Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117

    New Civic Type R: More power than AMG A35, M135i, S3 & Golf R!!

    "Hot hatchbacks" är jag lite svag för, särskilt manuellt växlade.

    Nya Hondan ser lite mer vuxen ut än sin föregångare. Kan nog bli giftig. Säljs även med manuell låda! Gilla! Tyvärr har VAG inte det längre när det gäller "Hot Hatches" VW, Cupra osv.

    Rubriken antyder att den kan blir snabbare än många konkurrenter. Observera att det ej är 0-100 snabbhet som avses utan när den är uppe i hastighet, tex på en bana. 0-100 vinner ju en 4wd flera sekunder.


    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Säkert bra maskineri och växellåda, som vanligt. Hur stor är den nya generationen? På bilden ovan ser den ganska stor ut för att vara något i C-segmentet, och kanske inte så jättemycket hot-hatch på gott och ont, troligen... Seat/Cupra Leon har också ett rejält axelavstånd...

  3. #3
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Storlek - svårt att säga. Som du skriver, drivlina är de bra på! Cupra Leon har ju det "långa" chassit i motsats till Golf/A3,S3.

    Dock har Cupra Leon fått bra recensioner trots storleken. Ser fram mot en provtur i en mk4 Leon när det är möjligt. Mest för att det är intressant att se om det är bättre än tidigare ver .
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja äntligen gått tillbaka från tidigare rymdskepp designen tidigare som man inte velat visa sig i. .

    Sen denna kommer sätta rekord tid på Ringen. Men Carwow har ju bara ett tumbnail som ska locka tittare. Lovar att Mk8R är snabbare 11/10 ggr i verkliga livet än denna. Även i fart så kommer den inte slå Ren är jag övertygad om..

    Fwd och manuell är ju kul, men blir ju aldrig snabbt på gatan

  5. #5
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Ja vi får väl se vad framtida tester säger, jag vågar inte gissa. Tycker mest att det är roligt att det fortfarande släpps nya modeller av denna biltyp samt även med manuell låda. Det var därför jag lade ut tråden , ingen direkt tanke på jämförelse med 4wd /dsg Golf R.

    Notering, bromsarna verkar bra tilltagna med.

    Själv håller jag mig nog till VAG sortimentet. Har ju en manuell Cupra idag .
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Ja vi får väl se vad framtida tester säger, jag vågar inte gissa. Tycker mest att det är roligt att det fortfarande släpps nya modeller av denna biltyp samt även med manuell låda. Det var därför jag lade ut tråden , ingen direkt tanke på jämförelse med 4wd /dsg Golf R.

    Notering, bromsarna verkar bra tilltagna med.

    Själv håller jag mig nog till VAG sortimentet. Har ju en manuell Cupra idag .
    Håller med, underbart att man kan och vågar släppa en manuell i dessa eldagar. Nu ska de vara en växel max fart av 160km/h väga 2,5 ton. Men ett jäkla acc till 50... Så tragiskt, men jag vet nödvändigt i många fall..

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-05-22, 22:58
  2. MB-AMG A35, Honda Civic Type-R, VW Golf R - dragrace
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2019-03-16, 12:35
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-08-19, 16:44
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-06-28, 05:50
  5. Golf R sportlicher als BMW M135i
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-03-06, 16:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin