Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2023
    Namn
    Andreas Bertilsköld
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    3

    Bagagelucka låser inte (Passat 2017)

    Hej,

    Jag har fått problem med att bagageluckan (elektrisk) inte vill låsa/greppa fast. Jag har haft felet för 2 år sedan och nu dök det upp igen. Det har tydlig koppling till när det blir kallt ute.
    När luckan stängs verkar den försöker greppa fast runt låsöglan men det "klick" jag brukar höra hörs inte längre och istället efter ca 5 sek släpper låset låsöglan och luckan hänger löst. Denna gång känns problemet värre än för 2 år sedan. Då kunde jag testa några ggr och tillslut greppade den fast. Då testade jag också att skruva ut de "sensorer/kontakter" som sitter på varsin insida av luckan. Fick för mig att det hjälpte då, men inte nu längre.

    Någon som har något tips?

    //A
    Senast redigerad av AndreasBe den 2023-02-05 klockan 20:55.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    har haft något liknade på en golf V 04 ett kuggsegment var dåligt i låsöglenheten som byttes ut mot en annan begagnad som löste problemet, evt. kan uppsmörjning hjälpa

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 011
    Det verkar misstänkt likt ett trasigt lås.

  4. #4

    Reg.datum
    feb 2023
    Namn
    Andreas Bertilsköld
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    3
    Nja, snarare ett problem som behöver hitta sin lösning. ;-) Bättre hjälp, tack.
    Senast redigerad av vfr den 2023-02-05 klockan 21:16. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 011
    Med en lämplig diagnosutrustning kan det vara möjligt att få ut mer info. En felkod talar inte om exakt vad som är trasigt i låset, men du kommer kunna googla dig fram till vad många andra gjort med din felbeskrivning och felkod. Kanske är det klämskyddet som aktiveras och därför inte drar igen luckan helt, det kan också generera en felkod.

    Jag finns i Sollentuna om du behöver hjälp med att läsa ut eventuella felkoder.

  6. #6

    Reg.datum
    feb 2023
    Namn
    Andreas Bertilsköld
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    3
    Tack! Supersnällt av dig att erbjuda möjlighet att läsa ut felkoder. Jag föll till föga idag och bokade en tid på verkstaden. Jag har en ruta som behöver bytas också.

    Mvh,
    //A

Liknande ämnen

  1. Passat 2012 låser inte upp
    Av Oneill i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2022-06-03, 23:04
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2020-07-06, 03:22
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2020-01-14, 19:33
  4. Passat 3C Låser inte upp alla dörrar utifrån
    Av Johellgren i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-01-10, 04:53
  5. Centrallås låser inte upp förardörren på Passat -12
    Av joakim.bergkvist i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-01-17, 21:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin