Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2017
    Namn
    Fredrik
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    79

    We Connect ser min hybrid som en elbil

    Ända sen jag köpte min Passat GTE MY17 för två år sen så har We Connect-appen inte visat någon information relaterat till bensinmotorn. Jag ser alltså inte räckvidd på bensin, förbrukning i liter/mil, nästa oljeservice, osv. All information som visas är generell bilstatus (fönster, dörrar, etc) och kopplat till elmotorn.

    Jag har reggat ett ärende hos Volkswagen men efter 6 månader har de fortfarande ingen koll på vad det beror på. Det känns som att de bara repeterar att de ska skicka ärendet till tekniker, sen går det många veckor och sen får jag rådet om att uppgradera till en ny version av appen. Eftersom jag i två år alltid uppdaterat appen när det kommit nya versioner och detta aldrig löst problemet så känns det inte som att appen i sig är problemet. Extra mycket så eftersom det visar samma sak om jag går in på nätet och kollar.

    Finns det kodat någonstans i bilen vad som ska rapporteras till Volkswagens moln? För ju längre felet fortgår så känns det mer som att problemet sitter i bilen snarare än i appen/webbtjänsten.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    We connect är en katastrof, bättre att du glömmer bort att den finns.

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2017
    Namn
    Fredrik
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    79
    Jag använder egentligen inte We Connect, jag kör en integration mot Home Assistant och löser allt där. Mycket mer stabilt. Problemet är ju att det saknas information och det kan inte Home Assistant lösa utan jag tror felet ligger i Volkswagens backend-system eller att min bil på något vis skulle vara konfigurerad fel. Men det kan jag inte bekräfta själv och Volkswagen support är precis lika värdelösa som deras app. Därav frågan om någon visste om det fanns något kodat på bilen.

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2021
    Namn
    Robin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    42
    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    We connect är en katastrof, bättre att du glömmer bort att den finns.
    Tyvärr enda alternativet för oss som vill dra igång bränslevärmaren när fjärren inte når. Men den strular en hel del ja.

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det var ostabilt redan 2016 när jag hade en Tiguan med We Connect, och fortfarande ostabilt 2017 när den såldes.
    Volvo verkar väl ha lyckats väl med sin VOC som väl fanns etablerad långt innan 2016 och så har vi Tesla som visat vägen för vad som är möjligt med tekniken. VW lyckas inte styra en bränslevärmare 2022?

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Jo, men från tredjeparts fungerar "dfeeeze" mycket bra

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Japp, jag installerade den, och ett tag kunde man gifta in den i we connect-appen tror jag mig minnas. Även det funkade "sådär".

Liknande ämnen

  1. Svar: 70
    Senaste inlägg: 2022-02-14, 17:11
  2. Kostnad ladda elbil
    Av AndySwede i forum VW-forum
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2021-12-16, 08:05
  3. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2020-09-02, 19:43
  4. VW Golf 7 GTI som ren elbil ny modell
    Av Peter-C i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-11-26, 17:14
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 18:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin