Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Dajan Vuong
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    36

    Batteri till Golf V GTI

    Nu har mitt batteri dött och behöver ett nytt! Bör jag köpa ett "origninal" från VW eller finns d fler alternativa batterier som håller samma kvalite? Stor skillnad mellan svindyra, dyra normala o såna billiga från biltema? bilen e kör med den vanliga bilstereo rcd 300. inga slutsteg eller så.

  2. #2
    bighen
    Gäst
    Verkar konstigt att det redan lagt av, säker på att du inte har något fel på laddningen eller något som tjuvdrar ström och drar ur batteriet?

    De lite bättre/dyrare batterierna från de stora namnen som Varta, Bosch, Tudor/Exide m.fl är minst lika bra som original men förmodligen något billigare. Se bara till att få rätt storlek fysiskt så det passar under skyddskåpan och kapacitetsmässigt i antal Ah, om det är mer Ah än original så gör det inget, det är bara bra

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    De lite bättre/dyrare batterierna från de stora namnen som Varta, Bosch, Tudor/Exide m.fl är minst lika bra som original men förmodligen något billigare.
    Borde dom vara eftersom varta är huvudlevarantör av "orginalbatterier" till vag för tillfället. =)

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Dajan Vuong
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    36
    tackar fö hjälpen. bil har liksom stått sen i april då jag cyklade till jobbet. Nu när jag skulle ladda upp den så fick jag aldrig några utslag, då trodde jag att den va död. men efter ett par timmars laddning fick jag nu utslag o vet att det funkar nu......tror jag! återstår o se om batteriet e bra när jag mäter den sen

  5. #5
    Wolfen
    Gäst
    Det är aldrig bra med djupa urladdningar men annars kan det inte vara nåt fel på ditt batteri. Det är bara att ladda det då och då om du inte kör bilen varje vecka eller kör bara korta sträckor, speciellt om du inte kör den på 3-4 veckor eller längre.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin