Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2022
    Namn
    Örjan Johansson
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    13

    Inga bromslysen eller blinkers Transporter T5

    Nu har jag gjort bort mig. Lyckades sätta en plåtskruv genom kabelstammen som går i vänster stolpe bak. Varningslampan för att det finns en trasig lampa tändes och kupébelysningen lös hela tiden samt att jag inte hade varken backljus, bromsljus eller blinkers.

    Skruvade ut skruven och har lindat upp kabelskyddet. Några kablar är skadade och de kom nog i elektrisk kontakt med varandra när skruven var inskruvad. Nu funkar backljus och kupéblysningen fungerar, men bromsljus och blinkers är döda.

    Relä för blinkers klickar både när jag blinkar och när jag startar varningsblinkers, men inget lyser.

    Någon som har något tips? Kan jag ha kortslutit någon styrbox? Jag vet inte riktigt hur det funkar. Har gått igenom ett antal säkringar, men inte funnit någon som brunnit (hittar ingen specifik säkring för blinkers). Kan det vara en idé att lossa batterikabelskon och göra bilen strömlös ett tag?

    /Förtvivlad

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Haha ja du de är lätt hänt Skulle nog börja läsa ut felkoder och ta de därifrån om du nu redan kollat/bytt x-antal säkringar. Du kan mkt väl kortslutit ngn styrbox eller liknande..

  3. #3

    Reg.datum
    feb 2022
    Namn
    Örjan Johansson
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    13
    Hittade inga felkoder eller trasiga säkringar. Hittade dock till BEStronic - Bilelektronik Service i Knivsta. Det kostade en slant och felet löste sig genom att dom la in en ny firmware i styrboxen. Väldigt kunniga och bra service.
    Kommer att vara noggrannare när jag skruvar nästa gång.... :-)

Liknande ämnen

  1. 1.8T trecylindrig inga felkoder inga misständningar
    Av Sciroccogtx16v i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-02-10, 23:44
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 12:06
  3. Hjälp inga blinkers?????
    Av juggebugge i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 19:01
  4. Varför inga bilder???
    Av jönsson i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 22:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin