Resultat 1 till 9 av 9

Reg.datum
    sep 2020
    Namn
    JT

Passat 20/21 MIB 3 mjukvara version 0278 - trådlös Android Auto

Hej,

Nu går det att köra Android Auto trådlöst i Passat 20/21 om man uppgraderar programvaran till version 0278. Man måste be att få uppdateringen gjord, inget man i nuläget får per automatik vid service. Grymt skönt att kunna köra AA utan sladd.

Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Per Alexandersson
    Funkar det på modell från 2019?

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Har Android Auto stöd för trådlös överföring? Tror inte det.

Carplay däremot fungerar ju trådlöst.

Reg.datum
    sep 2020
    Namn
    JT
    Jag vet att det funkar för jag kör AA trådlöst i min 2020 passat efter uppdateringen.

Bannad
    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Sture Svanberg
    Frågade VW, fick detta svar:
    Vi vill informera dig om att den trådlösa funktionen i Android Auto är tillgänglig för fordon från och med årsmodell 2021.

Reg.datum
    sep 2020
    Namn
    JT
    Läste på ett tyskt forum att de flesta Passater med årsmodell 21 kommer från fabrik med mjukvaruversion 0270 och med den funkar AA trådlöst så har man en -21 kan man kolla vilken version man har.

Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Citat Ursprungligen postat av jtq Visa inlägg
    Läste på ett tyskt forum att de flesta Passater med årsmodell 21 kommer från fabrik med mjukvaruversion 0270 och med den funkar AA trådlöst så har man en -21 kan man kolla vilken version man har.
    Jag har en 21 med 270 mjukvara. Trådlös CarPlay fungerar fint. Har inte provat Android, är det enbart detta som ska vara nytt från 2021?

Reg.datum
    sep 2020
    Namn
    JT
    I sista inlägget på denna sida finns release notes på tyska för 0278.

https://www.motor-talk.de/forum/mib-....html?page=658

Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Citat Ursprungligen postat av jtq Visa inlägg
    I sista inlägget på denna sida finns release notes på tyska för 0278.

https://www.motor-talk.de/forum/mib-....html?page=658
    från Google translate:
    SW0278 - RELEASE NOTES

- Android Auto Wireless is now functional (which is a workaround for many functions not yet implemented in the MIB3). With a cable it was only practicable for long journeys, but now wirelessly it is ingenious including Google voice control (can be called up by long pressing the voice control button on the steering wheel)

- The online target search that does not work is currently unfortunately still "state of the series"

The update should fix the following errors

Screen:

- The radio / navigation system sometimes switches itself off and on again (reset).

- The representation of the oil change service in the display of the radio / navigation system has slipped / is not correctly positioned.

- The phone's favorites are sometimes not visible / available.

- The compass display in the radio / navigation system display in off-road mode does not match that on the dash panel insert.

- The navigation map cannot be displayed in the Active Info Display (AID) with Discover Media.

- The current location of the vehicle in the map display is sometimes incorrect.

Audio:

- Sound dropouts during music playback when the "Apple CarPlay" (wireless) connection is used.

- Creaking noises from the door loudspeakers in standby mode.

Navigation:

- The navigation map is not displayed in full; entire sections are missing.

Internet:

- No internet connection can be established if the radio / navigation device is used as a hotspot in conjunction with iOS devices.

Service:

- The settings in the eManager menu item are sometimes lost / not saved.

- The settings for the auxiliary heater timer are sometimes lost.

- The radio station list cannot be operated / changed using the buttons on the multifunction steering wheel during the navigation display on the radio navigation display.

- The "Learn usage behavior" function cannot be activated / the checkmark cannot be set.

We Connect (online services):

- The following text message is displayed in the dash panel insert: "Emergency call restricted! Go to the workshop! ”Is displayed.

- The emergency call LED in the roof module does not light up green.

- The text message: “User profile is being loaded” is permanently displayed in the display of the radio / navigation system's display control unit, which means that the radio / navigation system can no longer be operated.

- No We Connect service can be used. In detail, the complaints can be described as follows (examples):

- The air conditioning cannot be started with the We Connect app.

- The door status is not displayed correctly in the We Connect app.

- The charging status of the high-voltage battery is not displayed correctly in the We Connect app.

- The parking position of the vehicle is not displayed correctly in the We Connect app.

- The vehicle's driving data is not displayed correctly / out of date in the We Connect app.

- Online traffic information is not available.

Liknande ämnen

1. Svar: 31
    Senaste inlägg: 2023-05-26, 15:10
  2. Passat GTE 2020 Launch control
    Av Oliver113 i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2020-07-25, 15:40
  3. Hård/mjukvara
    Av Magnet i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-03-19, 11:50
  4. Uppdatering av mjukvara
    Av permar i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-09-22, 11:32
  5. Uppdatera mjukvara?
    Av Lindahl i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-06-13, 11:10

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin