Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2022
    Namn
    Marcus Granath
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    7

    Passat (2013, B7 Variant, 2.0 TDI) - Trasig plastkåpa bakom främre (vänster) hjulhus

    Hej!

    Har en VW Passat (2013 års modell, B7 Variant, 2.0 TDI, 140 Hk, [365]) där vi troligtvis kört i en isklump som slagit sönder plastkåpa som går från främre (vänster) hjulhus (nedre del av innerskärm?) och när snö och slask har gått in under plastkåpan under bilen så har plastkåpan spräckts :-(
    Det är under bilen typ i linje med där lyftpunkt (vänster fram) för domkraft är och typ 15 cm in som plastkåpan spruckit och hänger en del. :-(
    Lyckades "sy ihop" den med typ något stripes/buntband (och pop-nit) - men det är klart när snö & slask driver in där under så är det lätt plastkåpan tar stryk igen och spricker upp (och dels så hänger den ner något, dock inte så den skrapar i iallafall - vilket den gjorde innan jag band ihop den med buntband ;-).

    Det ser ut som plastkåpan går från främre innerskärm och längs med bilen, och att det sitter en på vardera sida under bilen, och att den sitter fast med typ några clips eller så - så den borde ju gå att byta.
    MEN, vart får man tag på en sådan plastkåpa?
    Jag har försökt att söka i diverse bildelsdatabaser, men inte lyckats att hitta vad jag söker..! :-(

    Någon som har tips vart jag få tag på en sådan del?
    Eller är det bara att lämna in den på en auktoriserad VW verkstad och de förhoppningsvis kan få fram delen?

    Mvh
    /Makusi

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 011
    Bifoga gärna en bild så blir det tydligt vilken del du menar.

  3. #3
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Som "AndySwede" skriver.

    Underredesplast brukar inte vara dyrt hos VW-åf. Prova med det. VW-åf behöver givetvis en bild eller artikelnumret för att göra en identifiering.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-18, 20:52
  2. Vänster dörrlåshållare trasig
    Av Gti99memo i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-09, 07:04
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-06, 22:20
  4. Byta Släpring bakom ratten, Passat
    Av Junfors i forum VW-forum
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-05-30, 12:30
  5. Ta bort plastkåpa !
    Av IMP i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 10:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin