Resultat 1 till 8 av 8

Reg.datum
    jun 2022
    Namn
    Lars Rosqvist

RNS 510 fungerar inte... Felsöknings hjälp önskas

Hej,

Jag har fått ett konstigt fel i min Passat V6 -12. Min navigations enhet (RNS 510) har återgått till tyska som språk. Det går inte att ändra tillbaka utan försöker man står den bara och tuggar och ger upp efter ett par minuter.
    Detta vet jag:
    - Jag får inget ljud i högtalarna varken radio/telefon/navigation
    - Backkameran fungerar
    - Den går default till AM bandet men om jag byter till FM bandet kan jag när jag byter kanal se mina sparade stationer

Är min enhet körd?
    Någon i Göteborgsområdet som har diagnosverktyg och kan hjälpa mig att läsa ut vad som är fel?

Mvh,
    Lars
    Passat 3.6 V6 -12

Reg.datum
    sep 2010
    Namn
    Lars Ödlund
    Har du inte fått något napp till dess så kan jag hjälpa dig nästa vecka (är i Södra Göteborgsområdet (Mölndal-Kungsbacka) på veckorna och har VCDS etc.
    Tyvärr är ju dessa enheter lite känsliga har jag fått erfara, har bytt ut en som bar sig dumt åt och så...

Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS
    Precis, moderkorten är lite känsliga på de där. Tror inte man ser nåt speciellt med VCDS angående detta problem.
    Finns reservdelar på Ebay och på den där polska sidan jag just nu inte kommer på vad den heter...

Reg.datum
    sep 2010
    Namn
    Lars Ödlund
    Nej är den inte helt död så ser man inte mycket.

Reg.datum
    jun 2022
    Namn
    Lars Rosqvist
    Går det att byta moderkortet?
    Att byta hela enheten till en ny går på runt 10000 och det är jag inte så sugen på att lägga ut. Begagnade finns i Tyskland för runt 3000 men verkar vara en djungel vad gäller olika versioner.
    I samband med byte krävs det väl att man har tillgång till diagnosverktyg så den nya enheten fungerar som den ska.

Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Är det förstärkare under förarsätet?

Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS
    Citat Ursprungligen postat av Lazzlo0 Visa inlägg
    Att byta hela enheten till en ny går på runt 10000 och det är jag inte så sugen på att lägga ut. Begagnade finns i Tyskland för runt 3000 men verkar vara en djungel vad gäller olika versioner.
    I samband med byte krävs det väl att man har tillgång till diagnosverktyg så den nya enheten fungerar som den ska.
    Som du själv är inne på, du får otroligt mycket mer funktion för pengarna om du köper någon eftermarknadsenhet. Finns Pioneer, Kenwood och förstås en lång rad andra varianter från Kina. Men som Mex är inne på, eftermarknadsgrejer fungerar sällan med Dynaudio, alltså om du har den extra fabriksinstallerade förstärkaren.

https://www.google.se/search?q=vw+rn...client=gws-wiz

Reg.datum
    sep 2010
    Namn
    Lars Ödlund
    Citat Ursprungligen postat av Lazzlo0 Visa inlägg
    Nej det är bara att byta rakt av bara du håller koll på versionsnumren, kolla att du får med pin koden bara om du hittar en beggad.

Jag dammsug skrotarna för något år sedan och hittade en av de sista versionerna för 3500:- :-)

Det finns ju sedan firmor både inom och utom landet som reparerar dessa.

Liknande ämnen

1. Märkligt ljud i Passat-16, hjälp önskas!!
    Av Ramming_Air i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-02-13, 20:40
  2. Hjälp med VCDS i Västsverige / Norra halland önskas
    Av Harestorp i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2019-03-15, 10:59
  3. ABS-lampan lyser. Hjälp önskas.
    Av kapten i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-06, 20:52
  4. Hjälp önskas i Göteborgstrakten
    Av kapten i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-11, 21:24
  5. Grenhage: VW Bolf GTI Hjälp med baknavet önskas!
    Av Grenhage i forum Projektforum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 16:59

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin