Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1

    Reg.datum
    mar 2022
    Namn
    Daniel W
    Ort
    Halland
    Inlägg
    9

    Tandempump transporter t5

    Hej haft problem att min transporter t5 2007 med 2.5 liters motorn tryckt in diesel i motorn via tandem pumpen,har bytt pump men nu går den väldigt dåligt på tom gång ?någon som hållt på med dessa pumpar..

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 011
    Hej och välkommen till forumet.

    Det blir mycket gissningar, har du möjlighet att läsa ur felkoder ur din bil? Utan det kan man lägga många timmar och mycket pengar utan att kanske göra rätt åtgärd.

  3. #3

    Reg.datum
    mar 2022
    Namn
    Daniel W
    Ort
    Halland
    Inlägg
    9
    Hej och tackar
    Jag ska läsa av den idag och se om de kommer upp något.jag funderar även på att pröva släppa pumpen och se så allt ser rätt ut,men min tanke är att pumpen inte borde ha hamnat fel i spåret på kamaxeln ?Men då borde den väl kanske inte gått så bra på högre varv heller.nå väl åska koppla in datorn och se

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2022
    Namn
    Daniel W
    Ort
    Halland
    Inlägg
    9
    Inga felkoder finns,men bilen startar och går bra en liten stund ca 1 minut på tomgång sen börjar den blöddra precis som om den inte orkar hålla bränsle tryck,varvar jag upp den i 1500 el 2000 varv så går den rent och fint.vette tusan vad som är problemet,sen har jag ett väldigt tryck i bränsletanken nästan så att locket trycks upp om jag stänger de ordentligt...

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    TRYCK i tanken..??

    Om du tar ur tanklocket, börjar den fortfarande bluddra på tomgången efter en stund då?

  6. #6
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    Ja, det brukar ju vara undertryck i tanken som man hör om. Inte övertryck...

  7. #7

    Reg.datum
    mar 2022
    Namn
    Daniel W
    Ort
    Halland
    Inlägg
    9
    Jo de är samma problem iallafall,var just och höll på lite med den och om jag låter den stå på tomgång i kanske 3 till 4 minuter så tar de en liten stund innan den reagerar på gas pådrag?men sen när jag väl får upp varven på den så går den jämnt och fint

  8. #8
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    Menar du samma problem som genererar övertryck resp. undertryck?

    Det tycker jag inte låter speciellt troligt. Undertryck som man brukar höra om beror oftast på att luftningen till tanken är stängd så att det blir undertryck i tanken när bränslet pumpas ut och används. Det har jag svårt att tro att det har något med övertryck att göra.

  9. #9

    Reg.datum
    mar 2022
    Namn
    Daniel W
    Ort
    Halland
    Inlägg
    9
    Jag menar att oavsett om jag släpper trycket från tanken eller ej så går den lika dåligt på tomgång,men jag tänker att enda avluftningen sitter väl vid tänk locket eller finns de nån annan avluftning ?

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    Låter ju onekligen som att den får kämpa med att dra fram soppan ifrån tanken.. har du bytt dieselfiltret nyligen? Alla ledningar helt täta?

  11. #11

    Reg.datum
    mar 2022
    Namn
    Daniel W
    Ort
    Halland
    Inlägg
    9
    Jo jag har bytt filter men jag kanske måste lossa på pumpen igen och se efter så att packningen sitter som den ska,för bilen gick bra med gamla pumpen förutom att den läckte igenom diesel förstås.men jag ska ta lös pumpen igen och dubbel kolla

Liknande ämnen

  1. Dsg transporter.
    Av Danne213 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-10-04, 15:34
  2. Transporter t5
    Av Ingo i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-08-20, 21:43
  3. Transporter T4
    Av Rydberg i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-16, 11:21
  4. Vw Transporter 2,5td -96
    Av tjipp i forum Projektforum
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 23:06
  5. VW Transporter -88
    Av onk i forum Projektforum
    Svar: 72
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin