Hej!

Ny på forumet och försökt med sökfunktionen utan framgång.

Fick problem med min Passat GTE kombi -16. Den började lukta bensin, både i och utanför bilen. Visade sig vara bränslerören som går under bilen och VW tog detta som goodwill. (Rören hade rostat sönder och ersattes med rostfria) Efter detta så har problemet med att det luktar bensin i bilen förvärrats? Min misstanke är att den firma som först felsökte bilen har kontrollerat bränslepumpen, (Firman har semesterstängt) och kanske inte fått dit den ordentligt eller spillt ut bensin? Jag vill själv kontrollera så allt är rätt men får inte bort bagagerumsskivan så man kan få bort mattan som ligger över där bensinpumpen är. Någon som har ett tips? Lång förklaring på en kort fråga. Har någon mer varit med om detta problem?
Var inne på VW verkstaden igen efter bytet och då fanns det bensinfylld smuts i plastskyddet som skyddar rören samt en 3mm ”matta” som inte luktade så gott. Allt blev omsorgsfullt tvättat men mattan luktade fortfarande.
Finns det inte typ ventiler i hjulhusen som släpper ut övertrycket när man stänger dörrarna som lukten kan komma in genom? Just nu går det knappt att köra med bilen som den luktar.

MVH
Robert Creutzer