Resultat 1 till 14 av 14
  1. #1
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128

    Golf R mk8 Milltek avgas, får man ut mer effekt av det?

    Svaret är nej jämfört med mk8 R standard avgassystemet. Då Milltek systemet är tyngre i både resonated /non resonated version lägger det till c:a 10 kg på vikten.

    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja det där var lite komiskt .

    Men inte helt svårt att förstå, är ju bara en ljuddämpare på original bilen, så inte mkt att spela med för att få ut mer mer effekt

    Bara kolla på HGP 520hk kit till Mk8R, där använder man ett moddat original system!. Visar ju hur jäkla bra originalet är :

  3. #3
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    ....Bara kolla på HGP 520hk kit till Mk8R, där använder man ett moddat original system!. Visar ju hur jäkla bra originalet är :
    Så är det säkert, gäller nog mk7 R med sina fyra pipor.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus kalin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    391
    Milltek aka craptek är rena skräpet,skabbig passform, sunkiga svetsar å tvivelaktigt rostfritt material.
    Köpte det 1 gång, kommer inte göra det igen.

    Sen satt det tyvärr ett på min RS4 när jag köpte den, ska bytas ut framöver.


    Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

  5. #5
    Medlem Nyqan72s avatar
    Reg.datum
    jul 2021
    Namn
    Anders nyqvist
    Medlemsnr
    5592
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja det där var lite komiskt .

    Men inte helt svårt att förstå, är ju bara en ljuddämpare på original bilen, så inte mkt att spela med för att få ut mer mer effekt

    Bara kolla på HGP 520hk kit till Mk8R, där använder man ett moddat original system!. Visar ju hur jäkla bra originalet är :
    Original räcker till 600hk enligt BSR men då bytte de främre röret vilket måste göras vid större effekt uttag. Ska man byta och vill ha vikt effekt så byt till Akra -7kg mot oginalet.

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja precis det där var väldigt intressant!. Att det fanns eftermarknads system som gav lägre effekt än original vid trim. Nån listat ut vilket märke dessa kan ha varit?

    Sen Är ju Original luftburk jäkla bra och klarar visst upp emot 600hk med bara panelfilter..

    Det är det inte många som vill tro på inkl mig som har en kolfiberbox till min.. ( som jag inte använder än )..

    Japp Akra får man lite lättare mot en liten kostnad av 40 000, däremot ingen alls mer effekt. Vilket är lite tråkigt ..
    Senast redigerad av vfr den 2022-03-22 klockan 09:08. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Mange.k Visa inlägg
    Milltek aka craptek är rena skräpet,skabbig passform, sunkiga svetsar å tvivelaktigt rostfritt material.
    Köpte det 1 gång, kommer inte göra det igen.

    Sen satt det tyvärr ett på min RS4 när jag köpte den, ska bytas ut framöver.


    Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

    Jaha va tråkigt.....

    Det tar ju Sjukt bra betalt?!...Man måste väll kunna få ett Custom katt back system från Feritta för 33 000?! =

    https://www.stertman.se/avgassystem/...d-daempad.html
    Senast redigerad av mangewide den 2022-03-22 klockan 08:25.

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Här kan ge Effekt, men modigt att ta bort OPF ..

    https://www.stertman.se/avgassystem/...ill-500hk.html

    HGP 520hk kit är full TUV GodKänt, med annan OPF och dubbla race kattar, därav att det är lite dyrt. Men helt lagligt..

    Namn:  HGP Golf 8 R Stage 2 Teile (1).jpg
Visningar: 334
Storlek:  879.4 KB

  9. #9

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus kalin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    391
    Ja plocka bort opf/dpf ska man nog passa sej för nuförtiden,det ryktas ju att dom ska bli hårdare på avgastesterna, då blir det jobbigt för kidsen som yxat ur sina dpf på disslarna

    Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    "Helt lagligt", nja inte direkt

  11. #11
    Medlem Nyqan72s avatar
    Reg.datum
    jul 2021
    Namn
    Anders nyqvist
    Medlemsnr
    5592
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    28
    Det ger ju ingen effekt att bara ta bort filtret. Om man inte gör en omprogrammering på diesel. Vet inte om det finns något att ta på i bensin bilarna.

  12. #12

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Mange.k Visa inlägg
    Ja plocka bort opf/dpf ska man nog passa sej för nuförtiden,det ryktas ju att dom ska bli hårdare på avgastesterna, då blir det jobbigt för kidsen som yxat ur sina dpf på disslarna

    Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
    Ja det verkar komma galet hårda regler runt OPF om man fuskar med det nere i Europa.... England verkar vara på krigsstigen och vill förbjuda att trimning av bilar med galna straff...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    "Helt lagligt", nja inte direkt
    I Tyskland helt lagligt med detta effekt uttag och detta kit! . därav det är galet dyrt!, för man att lagt ner allt jobb att få det 100% lagligt..

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Nyqan72 Visa inlägg
    Det ger ju ingen effekt att bara ta bort filtret. Om man inte gör en omprogrammering på diesel. Vet inte om det finns något att ta på i bensin bilarna.
    Precis!, men ger effekt med omprogrammering på Mk7 Mk8 (andra bilar vet ej ).. Men mkt mindre än man trodde, så är inget vits att ta bort om man inte ska över 600hk..

  13. #13
    Medlem Nyqan72s avatar
    Reg.datum
    jul 2021
    Namn
    Anders nyqvist
    Medlemsnr
    5592
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Här kan ge Effekt, men modigt att ta bort OPF ..

    https://www.stertman.se/avgassystem/...ill-500hk.html

    HGP 520hk kit är full TUV GodKänt, med annan OPF och dubbla race kattar, därav att det är lite dyrt. Men helt lagligt..

    Namn:  HGP Golf 8 R Stage 2 Teile (1).jpg
Visningar: 334
Storlek:  879.4 KB
    Sett en video med förklaringar och montering då detta var på tyska så hängde jag inte med riktigt. Kan ju vara roligt och höra av någon som har sett detta som är bra på tyska. Vad jag fattade så var det inte bara detta som är på bilden som byttes. Jag fattar att detta är dyrt för det ligger nog rätt mycket tester bakom.

  14. #14

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Nyqan72 Visa inlägg
    Sett en video med förklaringar och montering då detta var på tyska så hängde jag inte med riktigt. Kan ju vara roligt och höra av någon som har sett detta som är bra på tyska. Vad jag fattade så var det inte bara detta som är på bilden som byttes. Jag fattar att detta är dyrt för det ligger nog rätt mycket tester bakom.
    Ja är halvkass på Tyska med tror jag förstått efter kollat några gånger!. Är bara detta som är kittet!

    Däremot så såg det att flödet runt IC blev sämre på Mk8 pga av den låga och täta fronten . Så då har man tagit fram en annan krockbalk som gör flödet bättre runt IC..

    Namn:  HGP Golf 8 R Frontträger.jpg
Visningar: 220
Storlek:  992.2 KB



    Så det har verkligen gått all in på detta kit och testat det ordentligt..

Liknande ämnen

  1. Chesmals R32 med Milltek avgas - Högljiudd
    Av Chesmal i forum Bilder och Videos
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-06-24, 12:10
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-04-28, 12:38
  3. Reggad Effekt/ Vridmoment Golf 2?
    Av Sjove i forum VW-forum
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-02-17, 08:17
  4. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 22:26
  5. Golf V 2.0t Effekt
    Av foffa2002 i forum VW-forum
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 19:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin