Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1

    Reg.datum
    nov 2021
    Namn
    Pato Far
    Ort
    Vårgårda
    Inlägg
    5

    Hur visa fartkameror på Passat -21

    hej,

    jag har en Passat variant 2021, med navigation men lyckas inte hitta hur man ställer så att fartkameror visas.
    Någon som vet?

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2019
    Namn
    Håkan Kristiansson
    Ort
    Lidingö
    Inlägg
    61
    Följer tråden. Själv gav jag upp att få till detta i min T-Roc -20. Har mer eller mindre helt gått över till Waze i mobilen.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Jag tror inte att det finns någon original navigator i någon bil som kan visa fartkameror eftersom det ger ett ”oseriöst” intryck för det bilmärket, men jag kan ha fel.

    Det fanns ett hack för äldre Volkswagen navigatorer i alla fall där man ändrade positionen för någon slags POI kategori, t.ex. museum, så att det fanns en museum logga på varje plats där det finns en fartkamera. Men då måste du själv komma ihåg att museum innebär fartkamera för navigatorn kan inte konsten att plinga till när en viss sorts POI plats närmar sig. Så funktionen är alltså ganska så meningslös, och jag vet inte ifall man kan göra det hacket på nyare navigatorer.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    719
    Hej

    Kolla mina länkar jag hittade för min Audi 2018.
    Har inte provat det ännu. Måste ta mig tid att prova. Och som ovan skrev utan pling rätt värdelöst.

    https://www.gtiklubben.nu/forum/show...ller-tanka-ner

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Kvinnans qashqai från 2010 har både akustisk signal och kartor med kameror.

  6. #6

    Reg.datum
    nov 2021
    Namn
    Pato Far
    Ort
    Vårgårda
    Inlägg
    5
    jag frågar därför innan hade en xc60 2018 och det visade fartkameror

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Blåbäret Visa inlägg
    Jag tror inte att det finns någon original navigator i någon bil som kan visa fartkameror eftersom det ger ett ”oseriöst” intryck för det bilmärket, men jag kan ha fel.

    Det fanns ett hack för äldre Volkswagen navigatorer i alla fall där man ändrade positionen för någon slags POI kategori, t.ex. museum, så att det fanns en museum logga på varje plats där det finns en fartkamera. Men då måste du själv komma ihåg att museum innebär fartkamera för navigatorn kan inte konsten att plinga till när en viss sorts POI plats närmar sig. Så funktionen är alltså ganska så meningslös, och jag vet inte ifall man kan göra det hacket på nyare navigatorer.
    Jodå Pk korrekta Volvo som låst sina bilar till 180, skyltar med fartkamera tydligt i GPS..

    Så om Volvo som är "världens" säkraste bilmärke inte bryr sig om att man ska köra lagligt, så ska man inte ha dåligt samvete om man ska ha det i sin VW

    Men som sagt verkar inte funka i nyare VW...än.. Men det ska vi lösa!. Måste kolla med mina hackade följare vad som kan tänkas komma!

  8. #8

    Reg.datum
    sep 2017
    Namn
    Fredrik
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    79
    Nu är jag inte helt säker på vad som går under definitionen "nyare VW", men i min Passat 2017 med Discovery Pro så har jag laddat ner fartkameror som POI's. Efter det har jag använt programmet POI-editor för att få till anpassade ikoner (i mitt fall hastighetsskyltar med rätt siffra), lagt till info om ljudindikation och sedan exporterat till ett format så att det går att importera i bilens navigator.

    Det funkar överlag bra skulle jag säga. Tyvärr funkar inte ljudindikationen helt som jag ville, jag hade föredragit att plinget ska komma olika långt innan beroende på vilken hastighetsgräns som gäller men det verkar inte gå att få till. Men det kommer ljud innan fartkameror. Fartkamerorna syns i kartan på navigatorn, men tyvärr inte i AID.

  9. #9

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    awwd
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    82
    Precis, funkade i Passat upp tom 2019(?) då man kunde ladda in data via SD-kort. Hade en 2016 med Discovery Pro där det funkade precis som Gråtand beskriver. Men i min nuvarande Passat -20 med Pro och AID så har de plockat bort möjligheten att ladda data via SD. Hade problem med att stationsloggan för Star inte dök upp automatiskt. På 2016 bilen gick den manuellt lägga till via SD-kortet, så icke på 2020 tyvärr... Så all utveckling går inte framåt. Och då ska vi inte ens tala om hur de tänkte när de tog bort klockan OCH glömde lägga till den i huvudinstrumentet (finns bara på mittskärmen).

    /awwd

  10. #10

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    MIB och även min RNS är väl rätt hackad pga den möjligheten, så det är väl en anledning kan jag tro. Genom SD har jag installerat ett script som aktiverat Google Earth, fast VAG tagit bort den tjänsten i CAR NET. Det säger väl nåt om det hela...

Liknande ämnen

  1. Visa låttitel med Spotify
    Av lasholm i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-01-30, 10:33
  2. Fartkameror i RNS510
    Av Blackie i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-10-26, 13:10
  3. RCD510 - Visa klocka?
    Av Gti i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 23:14
  4. Bilnavigation Blaupunkt Lucca 3.3 + fartkameror
    Av Henrik.M i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 01:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin