Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2021
    Namn
    Anders
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    35

    MIB2 problem Passat B8

    Har haft ett störande problem på min Passat -17.

    MIB2 (tror jag den heter) själva radion/multimediadelen strular. Den lever sitt eget liv precis som om någon trycker på skärmen. Den gör inte alltid det, men till och från. Rätt irriterande, för kopplar man in sig på t.ex. Apple car play så can den ringa till kontakter osv.

    Hr testat att gå in i servicemenyn och både proximity sensorn och touchen verkar funka som de ska.

    Någon som varit med om liknande? Kan ladda upp en film på youtube om någon vill se.

    Tänkte uppdatera firmware för att se om det hjälper, har laddat ner en nyare version. Jag är dock orolig att installerade funktioner som t.ex. Apple Car Play eller andra installerade saker försvinner då.
    Senast redigerad av Anders1984 den 2022-11-29 klockan 14:20.

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Du ser ut att höra hemma i Karlstad enligt din öppna profil. Kolla med Eftermontering.se som jag bedömer är kompetenta nog att felsöka eller uppdatera MIB enheter.

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2021
    Namn
    Anders
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    35
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Du ser ut att höra hemma i Karlstad enligt din öppna profil. Kolla med Eftermontering.se som jag bedömer är kompetenta nog att felsöka eller uppdatera MIB enheter.
    Bra tips!

    Kollade med dem och de tyckte att jag själv (om jag hade kunskap) skulle testa att uppdatera firmware på enheten.

    Det gjorde jag. Jag uppdaterade från version MST2_EU_VW_P0222D till MST2_EU_VW_P0227D.
    Uppdateringen tog inte bort mina tidigare tillval som t.ex. Apple Carplay utan allt var kvar efter uppdateringen.

    Än så länge fungerar det klanderfritt. Så jag håller tummarna att det inte kommer tillbaka.


    Om någon annan vill uppdatera sin firmware så kan jag länka till sidan där jag laddade ner firmwaren gratis.
    Senast redigerad av Anders1984 den 2022-11-29 klockan 14:21.

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Va kul, grattis och tack för återkopplingen!

Liknande ämnen

  1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2021-06-29, 23:37
  2. Vw passat 2,0 tdi problem
    Av zingo89 i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-07-17, 08:33
  3. Co- problem passat 1,8 -02
    Av Coccos i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-02-05, 21:18
  4. Passat 1.8t problem!!
    Av Hellbound i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-19, 00:22
  5. Passat TDI -00, Problem med ABS :(
    Av Maxizor i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 14:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin