Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28
  1. #21

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Bowman Appleseed
    Ort
    Vgr
    Inlägg
    167
    Har kört en sväng nu, bilen känns krispigt ny fortfarande så det är ju bra.
    Tyst och fin.

    Men shit vad skumma bromsar, jag *hoppas* det har med "regenereringen" att göra.
    Den hade stått inne en natt, fulladdad, men visade 41 mil körning på EL, låter lite eller?
    Bilen kan ju inte veta att det var -5 grader ute innan den "kännt efter".

    Råkade sätta på hybrid läget när jag kollade runt, sen tog det ett bra tag att byta tillbaka, det stod "funktion ej tillgänglig"

    Sen när jag parkerade utanför jobbet för att att hämta laddkort, fick jag stänga av och sätta på flera gånger innan bilen ville åka iväg.
    inget hände efter tryck på startknappen, eller tryck på gaspedalen, kanske gjorde jag nåt fel?

    Ljudsystem sämre än min alltrack. Men ok antar jag.
    Dubbfria vinterdäck Jämfört med min Alltrack med traktordäck och dubb Meeeeen, inte många dagar det behövs..

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    41 km på el låter normalt. Bilen räknar i förhållande till tidigare körstil. 3-4 mil är vad man kan förvänta sig inom normala förhållande.

    Eftersom du har 3,5 mil fram och tillbaka till jobbet är det gränsfall om du kommer det på el. Det kan du nog bara räkna med under optimala förhållande.

  3. #23

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Bowman Appleseed
    Ort
    Vgr
    Inlägg
    167
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    41 km på el låter normalt. Bilen räknar i förhållande till tidigare körstil. 3-4 mil är vad man kan förvänta sig inom normala förhållande.

    Eftersom du har 3,5 mil fram och tillbaka till jobbet är det gränsfall om du kommer det på el. Det kan du nog bara räkna med under optimala förhållande.
    Jag har 4,7 mil. varav hälften kanske på 110 väg.

    Allt som sägs om att från 2020 så har den det större batteriet typ, och 6,1 mil vid optimala förhållanden, och 50km ish normalt?

    https://carup.se/test-passat-gte/

    Nej det lutar åt lite för lite fördelar alltså.

  4. #24

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Henrik Nilsson
    Ort
    Åhus
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
    Har kört en sväng nu, bilen känns krispigt ny fortfarande så det är ju bra.
    Tyst och fin.

    Men shit vad skumma bromsar, jag *hoppas* det har med "regenereringen" att göra.
    Den hade stått inne en natt, fulladdad, men visade 41 mil körning på EL, låter lite eller?
    Bilen kan ju inte veta att det var -5 grader ute innan den "kännt efter".

    Råkade sätta på hybrid läget när jag kollade runt, sen tog det ett bra tag att byta tillbaka, det stod "funktion ej tillgänglig"

    Sen när jag parkerade utanför jobbet för att att hämta laddkort, fick jag stänga av och sätta på flera gånger innan bilen ville åka iväg.
    inget hände efter tryck på startknappen, eller tryck på gaspedalen, kanske gjorde jag nåt fel?

    Ljudsystem sämre än min alltrack. Men ok antar jag.
    Dubbfria vinterdäck Jämfört med min Alltrack med traktordäck och dubb Meeeeen, inte många dagar det behövs..
    Ang bromsarna så kollar hur skivor/bromsar ser ut, bilar som rullar i storstaden och rullar mycket med broms återvinningen har en tendens att använda bromsarna för lite så dom rostar.

    Ang funktion ej tillfällig så blir de så av någon anledning när man trycker på hybrid o motorn går igång.
    Varför vet jag inte men helt normalt. brukar ta 1min sen kan man byta över till el-läget igen.


    Ang startknappen du glömde inte o trycka på bromsen samtidigt? :P

  5. #25

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Bowman Appleseed
    Ort
    Vgr
    Inlägg
    167
    Ja jag hoppas det är det med bromsarna, och att den stått stilla lite, men det är annars svårt att egentligen se om dom är bnra eller dåliga kanske.

    Ja ok, låter ju rimligt med hybriddriften.
    Ja jag kanske inte hade foten på bromsen, men jag tror det, det är ju samma med min nuvarande bil.
    Jag får kolla
    Senast redigerad av vfr den 2022-04-01 klockan 14:18. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
    Jag har 4,7 mil. varav hälften kanske på 110 väg.

    Allt som sägs om att från 2020 så har den det större batteriet typ, och 6,1 mil vid optimala förhållanden, och 50km ish normalt?

    https://carup.se/test-passat-gte/

    Nej det lutar åt lite för lite fördelar alltså.
    OK, ursäkta, det var Mats som hade 17 km en väg till jobbet.

    4,7 mil varav 2-2,5 mil på motorväg, då kan du inte räkna med att klara dig på el. Det väl som alltid, tillverkarna uppger 20-25% under vad bilarna förbrukar i verkligheten.

  7. #27

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Bowman Appleseed
    Ort
    Vgr
    Inlägg
    167
    mmm, surt, blir nog ingen sån här. alldeles för mycket stök och för lite räckvidd.

    Shit men vad skall man då ha. kan inte hålla på och beta 24 spänn för dieseln heller
    Senast redigerad av vfr den 2022-04-01 klockan 22:26. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  8. #28

    Reg.datum
    jun 2022
    Namn
    Jose sally
    Ort
    Nevada
    Inlägg
    1
    GTE are often company cars, then the cost of ownership (service and purchase price) plays less of a role. However, I do not understand the point of buying a GTE privately and how you could reasonably drive in the extra cost. They are starting to get a few years old now and are bought by private individuals, they soon become aware that it is often (expensive) service. techzpod download mobdro
    Senast redigerad av sayazop den 2022-07-04 klockan 14:37.

Liknande ämnen

  1. Allmänna banåkatips
    Av golfhenke i forum Bankörning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2022-04-05, 23:45
  2. 1.8T trecylindrig inga felkoder inga misständningar
    Av Sciroccogtx16v i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-02-10, 23:44
  3. VW Multivan T4 - 02 allmänna frågor.
    Av Xtreamkid i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-05-05, 17:44
  4. Tsi 1.2 90 - 2014 allmänna råd, ny bil!
    Av Hanneskoubek i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-09-08, 20:10
  5. Allmänna frågor om en Mk1 Cab
    Av Saneringa i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-06-12, 22:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin