Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2022
    Namn
    Linn Nordström
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1

    HJÄLP snälla kunniga på golf alltrack TSI 2018Vad är det som skrapar när man svänger

    Hej alla kunniga.
    har ett stort problem.
    blev påbackad rejält i sidan på bilen i mars.
    hela bakdörr, bak höger fälg och bakdel trycktes in av den andres dragkula.
    efter det har det kommit ett skrapande ljud som blivit mer och mer tydligt.
    vi trodde (godtycklig idiot som man är) att detta fixar dem också när den ska in på lagning.
    fick vänta i 7 veckor för att få lämna in bilen (vi ringde flera gånger och försökte få komma tidigare men det fick vi inte) på märkesverkstad.
    när vi nu hämtar bilen säger dem att dessa ljud INTE har med krocken att göra. I så fall är det upp till oss att bevisa det för att försäkring ska gälla.
    de sa att det bara var rost på bromsskivor och att det var ”vibrationer i ratten” men de visste inte varför. Bara att det inte kunde härledas till krocken.

    under tiden vi väntat på att få komma in och få bild lagad så gick våran nybilsgaranti ut också (hade vi vetat det så skulle vi ju ha anmält även detta till bilbolaget vi köpt den ifrån).

    vad kan det vara, vad ska jag göra, tips tas gärna emot för just nu kan jag bara gråta åt eländet.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Skrapar det fram eller bak?
    Hur lång tid tog reparationen?
    Man bromsar hårt iaf en gång i veckan, för att hålla bromsarna i bra skick. Bäst om ABS kickar in.

    Kan vara bromsok/belägg som fastnat/hängt sig, rost på skivorna, hjullager osv...

    Hur långt har bilen gått?
    1.0tsi?
    Bilder av skadorna?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Alltrack TSI har 1.8 på 180 hk CAVD.

    Det bör ju utförts hjulinställning eftersom fälgen var skadad, då skulle man sett om något i bakvagnen blivit skadat.

    Om ljudet kommer från framvagnen så bör det rimligtvis inte kunna ha med skadan att göra om jag tolkar beskrivningen rätt. Sedan avgör försäkringsbolaget vad som får bytas i slutänden.

    Jag skulle nog kontakta försäkringsbolaget och förklara problemet och utgå därifrån.

    Bilder vore som sagt bra. Även om bilen blev "rejält" påbackad så borde rimligen inte så mycket mer än ytlig plåt- och lackskada kunna uppstått.
    Senast redigerad av Crille82 den 2022-06-01 klockan 13:15.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-04-02, 12:03
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 20:21
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 13:56
  4. Motorn dör, snälla hjälp :/(
    Av D_Stenlund i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 17:44
  5. Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 06:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin