Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    L-G
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    23

    Serviceindikering- när ?

    Försöker få svar på när indikeringen tänds inför service.
    Har kollat med flera verkstäder men ingen verkar veta, svara bara att det är lite olika från bil till bil
    Gällde nu en golf alltrack som jag vill veta när den tänder upp ( dagar) eftersom den skall lämnas tillbaks efter privatleasing ( är "lampan" tänd vid återlämnandet måste jag serva den-vill helst slippa den kostnaden)
    Fått svar på mellan 60-20 dagar men alla säger att de inte vet.

    Har tidigare ställt samma fråga på en Leon ( ja, jag vet att jag svär i kyrkan) där jag istället ville veta miltalet innan service den indikerar, samma där .... fick svar på mellan 50-250 mil.

    Verkar vara lite luddigt när man har flexibel serviceintervall.
    Någon som vet ?

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Det blir ju per definition luddigt när man väljer ett "flexibelt serviceintervall" i stället för fast serviceintervall.

    Med ett fast serviceintervall kan du säga att bilen måste servas efter ett visst miltal eller en viss tid.

    Med ett flexibelt serviceintervall känner bilen på något vis efter när det börjar bli dags för service. Detta kan då bero på saker som hur grumlig oljan är, hur många kallstarter som gjorts och/eller någonting annat.

    m v h Henrik

  3. #3

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    L-G
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    23
    Stämmer, bli mycket "planerande" när man privatleasar med serviceavtal på VAG bilar ( flex service)

    Men frågan är.... om det står att jag skall göra inp. om t.ex 100 dagar, när indikerar bilen att det är dax (hur många dagar innan).
    Jag vet att det nu är 1 år eller x antal mils intervall ( bilen är knappt 3 år)

  4. #4
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av KTM Gurra Visa inlägg
    Stämmer, bli mycket "planerande" när man privatleasar med serviceavtal på VAG bilar ( flex service)

    Men frågan är.... om det står att jag skall göra inp. om t.ex 100 dagar, när indikerar bilen att det är dax (hur många dagar innan).
    Jag vet att det nu är 1 år eller x antal mils intervall ( bilen är knappt 3 år)
    Om jag inte missminner mig ligger det som parametrar, synliga med tex VCDS/OBDEleven, som i sig är justerbara med nyss nämnda verktyg, tex varning 30 dgr innan service.

    Du ser ju på service bilden under "Bil", "Inställningar" hur mycket som är kvar.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-26, 15:29
  2. Nollställa serviceindikering Passat 3B?
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-08, 20:35
  3. Serviceindikering - hjälp mig förstå
    Av adis i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 01:41
  4. Släcka serviceindikering på Passat 3B ?
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 18:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin