Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 34
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2023
    Namn
    Peter Eriksson
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    32

    Projekt (S)NUT - Golf mk2 Memphis -88

    Hej!

    Först en liten introduktion av mig själv. Några av er vet nog vem jag är, Peter, 41 år sen ca 10 år boendes i Kinna, innan dess Göteborg. Bilhobbyn har varit med länge men till och från beroende på barn, flytt, hus, separation, brist på garage osv. Tidigare har jag haft en 83:a golf 1 gti som fick berg cup-kit, 2l-motor, Caddy mk1 med lila flakeat tak, passat mk1, golf 3 Vr6 med color concept, Golf 1 -75, Polo 6n2 -00. Sen har jag haft några luftkylda folkvagnar med, en buggy 68:a i ungdomen, en bubbla 64:a med herrejössesmotor som rasade, en till buggy 68:a som jag körde hem osedd från Norrköping (hade då stått still ca 10 år med USSR-dunk som tank), en Early bay 72:a med campinginredning i teak.. ja, så har man väl haft några andra bilar, ett par båtar, motorcyklar utöver men det är ju inte folkvagnar.


    Moi


    Golf 1 gti kort efter att den hämtats i Värmland


    Golf 1 gti som den såg ut när den såldes vidare


    Den hann gå några varv på Mantorp ring under bugrun, innan motorn rasade på banan


    Bubbla -64 som först fick en trimmad 1600 som senare rasade då kamaxeln tyckte den skulle gå av. Den fick uppgraderat chassi, BTR fälgar, fräsigare säten, ratt, mätare, en 2,1l motor som gick som bara den (170++ hk enl spekulation, den bromsades nämligen aldrig då en vippa skar och mosade sönder lyftare och en nock.. annars fina delar så som Weber IDA 48r, 310 graders kam, portade och flödade CB044 toppar osv..


    Early bay -72 som jag köpte i Varberg med en vattenkyld opel 1,2, värmepaket och linjebusselement med kompressor haha.. reggades tillbaka med luftkyld, teakinredning byggd på Ulricehamns båtbyggeri etc. såldes till en skåning som körde hem den med väldigt mycket oljeläckage då han inte ville köpa till min nybyggda 2,1L motor.


    Buggyn som kördes från Norrköping till Kinna i tron om att den var besiktigade och någorlunda genomgången.. jag var då ovetandes om att den stått närmare 10 år och bara fått en okulär inspektion av en icke bilkunnig herre.. samt att den hade en tank på 10L i form av en sovjetisk bensindunk med påsvetsade anslutningar haha.. nåväl, tanken var att den skulle få den snällare, vridstarka 2,1l motor jag byggde ihop efter bubblan och till bussen.

    2,1L motorn såldes iaf då jag kände mig väldigt mätt på luftkylda folkvagnar. Den gav sedan 100hk och 200nm på bromsbänk hos Johannes på JPM i Helsingborg, en perfekt bussmotor med andra ord.. vet inte hur många säsonger den rullat nu hos nuvarande ägare men nöjd blev han iaf :-)

    Nåväl.. nu har jag presenterat lite av mig själv och några av tidigare dårskaper!

    Här tänkte jag visa lite av mitt rullande projekt, en golf 2 Memphis -88 som jag förvärvade genom ett byte för ett tag sedan. Bilen är för närvarande min brukis, så det sker för närvarande ingen totalrenovering eller alltför stora långdragna ingrepp på bilen men planer finns :-)

    Bilen är som sagt en -88 Memphis, i relativt bra skick.. för närvarande 3-färgad. Det har varit ljudinstallation modell större i den tidigare.. hela bilen är dämpad med något liknande silent coat från golv till tak. grova kablar dragna och det satt hemmaplastade dörrsidor för dubbla 12" och diskanter haha
    Den var också låg som en dammsugare, tog i däck i hjulhusen, drivaxel i rambenet, handbromswire av, saknade innertak, hatthylla och en hel del annat..

    Det låg typ 5 miljoner skruver på golvet i bilen, godispapper, en morakniv under sätet och en massa annat skit..

    Motor är en GX, dvs 1,8 K-jetronic och katalysator, 90 arbetsvilliga hästar, 5-växlad låda.

    En del dokumentation har missats då jag inte förrän nu tänkt göra någon projekttråd eller liknande, det är ett tag sen man var aktiv på forum.


    Detta är nog ett av de första foton jag tog på bilen.. på väg hem från en god vän på Tjörn. Man kan numera få under mer än ett frimärke under bilen, inget hål kvar i golvet, eller i hjulhuset bak efter att dubbdäcken skavt på plåten.. (suck).

    Bakbromsarna var rätt sunkiga.. handbromswire av och hjulcylindern läckte.. hade tur och hittade en golf på skroten som hade i princip flong nya bromsar, dem tar vi sa sheriffen!



    Fick visst ingen bild med delarna på plats, men rent, fräscht och målat i sköldarna.


    Röda bromsar ska det va sa Robert och så blev det :-D


    De hemska dörrsidorna, fult plastade och med usel passform.. bizarrt är nog det bästa ordet jag kan komma på!


    Skrotägarna var snälla nog att plocka fram den, tyvärr var den full av skit så kunde inte ta hela inredningen som var jättefin.. :-( plockade iaf dörrsidor fram och massa annat bra att ha.


    Jetta mk1 som verkligen var helt sopslut!


    Bubbla som jag anser var alldeles för fin för att skrotas.. men garanterat försäkringsärende då det brunnit i motorrummet.


    Det blev ju bara en aaaaaaaaaning bättre med vanliga dörrsidor, tyvärr skiljer de lite mot resten då Memphis har överkant i svart galon och annan färg på rand.. men nästan rätt.. har någon lika fina Memphis byter jag gärna


    Mkt prylar plockade jag på skroten, på bilden syns långt ifrån allt.


    Jag hittade tex en fin (ok, någon knäck) hatthylla med hela och fina sidostycken, dessutom utan hål för högtalare som det ofta är. Även baklysena satt på 4dörrars Manhattan på skroten, som nya. innertaket tog jag, men det skiljde visst och saknar kanten där den har de bakre dörrhålen.. helt ok skick så om någon vill ha 4dörrars innertak så byter jag gärna mot 2dörrars :-D saknar grabbhandtagen men vill gärna ha!


    Det kommer snart mera, jag har hunnit att göra en hel del mer med bilen men behöver ta en paus då det ändå är Påskafton idag haha.. så.. .

    Glad påsk! // Peter

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2023
    Namn
    Peter Eriksson
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    32
    Mt- och godiskoma nu.. men ändå petar man i sig fler karameller haha..

    Namnet då, (S)NUT.. Ja, det beror helt enkelt på regskylten.. tänkte först NUT.. innan kompisen utbrast det är ju för fan en snutbil! Du måste lacka den som POLIZEI! Hur det blir med den saken får bi se.. lackas, rollas, sprayas, kanske wrap.. vi får se, men trefärgad kan den inte vara iaf, men det blir lite längre fram när den är bättre maskinellt osv.


    Monterade i en stereo, 400:- från Kina typ.. blitt kvar från tidigare bil, funkar helt ok, iaf om man har några högtalare i bilen! �� det finns bara plats för några skotsmå saker uppepå instrumentpanelen.. dock annan lösning på gång (inga hål i dörrsidor!)



    Jag hittade en lös kabel bakom säkringshållaren! Någon som har en aning om vad den kan vara till? Röd/svart har jag för mig.. gul kontakt.


    En till lös kontakt! Under tändningslåset, brun och brunvit.. jord. Till vadå???


    Ytterligare en, vad i helvete??

    Om någon vet ifall jag behöver koppla in dessa och var, hojta väldigt gärna till! Medveten om att det är universalhärvor som passar föera modeller, tillval osv.. men vill gärna vet iaf :-)

    Nog om det..! Andra småsaker som gjorts är att jag bytt bussningar i växellänkaget, utom de stora på själva stången.. de ingick ju såklart inte i kitet.. inte heller någon av de två kprtsre länkagen var rätt utan båda för långa.. passade även på att förlänga armen på stången med kul, så man fick lite shortshift på köpet när det blev sjukt mkt mindre glapp i spaken (1cm vs 10cm glapp typ).
    Inga foton på det tyvärr, men det är enkelt.



    På vägen dit hämtade jag även upp ett extraktorgrenrör i Göteborg, typiskt bra sak att ha på hyllan när man ska låta bli att trimma det första man gör.. ��
    Varit på Tjörn ett par vändor och hälsat på, grejat mes golfen, umgåtts osv.


    Har ett set nya skärmbreddare som ska på bilen.. men först var det fokus på att ställa in höjden på bilen, justera framvagn så gott det går utan riktiga verktyg. Dessutom krängde vi på flong nya Toyo proxes TR1 195/50 på mina sommarfälgar, Rota 15x8"
    Fälgarna behöll jag från föregående bil på jag hade siktet inställt på golf 2, bultmönstret är samma och navhålet 67,1mm.
    Det kunde dock varit lite högre ET då fälgarn i princip bara breddar utåt.. därav blev det tvunget att välja däck med stretch..
    Skärmkanterna behövde ändå valsas och måste valsas lite till för att det inte ska ta i vid nerfjädring.


    Ser nästan löjligt ut, men det är perspektiv och däcken trycks ju ihop lote av fälgen :-)


    Fäääärdigt! Blev riktigt bra, centrumkåpor ska på, fälgarna vaxas ��


    It's a little bit tight på svengelska.. riktig skärmvals fanns dock inte på plats.. det måste göras och skärmkanterna blir av med den lilla rost som finns och roskyddaa innan skärmbreddarna monteras.


    Det var dags för hemfärd för denna gången..

    Jag bytte och modierade förresten dit blå led i instrumentpanel och värmereglagen förresten, det ble. Riktigt bra och ska ta kort på det i mörkret :-)

    Väl hemma oassade jag opå qtt spola av bilen och fälrgarna.. solig eftermiddag så får man passa på att fota bilfan ☺️




  3. #3

    Reg.datum
    apr 2023
    Namn
    Peter Eriksson
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    32


    Bild på instrumenten med blå ledbelysning :-) värmereglaget gick att dela på, sågade av en del där man sätter i kontakten så man kunde få ur lampan. Kapade av lampan, tog loss dioden med motstånde och lödde dit på originallampans stift, så att det går att ha kvar och använda originalkontakten på härvan. Ledlampan är fastsatt med superlim

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2023
    Namn
    Peter Eriksson
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    32
    Är det någon som har koll på var man hittar bra men prisvärd dörrtätningslist? Behöver förarsidan mest akut även om det kanske skulle vara bra att byta båda.. nästa fråga, är den delad eller måste man lossa hela listen längsmed taket bak? Hör att den ska vara lite knepig (?).

  5. #5
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    Snälla Peter, avänd forumets bilduppladdning istället för en extern bildtjänst. Om den externa bildsiten försvinner på ett eller annat sätt sätt, så har vi ett forum fullt med trådar utan bilder. Det är inget roligt. Det var så med bildsiten "Geting" för många år sedan. Dom köptes upp och nya ägarna hade inte alls samma idéer om hur det skulle drivas. Det resulterade i massor av communities som tappade bilder till sina trådar.

  6. #6
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 295
    Citat Ursprungligen postat av Peter82 Visa inlägg
    Är det någon som har koll på var man hittar bra men prisvärd dörrtätningslist? Behöver förarsidan mest akut även om det kanske skulle vara bra att byta båda.. nästa fråga, är den delad eller måste man lossa hela listen längsmed taket bak? Hör att den ska vara lite knepig (?).
    Det är en list. Går inte att dela och har inte funnits att köpa nån stans på 20 år tyvärr. Ta inte av den om du inte har en ny, den är extremt svår att ta av utan att den går sönder.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  7. #7

    Reg.datum
    apr 2023
    Namn
    Peter Eriksson
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    32
    Tjing, jovisst det kan jag göra.cfaktum är det nog är 10 år sen jag var aktiv på ngt forum, så hade inte koll på att det fanns egen bilduppladdning.. trådar med döda bildlänkar är väldigt tråkigt ja, det kan jag hålla med om .


    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Snälla Peter, avänd forumets bilduppladdning istället för en extern bildtjänst. Om den externa bildsiten försvinner på ett eller annat sätt sätt, så har vi ett forum fullt med trådar utan bilder. Det är inget roligt. Det var så med bildsiten "Geting" för många år sedan. Dom köptes upp och nya ägarna hade inte alls samma idéer om hur det skulle drivas. Det resulterade i massor av communities som tappade bilder till sina trådar.

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2023
    Namn
    Peter Eriksson
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    32
    Oh, fifan.. jag tyckte jag läst det.. i din projekttråd faktiskt.. jag får se om jag kan hitta en bättre begagnad då.. Nu har jag inte kollat skitnoga på hur det ser ut.. men borde man inte kunna fimpa och skarva den där dörren slutar, eller den sitter ihop med den övre hårdare listen? Det är bara just över dörren min är kass...

    Tänkte för ett ögonblick att man kunde montera vindavvisare, men det hjälper ju inte ett skvatt eftersom de sitter i dörren..

    Hittade ett klipp på Youtube... det såg inte alltför svårt ut..



    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Det är en list. Går inte att dela och har inte funnits att köpa nån stans på 20 år tyvärr. Ta inte av den om du inte har en ny, den är extremt svår att ta av utan att den går sönder.
    Senast redigerad av Peter82 den 2023-04-12 klockan 08:22.

  9. #9
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 295
    Allt sitter ihop kan inte delas. Mmmm, på YT ser allt lätt ut.... Listen har en aluminiumkärna som böjs jättelätt när man tar av den och sen går det aldrig att böja tillbaka den eftersom aluminiumet har deformerats plastiskt.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  10. #10

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 011
    Vilken trevlig presentation och delning av projekt! Tack!

  11. #11

    Reg.datum
    apr 2023
    Namn
    Peter Eriksson
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    32
    Kul att det uppskattas! Jag hade ju ett gammalt konto här men som jag inte kom åt pga bytt mail och glömt lösenord :-)

    Har varit borta från Vw ett tag, men varit många gånger på Bugrun, alltid i vw :-) planen är att åka dit i år igen, hoppas att det blir fler bilar och mer drsgracing än förra året.


    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Vilken trevlig presentation och delning av projekt! Tack!

  12. #12

    Reg.datum
    apr 2023
    Namn
    Peter Eriksson
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    32
    Idag blev det bara ett litet jobb med golfen. Åkte först en sväng till Borås, biltema för att köpa rostomvandlare för denare bruk, penslar och LITE annat (vetefan hur det kunde sluta på ca 1000:- )

    Köpte lite grejer till ett annat projekt också, en odlingslott, men det hör ju inte hemma här hehe. Vidare till Hornbach, där köpte jag TESA dubbelhäftande tejp, tjock som jag ska sätta under skärmbreddarna, dels för att jag valsat kanterna så der inte går att fästa popnit upptill, dels för att täta mot fukt och skit under breddarna. Sen köpte jag en tunnare, mattejp, köibbog som f#n samt att jag tiggde till mig ett par meter byggplast :-)

    Väl hemma plockade jag av dörrsidor och alla fästen, torkade rent och drog dit mattejpen runtom och på några random ställen på innerdörren. Mina är lite kapade av föregående då det som jag nämnde innan satt dubbla 12r i dörrarna...

    Det blev helt ok iaf, lite svårt att undvika vecka helt då det blåste och det inte är helt rakt överallt. Hål för spegelreglage, vev och öppningshandtag skars upp minimalt och tejpades så tätt det gick.

    Skönt att ha plasten där iaf och dräneringshålen var inte förtäppta.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  13. #13

    Reg.datum
    apr 2023
    Namn
    Peter Eriksson
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    32
    Idag blev det en liten vända till Borås igen, hittade inte min häftpistol så köpte julas billigaste för 39:-, sen köpte jag 4st dubbellampor, tänkte modda bakljusen så hela nedre raden lyser på positionsljud och iaf dubbla bromsljus. Har bara dubbla bromsljus nu med kabel kopplad mellan B och 58.
    Har ett par extra lamphållare så kan testa lite.

    Häftpistolen då? Jo, det saknades bagagerumsgolv i min golf.. svart klädsel (nån skör plast) till stötdämpartornen hittade jag på skroten, så de är på plats.
    Till golvet tog jag vad jag tror är en hatthylla till Saab (ja, jag vet) och kapade ner till lagomstorlek. Fördelen är att den är vikbar, så man kan öppna utan att att tömma bagaget helt och komma åt diverse skrot man har i baljan (då jag inte har något reservhjul, hmm).

    Bagagerumsgolvet blev snyggt med svart tyg, häftat på undersidan.

    Fick även tag i en annan trevlig sak, nämligen en Votex-ratt i bra skick. Gjorde rent den grundligt och gnodde in den med läderbehandling (funkar fint även om det inte är läder).
    Bifogade bilder Bifogade bilder   

  14. #14

    Reg.datum
    apr 2023
    Namn
    Peter Eriksson
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    32
    Störigt att bilderna från mobilen vrider sig 90 grader...


    Edit: även om jag vred bilderna 90 grader åt motsatt håll blir det fel!! Wtf??

    Har en annan fråga.. jag tänkte byta ut oljetrycksgivarna.. vilka tryck ska det vara i topp respeltive vid oljetrycksfiltret? Är det 1,4 vid filtret och 0,4 på sidan om toppen?
    Senast redigerad av Peter82 den 2023-04-14 klockan 15:08.

  15. #15

    Reg.datum
    apr 2023
    Namn
    Peter Eriksson
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    32
    das Lenkrad im Auto! Blev hur bra som helst! Hittade ett lock för säkringar och reläer på ebay i Litauen också, bra dag! Sen fick jag även sytt skarvarna i bagage-golvet, blev fint utom en liten miss i formen vid hjulhuset då.. men det får jag leva med.
    Bifogade bilder Bifogade bilder    
    Senast redigerad av Peter82 den 2023-04-14 klockan 15:07.

  16. #16

    Reg.datum
    apr 2023
    Namn
    Peter Eriksson
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    32
    En dag med lote glädje och lite bekymmer..

    Fick tag i stora stötfångaren fram för småpengar, hellackad förvisso, men får väl göra samma sak när det är dags för min bil att få ny färg..

    Jag fick med en smal balk och en bred.. den smala kan nog vara mk1 då den suttit på en caddy innan.. har inte riktigt koll.. sen fanns inga sidofästen kvar.. det verkar finnas lite olika.. skulle någon kunna specificera vilka jag behöver köpa? Min är ju en -88 då med smala stötfångare, kan jag plocka nåt från den och använda? Det sitter alltså inget invändigt på den stora.

    Förresten så kommer jag behöva den bakre stora stötfångaren med om någon har en (gärna billig) i närheten eller kan ta med till träff eller bugrun kansle..

    Det tråkiga då.. bror på besök så vi hämtade upp dottern, några korta sträckor med start och stopp.. på sista ville bilen inte starta.. batteritorsk.. gick att rulla igång men dog.. då soppamätaren inte gick upp trodde jag nån slangat soppan.. (tankat halvtank härom dagen).
    Efter lite bök med startkablar osv fick jag startat och den laddar inte över 13v.. för dåligt med andra ord.

    Nu är det så att min bil varit ljudbil innan, det är draget 50kvadratskabel från batter till + och - på generator, det satt ingen jordkabel från batteri till chassi (fixat nu). Generator är dessutom en volvo-generator som nästan passar bra, linjerar inte 100%.. sen var muttern som håller pluskabel på generator kass så den satt inte åt riktigt.. polkontakterna är sen lite för små invändogt.. så de går inte på riktigt bra på batteripoöerna (de har skavt dem eller slagit på kontakterna). Batteriet är ett jättestort, typ husbilsbatteri så tror inte problemet är där.. utan dåliga dragningar, kontakter och fel generator..

    Älskar verkligen när ägare innan varit och pulat med klåparfingrar..

  17. #17

    Reg.datum
    apr 2023
    Namn
    Peter Eriksson
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    32
    Enda bilden jag hann ta på stötfångaren.. precis innan batteritorsken.. men där sitter inga fästen alls..

    Tror jag klurat ut att jag behöver 3 delar persida, ett svart på själva stötfångaren som skruvas, sen en svar och en vit/grå del på skärmarna. Hur är det med balkar? Fick med en smal, sen en bredare i plåt men den har inga "ben" som man sticker in genom fronten och skruvar fast den med.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  18. #18

    Reg.datum
    apr 2023
    Namn
    Peter Eriksson
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    32
    Hej hej!

    Har klurat lite på om jag ska fortsätta tråden.. Ser ju att en del varit inne och kikat och det är ju förstås kul, samtidigt som jag kanske väntat lite mer aktivitet.. jefla sociala medier som tagit trafiken från forumen..

    Gör en liten uppdatering om vad som gjorts på golfen iaf.. Ska fixa några fler foton med då jag varit dålig på att dokumentera.

  19. #19

    Reg.datum
    apr 2023
    Namn
    Peter Eriksson
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    32
    Kom ett paket med delar till golfen i början av veckan. Så det blev en tur till Tjörn

    Bytt/monterat:
    Luftfilter
    Bränslefilter
    Fördelarlock & rotor
    Tändkablar (de var dock väldigt långa, så kanske byter igen framöver)

    Avluftningsnippeln var av jämns med kanten på höger bromsok, så monterade ett nytt ok och glidpinnar.. för 250:- tyckte jag inte det var länt att försöka fixa, men sparat det och tänkte försöka senare.

    En fråga.. jag tycker att det känns som det finns mkt plats, kanske tom så mkt att det går att byta till ventilerade skivor?? Nån som vet?

    Alla rostfläckar jag hittade på bilen har skrapats oxh målats med rostomvandlare (quickfix jist nu).

    Sen har jag valsat skärmkanterna så gott det går, väldigt hårt bak då det är dubbelplåt, lite mer plats blev det. Sen mpnterade jag skärmbreddarna, de fick sättas med popnit längst ner och upp på sidorna, sen satte jag dubbelhäftande tejp längs hela kanten då plåten är invikt (funderade på popnit utvändigt men tror inte det skulle bli snyggt. Fått kapa lite av kanten invändigt med för att ge plats åt däcken uppåt. Det har gått emot liite lite när det skumpat.. svårt att få plats med 15x8" och et0 med 195/50 (skulle tagit 185/50 men ville inte ha så liten rullomkrets..

    På grund av att stosen, eller kylvattenfläns som det heter, läckte och började läcka ännu mer fick jag lov att stanna längre än tänkt.
    Ad center kunde få hem en till morgonen efter..

    Så istället för att inte göra nåt monterade jag av kamremskåpa och ventilkåpa. Tvättade och slipade dem så gott det gick (ingen bläster)
    Jag målade dem med rostomvandlare, efter det torkat och slipats av igen fick de lite motorfärg blev en viss skillnad :-D

    - - - Uppdaterad - - -

    Bilduppladdningen här är ju sådär va..

    Den svartvita bilden är innan breddare monterats, ser ju bara liiiiite bättre ut än när den är flerfärgad..

    Växellådan är en av tre polaren har liggandes.. någon som vet vad det är för låda? Finns en till med samma siffror, samt en till med andra..
    Bifogade bilder Bifogade bilder       

  20. #20
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 295
    Stämmer att det är samma som på GTI, den har tunnare klossar så 20mm vent skiva får plats.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

Liknande ämnen

  1. Kylarfläkten går inte. Golf Memphis 88
    Av cocospalme i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-30, 23:24
  2. Försäljningsvärde, Golf Memphis -88 3000mil?
    Av Freiholtz i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 18:27
  3. En NY Golf Memphis 1988!
    Av johan@speedlab.se i forum VW-forum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 23:09
  4. Avgas Golf II Memphis -88
    Av binke i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 18:12
  5. Montera ny stereo på golf 2 memphis
    Av theswed i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 21:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin