Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2020
    Namn
    Rickard H
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    10

    Angående torkarblad som slår emot kanten/listen vid vindrutan

    Hej! Jag har en Volkswagen Golf från 2014 där jag upplever att torkarbladet på förarsidan "slår i" kanten/listen vid vindrutan. Torkarbladet är ett bara halvår gammalt Bosch originaltorkarblad. Det låter störande inne i bilen när torkarna går och det slår i vindrutekanten/listen med påtagligt ljud varje gång.

    Nån som har någon idé vad det kan vara? Det är inte särskilt troligt att torkararmens infästning är lös? Att den skruven behöver dras åt?

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Varför inte gå ut och kontrollera?
    Senast redigerad av vfr den 2021-11-03 klockan 16:33. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av Ritchie88 Visa inlägg
    Hej! Jag har en Volkswagen Golf från 2014 där jag upplever att torkarbladet på förarsidan "slår i" kanten/listen vid vindrutan. Torkarbladet är ett bara halvår gammalt Bosch originaltorkarblad. Det låter störande inne i bilen när torkarna går och det slår i vindrutekanten/listen med påtagligt ljud varje gång.

    Nån som har någon idé vad det kan vara? Det är inte särskilt troligt att torkararmens infästning är lös? Att den skruven behöver dras åt?
    Kanten vid A-stolpen eller kanten i "botten"? Det är inte troligt att det är torkarbladet som är problemet, om det inte är kraftigt krökt och så ska det ju inte vara.

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Det troliga är väl att armen blivit lite deformerad, troligen efter att dom körts, trotts att bladet suttit fastfruset.
    Borde gå att bocka tillbaks. Kan ju funka att lossa armen och flytta den en splines, men troligen blir det för mycket.
    Givetvis kan man ju köpa en helt ny torkararm också!

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Aldrig varit med om att armen blivit böjd pga fastfruset torkarblad.
    Pga snöskred från taket är kanske en möjlighet..
    Bara att lossa armen och montera den på rätt plats..
    Kör alltid torkarmotorn innan du sätter tillbaka armen..

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Citat Ursprungligen postat av Ritchie88 Visa inlägg
    Hej! Jag har en Volkswagen Golf från 2014 där jag upplever att torkarbladet på förarsidan "slår i" kanten/listen vid vindrutan. Torkarbladet är ett bara halvår gammalt Bosch originaltorkarblad. Det låter störande inne i bilen när torkarna går och det slår i vindrutekanten/listen med påtagligt ljud varje gång.

    Nån som har någon idé vad det kan vara? Det är inte särskilt troligt att torkararmens infästning är lös? Att den skruven behöver dras åt?
    Har du fått rutan bytt nyligen?

Liknande ämnen

  1. Imma på vindrutan, Passat B8 2016
    Av kungen i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2020-09-01, 16:22
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-10-27, 02:08
  3. golf 5 gti emot subaru impreza nya
    Av golfpeter i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 14:35
  4. problem med imma på vindrutan
    Av dalle82 i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 13:48
  5. Hur ta loss vindrutan oskadd på Golf3?
    Av gavlig i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 18:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin