bli görbart. Och då kommer vi säkerligen komma till Dieselgate igen.

    Men som mange säger så har väl ingen faktiskt på riktigt litat på värden som tillverkarna anger. Nånsin. Det är väl en stor anledning till att biltidningar och biltestar-kanaler finns i olika medier. Jag tycker man som konsument har lite av ett eget ansvar att göra en viss form av research när man köper något för så pass mycket pengar. Att köpa en biltidning eller kolla ett youtube-klipp på en review är ju knappast kostsamt varken i tid eller pengar sett till beslutsprocessen för att köpa en bil, och då har man ju fått en mycket bättre indikation om förbrukning och mycket annat.

    Vad gäller det här med förbrukning och elbilar så har jag så svårt att köpa hela grejen med att det är en gigantisk grej. Även om elbilar funnits för konsumenter i många år nu så är tekniken ung relativt förbränningsmotorn och i dagsläget är det inte i alla avseenden och egenskaper en direkt ersättare för en elbil. Är man en person som ofta gör långresor och inte kan acceptera att när man åker 30+ mil behöver ta ett laddstopp då får man väl köpa en annan bil. Är det så konstigt? Det är väl precis som om att jag behöver en skåpbil för att den lastar mycket så köper jag inte en liten kombi.

    Med det sagt så undrar jag ju vad det är för resor eller vardag de här personerna har. För hur ofta görs de här resorna och hur stor del av ens bilanvändande är det? För nu är tongångarna ofta att man inte kan köpa en elbil för att det man inte kommer 60+ mil på en tank/laddning. För de allra flesta så görs väl den typen av resor några enstaka gånger per år och då hade jag kunnat tycka att de extra stoppet för laddning som krävs de få gångerna får en oproportionerligt stor invägning vid val av bil. Men det är ju bara min personliga åsikt

  10. #10

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja fast gå från 90 mil till 30mil, är ju rätt galet.. Så blir ju lätt jobbigt om man inte kan ladda hemma oxå.

    Sen till det roliga, vi som gillar att köra snabbt. ( tänkte det gör väll de flesta på detta forum ) . Så har man ju verkligen problem, framförallt på bana. Kan man komma 15 varv på mantorp på en laddning?..Sen ska man ut och stå och hänga 45min vid snabbladdaren och missar allt kul snack mellan stinterna i depån

    Ska köra där nästa torsdag och hoppas det kommer lite Elbilar som kan berätta va deras erfarenheter är

  11. #11
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Man får ta det för vad det är, elbilar: det är inte en produkt som kan ersätta en dieselbil med samma förutsättningar. Det är en annan produkt helt enkelt. Och beroende på användningsområde så kan elbilen vara en uppgradering mot dieselbilen eller en försämring mot dieselbilen. Som jag brukar min elbil så är den grym. Sladden sitter i på jobbet och hemma vid behov. Kör aldrig mer än 20 mil om dagen på vardagarna så aldrig räckviddsproblem. Bilen varm när man sätter sig i den på vintern, och skulle man glömma aktivera värmare så blir den varm på 1 minut. Tyst och bekvämt. Slipper äckliga dieselpumpar och åka en omväg för att tanka på tappen osv.

    Sen har jag andra bilar att ta på semestern eller på den spontana oplanerade helgutflykten etc. Och vill jag ha roligt bakom ratten, ja då tar jag definitivt något annat Men som vardagsbil och till pendling och tjänsteresor i göteborgsområdet, suverän!
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av loadmaster Visa inlägg
    Det kan vara så att säljaren har lovat guld och gröna skogar, och ägaren inte läst på så noga om WLTP eller vad det egentligen innebär. Överlag inte påläst skulle jag påstå.
    Mig förvånar det att någon bryr sig om vad en säljare säger överhuvudtaget... Jag vet inget sammanhang där en sk säljare haft mer eller bättre koll på produkten än mig. I de flesta sammanhang är de som kallar sig säljare eller motsvarande en person som läser ur produktbladet. Det kan jag ju göra själv.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av olle54 Visa inlägg
    Jag tycker dagens testmetoder för både elbilar och bensin/dieselbilar är åt helvete. Det borde vara tester med bilarna ute på vägen och ett körsätt som ligger nära verkligheten för en "genomsnitts bilist". Man kan säkert ha synpunkter på vad en genomsnitts bilist är.
    Men säg 1/3 i stan, 1/3 del på upp till 70 väg och 1/3 på motorväg. Allt i högsta tillåtna hastighet. Gärna ett för vintern och ett på sommaren. Då slipper försäljarna dessutom ljuga köparna rätt i ansiktet.
    Varför då? Helt meningslöst. Det är bättre att du bildar dig en uppfattning om vad som är rimligt, generellt. En förbränningsmotorbil förbrukar cirka 0,6-0,7 liter per mil, i snitt, mer eller mindre. Om du räknar med att en elbil förbrukar ca 2 kWh per mil så blir du mindre besviken.

  13. #13

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Man får ta det för vad det är, elbilar: det är inte en produkt som kan ersätta en dieselbil med samma förutsättningar. Det är en annan produkt helt enkelt. Och beroende på användningsområde så kan elbilen vara en uppgradering mot dieselbilen eller en försämring mot dieselbilen. Som jag brukar min elbil så är den grym. Sladden sitter i på jobbet och hemma vid behov. Kör aldrig mer än 20 mil om dagen på vardagarna så aldrig räckviddsproblem. Bilen varm när man sätter sig i den på vintern, och skulle man glömma aktivera värmare så blir den varm på 1 minut. Tyst och bekvämt. Slipper äckliga dieselpumpar och åka en omväg för att tanka på tappen osv.

    Sen har jag andra bilar att ta på semestern eller på den spontana oplanerade helgutflykten etc. Och vill jag ha roligt bakom ratten, ja då tar jag definitivt något annat Men som vardagsbil och till pendling och tjänsteresor i göteborgsområdet, suverän!
    Ja så är ju elbilen kanon! MEN de är INGEN egen produkt om man ska rädda planeten och se hur politikerna styr skatterna!, Hela flottan ska bli el! :/.


    Men att man ska ha tillgång till X antal olika bilar. För att göra vad EN bra bensin bil klarar av är ju Kul men verkligen inte ekonomiskt eller klimat smart.

    Se min "gamla" Golf R, den klara av ""ALLT"". Kör året runt med familjen, går hyffsat snålt. Bytte hjul igår och så blir det Mantorp på torsdag..

    För mig har aldrig flera bilar varigt ett alternativ ( för att kunna ha skoj ,samtidigt praktiskt )

    Är ju alldeles för jobbigt, att puts, försäkra, skatta , laga X antal bilar för att kunna ha ett kul liv ..

    Så ELBILEN är en GALET dyrt komplement till att kunna ha en komplett bil som klarar "allt" :/

    Idag med de galna räntorna (elbilar är dyra nu utan bonus) Så kostar en ID4 GTX 7695kr/mån för 1000mil per år!!!. Det blir ju fan 92 spänn mil, att få låna bilen!!.

    Hur f-n tänker man när man leasar för det?!... När räntorna och bonusen fanns, så förstår jag att folk plockade ut dessa bilar......

    Men idag?!...nej det är knappt några privatpersoner som kör leasing längre..

    Så får man inte ner priserna, så kommer små bensinbilar var det som säljs. Som det gör nu
    Senast redigerad av mangewide den 2023-05-15 klockan 08:42.

  14. #14
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Själv tycker jag det är roligt med många bilar, särskilt om de har en bred spridning i ålder. Trevligt att kunna sätta sig i en mk1 som inte ens har styrservo och KÖRA bil, inte en gaming-dator på hjul som en bil från 2023 är och samtidigt kunna välja att låta 2023 bilen köra en till jobbet genom de hopplösa köerna dagen efter, tyst och bekvämt med minimal insats från min sida

    Hade inte resten av familjen (och grannarna kanske) haft ngt att säga till om hade det nog varit 10-20 bilar på uppfarten, nu får jag nöja mig med 5
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  15. #15

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Själv tycker jag det är roligt med många bilar, särskilt om de har en bred spridning i ålder. Trevligt att kunna sätta sig i en mk1 som inte ens har styrservo och KÖRA bil, inte en gaming-dator på hjul som en bil från 2023 är och samtidigt kunna välja att låta 2023 bilen köra en till jobbet genom de hopplösa köerna dagen efter, tyst och bekvämt med minimal insats från min sida

    Hade inte resten av familjen (och grannarna kanske) haft ngt att säga till om hade det nog varit 10-20 bilar på uppfarten, nu får jag nöja mig med 5
    Ja så sant, om det finns nått vett att ha fler bilar så en MK1 som inte är så dyr är ju självklart val. .

    Men som att kunna ersätta en Vanlig Svenne Volvo.
    Så ska man ha en ID4 som man lånar för 100 000 per år för att kunna köra 1000mil på "gratis" el. Spelar ju liksom ingen roll om soppan kostar 25kr/l när man pröjsar 100spänn milen för att åka elbil utan driftkostnaden.

    Elbil var ju perfekt när Räntan var 0% och bonusen fanns. Nu lär man ju räkna 10ggr innan det är självklart är smart med en dyr elbil.. :/

  16. #16

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Och sen ska ju diesel och bensin bli billigare nästa år.

  17. #17

    Reg.datum
    sep 2017
    Namn
    Fredrik
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    79
    Elbilstrådar ballar verkligen alltid ur här Och utan att gå "all out Greta" så känns det som att det finns en hel del förnekare som har svårt att ta till sig att vi vi kommer behöva göra kompromisser och avkall på sånt som vi vant oss vid sedan tidigare. Elbilar är säkerligen inte den enskilda lösningen, men att säga att det är en kass lösning för att den inte ersätter ALLA funktioner som "en" fossilbil löser är ju lite skrattretande.

    I vanlig ordning kastas siffror ut utan relevanta jämförelser. Det nämns att en GTX kostar 7695 kr/mån att leasa och att det är så fruktansvärt dyrt. Det kanske kan anses vara mycket pengar, men den riktiga frågan är väl vad det kostar att leasa motsvarande fossilbil?

    Nu orkar jag inte gräva så djupt men en snabbkoll på VW's hemsida ger att en grundpriset för att leasa en Tiguan Allspace 200 hk är 6455 kr/mån och om man hade valt en ID4 Pro Performance så går den att få från 6595 kr/mån. Nu är säkert inte utrustningspaketen exakt lika, men vi pratar om en skillnad på några hundralappar i månaden mellan en fossilbil och en någorlunda liknande elbil (ja jag vet att de inte är exakt lika och det är inte det jag skriver).

    Om någon sen vill köra bilen de där 1000 milen per år som ingår i leasingavtalet så kan vi väl leka med tanken att Tiguanen drar 0.6 l/milen i snitt och att ID4an drar 2.5 kWh/mil i snitt. Jag gissar att det är optimistiskt räknat till fossilbilens fördel. 1000 mil ger då en förbrukning på 600 liter bensin respektive 2500 kWh. För enkelhetens skull kan vi väl räkna med att bensinen kostar 19 kr och det ger då en total kostnad på 11400 kr för ett år. Elpriset varierar ju en del men en snabb googling säger att elpriset i region SE3 i snitt under 2022 låg på ca 1,40 kr/kWh. För att få enkla siffror kan vi väl lägga på 1,6 kr/kWh i överföringsavgift, skatt, etc. Så ett totalt elpris på 3 kr/kWh. Driftskostnad för 1000 mil blir då 7500 kr.

    Vad blir då totalen på ett år?
    Fossilbil (6455 * 12 + 11400) = 88 860 kr
    Elbil (6595 * 12 + 7500) = 86 640 kr

    Så 2000 kr lägre kostnad med elbil. Så om det är sååååå dyrt med elbil så kan ju inte en enda person ha råd med fossilbil

    Sen tror jag väl egentligen att de flesta vet det, men det som kostar mest med leasing är ju värdeminskningen. Så att jämföra diesel/bensin-priset med milkostnaden för ett leasingavtal är som att jämföra äpplen och elefanter

  18. #18

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Nu är det risk att jag blir off topic här...

    Citat Ursprungligen postat av Gråtand Visa inlägg
    Elbilstrådar ballar verkligen alltid ur här Och utan att gå "all out Greta" så känns det som att det finns en hel del förnekare som har svårt att ta till sig att vi vi kommer behöva göra kompromisser och avkall på sånt som vi vant oss vid sedan tidigare.
    Det är just där skon klämmer, den politiska illviljan som förutsätter att befolkningen villigt skall göra avkall på sådant som vi vant oss vid. Att ett land får det sämre brukar kallas för negativ ekonomisk tillväxt. Pandemi och krig har gett hela världen tuffa förutsättningar. Den genomsnittliga tillväxten i EU under 2023 tros bara bli 0.8%. Som enda land i Europa tros Sverige få en negativ ekonomisk tillväxt: -0.8%. Källa: https://www.tn.se/ekonomi/25946/darf...mest-i-europa/

    Hur kunde det då bli såhär? Det beror på många saker, men den svenska energipolitiken spelar stor roll. Man skrider sina planer i verket på att elektrifiera transportsektorn. På något vis har man glömt bort att el inte är en energikälla utan bara ett väldigt smidigt sätt att transportera energi och ett mindre smidigt sätt att lagra energi. Då bar det sig inte bättre än att man föregående två mandatperioder avvecklade 4 kärnkraftreaktorer som producerade stora mängder planerbar el till billigt pris. Detta kombineras dessutom med att enorma mängder pengar satsas på fantasier om fossilfri stålproduktion som beroende på källa beräknas kräva 55 - 82 TWh per år. Det kan jämföras med hela Sveriges elförbrukning 2022 som var 137 TWh.

    Det är inte bara på el-området energipolitiken har fumlat bort vår välfärd. Även drivmedel har i Sverige gjorts onödigt dyra med höga skatter och unikt hög reduktionsplikt. När man gör energi dyrare gör man allting dyrare. När allting blir dyrare får man inflation. När man får inflation får man devalverad valuta. När vår valuta devalveras blir allt vi importerar dyrare. När oljan som vi importerar blir dyrare blir energin dyrare... Alla som har någon form av sparande pungslås av inflationen, om ni läser era orangea kuvert ser ni prognoser för hur mycket pengar ni kommer få som pensionärer. Vad som dock inte står i dessa brev är vad dessa pengar kommer räcka till. Frågan är om våra pensioner kommer räcka till pålägg åt våra frukostmackor.

    Folk ojar sig över att Karlshamsnverket spyr ut en massa koldioxid, men ingen verkar särskilt bekymrad över att den ännu ganska modesta elbilsflottan i Sverige konsumerar mer än dubbelt så mycket el som Karlshamsverket producerar. Om vi fördubblar elbilsflottan behöver vi några Karlshamnsverk till. Fossila elkraftverk går snabbt att bygga, kärnkraftverk tar lång tid att bygga.

    Du har helt rätt i vad du skriver när du konstaterar att värdeminskningen oftast är en mycket större kostnad än bränslekostnaden för en bilägare. Enklaste sättet att minska värdeminskningen är att äga en gammal bil med lågt värde. Frågan är hur synen på elbilar kommer vara när de blivit gamla? Kommer någon år 2078 vilja ta en 70 år gammal Tesla Roadster på en nostalgitur? Enligt statistik från car.info finns det idag 15 st Tesla Roadster i Sverige. Det kan jämföras med de 724 Porsche 356 eller 6695 VW Typ 1 (baggen) som idag finns i Sverige, många av de bilarna är idag äldre än 70 år.

    Synen på olika typer av bilar kan snabbt förändras, det var inte länge sedan man såg dieselbilar som miljöbilar som skulle uppmuntras på olika vis.

    Jag har inget emot elfordon, jag tycker att alla som vill köpa elfordon skall få göra det. Dock ser jag ett problem i att elfordon pressas ut med politiska påtryckningar samtidigt som vår elproduktion skjuts i sank.

    m v h Henrik

  19. #19

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    ⭐⭐⭐⭐⭐

  20. #20
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    @Henca - Bra inlägg #18. Det går inte att förbise myndigheters tvångstyrning av oss medborgare till att välja elfordon. Därför blir det diskussioner.

    Det talas nästan aldrig om den enorma påverkan som nytillverkning av ett elfordon har på vår miljö, tex om fordonet orsakar en extra skrotning av ett fullt fungerande bensin/ diesel fordon. Jag har inga siffror på det men är övertygad om att det har stor betydelse, borde väl belasta utvärderingen av elfordonen.

    @Gråtand - Givetvis blir det debatt, ofrånkomligt i en sådan "laddad" fråga . Jag är inte elbilsfanatiker men läser gärna dina sakliga inlägg.

    Mao- Gott folk, fortsätt med den städade debatten.

    Övrigt. Om inte "Candyweiss" har något emot det kan denna tråd vara en generisk elbilstråd. Candyweiss som skapat den eller jag kan döpa om den till något passande.

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2023-05-25 klockan 00:50. Anledning: Övrigt, Ebilstråd
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-02-19, 13:09
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-06-23, 08:59
  3. Dålig räckvidd Originalfjärr!
    Av Maha i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 10:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin