Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2022
    Namn
    KM
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    4

    Kamrem till Passat TDI 2.0 Alltrack 2014

    Tja!

    Har nu köpt in en kamremssats + vattenpump från Autodoc, märket är Continental/Contitech, har hittilts hört med 3 verkstäder som avråder från att använda eget material framförallt från autodoc, och två av de tre vill inte göra bytet alls om jag insisterar på att använda mina egna handlade grejer.

    Nu till frågan, är detta rimligt? Har jag köpt på mig skit som inte är värt att använda eller är det bara så att dom vill sälja sina egna kits?

    Ska jag sälja detta kittet och köpa ett "godkänt" kit från mekonomen eller liknande för dubbla priset, eller helt enkelt hitta en mek som gör bytet åt mig med mina egna grejer? Fick som för mig att autodoc bara var billigare och inte sysslade med massa "piratkopiering".

    Spännarna/Rullarna är tillverkade i slovakien av märket INA tror jag det stod på dem.
    Kamrem tillverkad i Tyskland, vattenpumpen tillverkad i Italien, enligt märkningar på produkterna.

    Tacksam för svar

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 017
    Välkommen till forumet.

    Svaret ligger i sakens natur när du tar med dig egna delar. Uppstår något problem som ens bara möjligen kan relateras till ditt eget material börjar så klart diskussionen om vem som bär ansvar för åtgärd, som är lika med kostnad. Så varför ska någon verkstad riskera att detta ens uppstår, framför allt verkstad med intresse av sitt rykte.

    Tar man med sig material för rotfyllning till tandläkaren, byte av höftkula på sjukhuset köpt på Ebay eller liknande får man antagligen samma reaktion som hos verkstaden du besökt. I byggbranschen är det ungefär detsamma när elektrikern ska installera en led spotlight från Biltema som är köpt av beställaren och slutar fungera efter 4 månader. Vem betalar för restid och tid för felsökning? Kunden kommer inte vilja betala för detta. Varför vet jag detta…

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Bara byt själv.. Enkelt och tar 1dag..

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2021-09-10, 20:30
  2. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2019-12-15, 00:07
  3. Passat Alltrack 2014 kontakt till dragkrok
    Av MrMarqs i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2019-07-27, 09:40
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2018-08-15, 14:54
  5. Passat Alltrack -2014 Stänkskydd
    Av bjalle i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-05-16, 10:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin