Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2019
    Namn
    Robin Gillström
    Ort
    Alnö
    Inlägg
    3

    Backkamera och bagageluckshandtaget är stendött

    Hej !

    Har precis köpt en Golf R 2015. Säljaren sa att det inte gick att öppna bagageluckan och även att kameran inte fungerade. Så han hade köpt en begagnat kamera men inte hunnit montera den. Jag tänkte att det kan jag väl ordna själv, fick bra pris på bilen.

    Nu när jag bytt kameran/handtaget så fungerar det fortfarande inte ?

    När man lägger i backen så startar sensorer och endast en svart bild kommer där kameran ska vara. Emblemet rör sig inte alls ?

    Dock fungerar det att öppna bagaget med nyckelfjärr och även baktorkare och lysen fungerar. Hittar inga felkoder heller med min läsare.

    Är det någon som har koll på säkringar eller dylikt till denna. Hittade inget i manualen om säkring till backkameran.

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 011
    Du har förstås använt sökfunktionen i forumet?

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2019
    Namn
    Robin Gillström
    Ort
    Alnö
    Inlägg
    3
    Ja det har jag. Enda jag hittade är retrofit eller signalproblem med kameran.

    I detta fall så fungerar inte emblemet alls. Alltså att öppna bagage eller att starta kameran. Så jag tänkte mer strömproblem. Dock hittar jag inga säkringar via instruktionsboken ?!
    Senast redigerad av vfr den 2022-09-05 klockan 10:16. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 011
    Det finns flera trådar med liknande problem, hittar inte en för just Golf 7 just nu men väl för Passat och Sharan mm.
    Man kan ju starkt misstänka trasig säkring. Annan felorsak kan vara att kablar är av i stammen mellan luckan och bilen, inuti den där gummibiten som skyddar kablarna.

    Den här kan ge viss vägledning, men gäller inte för alla bilar beroende på konfiguration och marknad.

    https://fuse-box.info/volkswagen/vol...013-2020-fuses

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2019
    Namn
    Robin Gillström
    Ort
    Alnö
    Inlägg
    3
    Toppen !

    Tack så mycket. Säkringen var det tyvärr inte. Och emblemet har jag bytt som sagt utan skillnad. Så då antar jag att det är kabelstammen i gummigenomföringen. Jag får gå vidare med det
    Senast redigerad av vfr den 2022-09-06 klockan 13:50. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

Liknande ämnen

  1. Backkamera Caddy -16
    Av scaddy i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2021-04-08, 18:27
  2. Backkamera i emblem
    Av zobar i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-08-28, 08:58
  3. Död backkamera? Hjälp!
    Av xplood i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-02, 15:03
  4. Backkamera till mfd2!
    Av kevsko i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-07-26, 14:17
  5. rns510 och backkamera
    Av sspc i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-03-28, 14:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin