Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2022
    Namn
    Johan Eek
    Ort
    Tyresö Stockholm
    Inlägg
    3

    Eftermarknad GPS enhet

    Hej!

    Köpte en Volkswagen Sharan 1.4 TSI Manuell, 150hk, 2011 med GPS (ms 315), den har även backkamera och sensorer bak och fram.
    Så nu skulle jag vilja byta till en bättre GPS enhet med större skärm, bluetooth mm och skulle vilja att allt fungerar som på den gamla gps:en hur ska man tänka här, går detta eller?

    Tack snälla...




    Skickat från min Pixel 4a via Tapatalk

  2. #2
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Om jag inte minns fel så är 315 lite speciell just för att den innehåller alla delarna i en enhet. Stereo, navigering, blåtand med HF. Det finns större original, modellerna RCD510 utan navigering och RNS510 (som jag själv har) med navigering. Dock har ingen av dom blåtand inbyggt i enheten utan det är en extern låda som man får koppla till, 9W2 eller 9W7 t.ex. Dom är dessutom rätt gamla idag. Alternativet är att leta upp en lämplig eftermarknadsenhet som innehåller allting. Där har jag dock inte mycket tips att komma med.

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Stämmer som vfr skriver, den har allt inbyggt i en RCD 315. Men eftersom den inte integrerar lika mycket i CAN BUS för att visa andra saker i bilen bör du kunna byta ut den mot någon enhet från Pioneer, Kenwood eller liknande och komplettera med en HF anpassad för ditt val. Finns till och med modellspecifika VAG anpassade modeller med ram som passar PnP.

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2022
    Namn
    Johan Eek
    Ort
    Tyresö Stockholm
    Inlägg
    3
    Hittade en bluetooth mottagare, hade den i en Saab 9-3 från 2005, den borde man väl kunna koppla in så att man kan iaf lyssna på musik från mobilen tills jag hittar en hel GPS som fungerar.
    Har någon gjort det?

    Skickat från min Pixel 4a via Tapatalk

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Jag minns inte nu om 315 har aux ingång. Har den det så bör du kunna koppla in modulen och ge den ström nånstans ifrån. En liten heads up bara att en bt från 2005 kör väl ett riktigt gammalt protokoll som inte ger någon vidare ljudkvalité, men det kan väl duga så länge kanske. Om din 315 har aux men inget anslutet till den idag så KAN den behöva aktiveras med VCDS eller liknande då den funktionen kan vara avstängd om bilen lämnat fabriken utan det tillvalet.

    https://www.pioneer-car.eu/se/sv/car...fic/volkswagen

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2022
    Namn
    Johan Eek
    Ort
    Tyresö Stockholm
    Inlägg
    3
    Ska kika tack, har aux som fungerar. Bluetooth- enhet är bara max 2år gammal (bilen var från 2005) så den är rätt så ny :-)

    Skickat från min Pixel 4a via Tapatalk
    Senast redigerad av Insumaster den 2022-08-19 klockan 16:45.

Liknande ämnen

  1. (ABS) Går det använda en begagnad enhet på passat b6
    Av rolsson84@gmail.com i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2019-02-02, 22:59
  2. Tiguan ABS-enhet kodning
    Av NikolasZ i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-31, 17:30
  3. NAV enhet polo 00?
    Av Malish i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-16, 19:49
  4. Eftermarknad bakljus + kodning.
    Av killingbeast i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-06, 16:24
  5. Har man nytta av en egen PPC-enhet? (BSR)
    Av jimZon i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-13, 18:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin