Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117

    Golf R fyller 20 år – Volkswagen firar med jubileumsmodell

    Citat Via TT:

    Snabbfakta om Golf R ”20 Years”:

    20 år med Golf R. Golf R har ingått i modellutbudet sedan 2002. Volkswagen firar denna milstolpe med den exklusiva specialutgåvan Golf R "20 Years".

    Fartfylld framgångshistoria. Den ursprungliga versionen gjorde sin debut 2002 som Golf R32 med 241 hk och fyrhjulsdrift. Nya Golf R "20 Years" är den sjätte R-upplagan.

    Mer kraft, mer dynamik, mer känslor. Med en effekt på 333 hk levererar den exklusiva jubileumsmodellen 13 hk mer än vanliga Golf R, vilket gör den till den mest kraftfulla serietillverkade Golf-versionen någonsin.

    Förstklassiga prestandamodeller från Volkswagen. Volkswagens R-modeller med högre effekt har sina rötter i motorsporten och överför innovativ teknik till serieproduktion.

    Exklusiva prestandafunktioner och mer distinkt ljudkuliss. Så snart motorn startats utmärker sig bilen med ett högre varvtal och en speciell ljudkuliss som understryker kraften i Golf R "20 Years". Känslomässiga växlingar med märkbar feedback bidrar till den typiska R-körupplevelsen.

    Kolfiber i kupén. Golf R "20 Years" blir den första serietillverkade Volkswagen som levereras med högklassiga dekordetaljer i äkta kolfiber.

    R-Performance-utrustning som standard. Den utrustning som tidigare endast fanns i R-Performance-paketet som tillval är standard i Golf R "20 Years”. Detta inkluderar den stora takspoilern samt körprofilerna Special och Drift.

    Nu beställningsbar. Golf R ”20 Years” går nu att beställa på den svenska marknaden.

    Tillgänglig under en begränsad period. Golf R "20 Years" erbjuds under en begränsad period, fram till mitten av 2023.


    Detaljer på Via TT:

    https://via.tt.se/pressmeddelande/go...easeId=3323837
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja den är intressant , man kan undra om det är några hårdvaru uppdateringar för effekten. Framstår lite så när man läser...

    Sen 0,1 sek snabbare till 100!, då borde den vara när 4sek blankt original nu. Min gör på 4,3-4,4 VARJE gång med Dragy och Pgear

    Däremot så startar bilen på drygt 600 000 i Tyskland, är ju lätt mkt för en 333hk bil . Men iförsig som en ID4 med samma effekt..

    Namn:  20e yare.JPG
Visningar: 287
Storlek:  34.2 KB

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Henrik Nilsson
    Ort
    Åhus
    Inlägg
    20
    Finns o bygga på VW hemsida nu, men med vettig utrustning hamnar man på 650k då är man väldigt nära i pris på rs3...

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Jag hamnar på 670 . Lite intressant, att varken Akra system och Cup2 ingår fast alla trodde det skulle ingå för detta pris. Nu verkar bara man får Skinn som standard....eller får man betalar ..
    Senast redigerad av vfr den 2022-06-06 klockan 09:31. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget årecis före

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    sådärja!

    Namn:  730.JPG
Visningar: 376
Storlek:  47.7 KB

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Golf R 20 Years med metallic, DCC och sportavgas = 645000:-

    Audi RS3 med metallic, DCC och sportavgas = 652700:-

    Även om man lägger till småsakerna som är standardutrustning i Golf så skiljer det ändå alldeles för lite i pris.

    Mycket lätt val om man frågar mig. Femman är som sagt en helt annan motor än fyran.

  7. #7
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    .............Mycket lätt val om man frågar mig. Femman är som sagt en helt annan motor än fyran.
    Ja det är det. Man får även vissa kritiska funktioner i Audin styrda av fysiska knappar.

    R 20 years säkert en kanonvagn, RS3 ännu bättre i detta segment.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Henrik Nilsson
    Ort
    Åhus
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Golf R 20 Years med metallic, DCC och sportavgas = 645000:-

    Audi RS3 med metallic, DCC och sportavgas = 652700:-

    Även om man lägger till småsakerna som är standardutrustning i Golf så skiljer det ändå alldeles för lite i pris.

    Mycket lätt val om man frågar mig. Femman är som sagt en helt annan motor än fyran.

    Ja inget svårt val direkt...

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Golf R 20 Years med metallic, DCC och sportavgas = 645000:-

    Audi RS3 med metallic, DCC och sportavgas = 652700:-

    Även om man lägger till småsakerna som är standardutrustning i Golf så skiljer det ändå alldeles för lite i pris.

    Mycket lätt val om man frågar mig. Femman är som sagt en helt annan motor än fyran.
    Ja det är knas, så bra att inte Mk8R ..

    Däremot har man nästa 60 000 i skatt på femman på 3år.. , Nu har jag knappt 2år kvar sen 1800 i skatt på min Mk8R
    Senast redigerad av mangewide den 2022-06-03 klockan 14:25.

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Hade ju vart roligare om Volkswagen gjorde en limiterad upplaga av Golf R med femman, då hade det kunna vara värt att betala bra.

    Bilpriserna har blivit helt galna för alla bilar. Jag är lite rädd att jag köpt eller leasat den sista nya bilen, det är inte värt pengarna längre. Inflationen är galen, vanliga löner skulle behöva höjas 15-20% för att kompensera.

  11. #11

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja knas med alla priser, tanken var nog att Mk8R skulle bli den sista nya Rena bensin bil som skulle köpas.. Men vafan, nu väntar jag på en Offert på denna 20year bil
    Ja jag vet, den är för dyr... Men ska se vad den kan hamna på med lite bra rabatt.. Vet redan nu att jag får mer för Golfen jag har nu än vad jag gav för 1 år sedan...Det är ju knas och kul ..

    Eller får man slå på med det billiga 520hk kittet

    https://www.youtube.com/watch?v=wqHAknGKa9k
    Senast redigerad av vfr den 2022-06-06 klockan 09:32. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget årecis före

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-03-27, 00:16
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-29, 11:31
  3. Var fyller man på AC:n? Sharan -99
    Av Jansson i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-03, 17:33
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 22:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin