Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2021
    Namn
    Jonas Andersson
    Ort
    Kågeröd
    Inlägg
    1

    Släpvagnskoppling 13 polig

    Hej !
    Har bytt några släpvagnskopplingar under min livstid. Dosan som sitter på min bil(Amarok) var trasig så jag köpte en ny samt tog fram kopplingsschema och sen skruvade jag loss den gamla och började skala kablarna, till min förvåning var inte många färger som stämde med kopplingsshemat, 10 kablar fanns men bla ingen vit, samt 2 bruna mm ingenting stämmer. ringde vw verkstad där jag köpt 2 nya bilar under åren och undrade om jag kunde få ut kopplingsschema, men nä...de lämnar inte ut det.. googla sa de. Har dock inte hittat något som har de färger jag har på kablarna.. vad gör jag nu?? Och nä det var inte möjligt att fota hur de satt eller klippa så man såg hur det satt innan.
    mvh Jonte

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2010
    Namn
    Lars Ödlund
    Ort
    Visby
    Inlägg
    561
    Namn:  amarok.jpg
Visningar: 903
Storlek:  19.9 KB

    Vet inte om detta hjälper dig något?

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Då får du gå efter pinout från (dragkroks) modulen..

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av Jonte1 Visa inlägg
    Hej !
    Har bytt några släpvagnskopplingar under min livstid. Dosan som sitter på min bil(Amarok) var trasig så jag köpte en ny samt tog fram kopplingsschema och sen skruvade jag loss den gamla och började skala kablarna, till min förvåning var inte många färger som stämde med kopplingsshemat, 10 kablar fanns men bla ingen vit, samt 2 bruna mm ingenting stämmer. ringde vw verkstad där jag köpt 2 nya bilar under åren och undrade om jag kunde få ut kopplingsschema, men nä...de lämnar inte ut det.. googla sa de. Har dock inte hittat något som har de färger jag har på kablarna.. vad gör jag nu?? Och nä det var inte möjligt att fota hur de satt eller klippa så man såg hur det satt innan.
    mvh Jonte
    Var det uttaget eller kontrollmodulen som var trasig? Modulen har väl inget annat än snabbkontakter och byter du uttaget kan det väl inte bli nåt annat än färg mot färg, och har kablarna gått av mellan modul och uttag har de ju fortfarande samma färg? Jag förstår inte. I vilken ände skalar du kablarna?

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Nej, förstår inte heller hur detta ska gå till och få ihop igen om kablarna är så korta...

Liknande ämnen

  1. Bye av 13-polig Jaeger släpkontakt golf-5
    Av pudas i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-07-01, 19:24
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 18:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin