Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2021
    Namn
    Anders
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    35

    VCP / Odis-e Karlstad/Stockholm

    Har fått tag i VCDS nu, så det har jag i Karlstadtrakten.

    Söker efter någon som har VCP eller Odis-e i Stockholmsområdet eller kring Karlstad. Skulle behöva ladda upp nya parametrar till TPMS modulen på min passat b7

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Jag har VCP. Ett tag sedan jag använde den, ska kolla om licensen fortfarande är aktiv.
    Finns det en färdig fil i programmet, eller har du en egen?

    Edit: Ingen aktiv licens. Har du filen kanske den går att skjuta in ändå, filemanagern är inte åtkomlig nu. Annars får vi diskutera fram en lösning. Skicka pm.
    Senast redigerad av AndySwede den 2022-02-05 klockan 12:34.

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Hjälpte Anders att skjuta in parameterfilen (.xml format) han gjort själv i en RDKS editor. Trodde VCP endast jobbade med sina egna .zdc men det gick alldeles lysande. Nu kan han återigen välja däckstorlek, däcktryck mm så det där irriterande plinget och lampan från däcktrycksövervakningen gått i vila. Anledningen var att han bytt styrenheten för TPMS som var helt "virgin".

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2022
    Namn
    Christian Kofod
    Ort
    Malmø
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Hjälpte Anders att skjuta in parameterfilen (.xml format) han gjort själv i en RDKS editor. Trodde VCP endast jobbade med sina egna .zdc men det gick alldeles lysande. Nu kan han återigen välja däckstorlek, däcktryck mm så det där irriterande plinget och lampan från däcktrycksövervakningen gått i vila. Anledningen var att han bytt styrenheten för TPMS som var helt "virgin".

    I’ve got vcp and odis I Malmø. Can also make custom TPMS file with your tire sizes and name of your own choice to summer and Winter wheels if needed.

    Incase you someone with the tools closer and can send you your custom file, it’s no problem.
    BR
    Chris

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2021
    Namn
    Anders
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    35
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Hjälpte Anders att skjuta in parameterfilen (.xml format) han gjort själv i en RDKS editor. Trodde VCP endast jobbade med sina egna .zdc men det gick alldeles lysande. Nu kan han återigen välja däckstorlek, däcktryck mm så det där irriterande plinget och lampan från däcktrycksövervakningen gått i vila. Anledningen var att han bytt styrenheten för TPMS som var helt "virgin".
    Ett halvår tidigare skulle jag givetvis svarat på detta, men i allt jobb har jag lyckats glömma det.

    Mina allra varmaste rekommendationer till denne herre. Supertrevlig, kunnig och kunde hjälpa mig med kort varsel

    Mycket riktigt hjälpte en ny fil mig och fick bort det irriterande plingandet och varning för punktering lite titt som tätt i mitt direkta TPMS system. Såhär 6 månader senare fungerar det precis lika bra som det gjorde direkt efter uppladdningen.

    Rekommenderat vidare till vänner och bekanta och kommer givetvis vända mig till honom om/när jag behöver hjälp i framtiden!

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    ricardo daviran arcos
    Ort
    hässelby
    Inlägg
    9
    Hejsan!
    skulle vilja komma i kontakt med dig, behöver hjälp med att få backspeglarna fälla in med nyckeln, guide finns men behöver vcp eller odis-e för att ändra hexa nummer.
    Insta eller Facebook man kan nå dig?
    tack på förhand

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Vad har du för bil och årsmodell?
    Min inbox i forumet är rensad, välkommen att skicka meddelande igen.

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    ricardo daviran arcos
    Ort
    hässelby
    Inlägg
    9
    Hj!
    tack jag gör det nu!

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    ricardo daviran arcos
    Ort
    hässelby
    Inlägg
    9
    Fick äntligen få backspeglarna fälla in/ut remote med nyckeln något som jag hade nog längtat länge, efter all tid man lagt ner för att få samla all information från olika forum och fått hjälpen av denna jättetrevliga och kunniga andyswede som hjälp med hans VCP fick det fungera klockrent, kan säga att det inte finns många här i stockholm som sysslar med detta och har en vcp äkta licens.

    Tack återigen och kommer absolut rekommendera vidare till vänner och bekanta . jag kommer förmodligen säkert förbi till honom igen för någon ny mod. :P

  10. #10

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Alltid kul att kunna hjälpa till och jag uppmuntrar gärna alla som vill och försöker utmana sig i att reparera eller uppgradera sin bil. Ricardo hade gjort mycket research själv och jag kunde hjälpa till med resten

Liknande ämnen

  1. VCDS i Karlstad
    Av Anders1984 i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2021-04-04, 21:50
  2. VCDS i Örebro-trakten (eller Karlstad)?
    Av Alwil i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-10-28, 00:13
  3. Någon i Karlstad med en RNS 510?
    Av grubblare i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-28, 12:56
  4. GTi Klubben historia Karlstad 2000
    Av Raz i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-05, 13:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin