Sidan 10 av 16 FörstaFörsta ... 78910111213 ... SistaSista
Resultat 181 till 200 av 302
  1. #181

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Ska bli spännande och se när min bil kommer. Beställde 12:e oktober, dvs drygt 3 månader sen och den har inte kommit en mm. Den har inte ens planerats för att produceras än. Sen har VW uppdaterat flera av teknikpaketen sen jag beställde. Både teknik och assistans -tillvalen är bättre nu. Bla finns ett riktigt ljudpaket med sub, bättre kameror etc. Jag kan ändra min beställning till det nya utförandet då bilen inte behandlats än, men då får man tyvärr även den nya prislistan så det skulle vara +30k för att få de nya paketen.....känns tveksamt
    Så var det när jag beställde min Tiguan mk2 också. Utrustning och paket ändrades flera gånger innan jag beställde. Jag beställde när den utrustning jag ville ha fanns att beställa. Sen ändrades det även innan och när bilen tillverkades. Som tur var ändrades inget till det bättre för min del.
    Men känns som om VW är grymt veliga med sin utrustning och paket? Vet inte hur det är hos andra tillverkare?

  2. #182
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Kan du bryta kontraktet oxå om det drar ut för mkt i tid?. Har en kollega som lyckades få in det, tar det längre än 6mån.. Så kunde han bryta...Att bryta annars kostar väll typ 500 000 om man är sen att bryta, är helt galet dyrt att bryta i alla perioder.
    Jag planerar att byta i Juli, var min VW säljare som tyckte det var lagom att beställa i oktober då Så de har uppenbarligen koll på att levtiden är klart mer än 6 månader. Jag är inte det minsta pigg på att byta från tunad Golf R till ID4GTX så för min del gör det ingenting om det tar längre tid än planerat Skulle aldrig valt bilen om det inte hade varit så att det är orimligt med förmånsvärde etc på en ny R.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  3. #183

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Mää, vad har du för drömarbetsgivare som tillåtit dig en R förut?! Grattis till den tiden..

    Men med dagens regler man ju inte plocka ur en R som firmapulka...är ju knäppdyrt
    Senast redigerad av vfr den 2022-01-23 klockan 18:29. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #184
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Underlättar att vara delägare i företaget man jobbar på Har bara haft den typen av bilar som tjänstebilar
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  5. #185

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja så sant, där hade man fördelen med egen. Innan regeringen pajade allt med tjänstebilar
    Senast redigerad av vfr den 2022-01-20 klockan 18:58. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  6. #186

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Hämtade min GTX idag, väldigt nöjd med det första intrycket

  7. #187

    Reg.datum
    jan 2022
    Namn
    N/A
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    1
    När beställde du bilen ungefär?

    Beställde min 10 september, fick produktionsvecka 4, som nu ändrades till 17. Verkar ju som att det skulle kunna flyttas ännu mer när man pratar med säljaren...
    Senast redigerad av vfr den 2022-01-23 klockan 18:30. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  8. #188
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Vi har nu ändrat ämnesrubriker till att handla om ID4 då diskussionen nu mer är inriktat mot modellen snarare än GTX.
    Det går såklart bra att fortsätta diskutera GTX om man önskar det
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  9. #189

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av loadmaster Visa inlägg
    Intressant camber bak. Tydligen får alla denna inställning från fabrik.
    Vill du förklara?

  10. #190

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Citat Ursprungligen postat av kaell Visa inlägg
    När beställde du bilen ungefär?

    Beställde min 10 september, fick produktionsvecka 4, som nu ändrades till 17. Verkar ju som att det skulle kunna flyttas ännu mer när man pratar med säljaren...
    Beställde en förbeställd bil den 18 oktober som hade produktionsvecka 45, den var färdigbyggs 17/12. Sedan gick den med båt mot Sverige efter julhelgen.

    Var väldigt orolig för förseningar men klarade mig lindrigt

  11. #191

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Tur att ni inte köpte en Y, är inte första biltestaren som säger att den knappt går att åka med på vanligt dåliga vägar. .Intressant att de lyckas så illa Tesla igen?. Model 3 led av samma.

    https://youtu.be/ZKVZDqDyYn4?t=1917

  12. #192

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Hej,
    ungefär hur mycket får ni ur laddaren vid hemmaladdning?

  13. #193
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Om det är en vanlig "mormorsladdkabel" för schuckouttag du menar så skulle jag gissa på strax under 10A. Den är ju isåfall tänkt att kunna användas i normala vägguttag som brukar vara avsäkrade med just 10A.

    En sån här är bra att ha om man åker till ställen där det finns CEE-uttag, eller hemma om man har ett sådant.

    https://evconnect.se/products/typ-2-...nt=10366374919

    Det blir lite bättre fjutt på laddningen än ur ett vanligt schuckouttag.

  14. #194

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av oskee Visa inlägg
    Hej,
    ungefär hur mycket får ni ur laddaren vid hemmaladdning?
    Med 1-fas eller 3-fas?
    Jag kör en Ctek njord ur ett 3-fas här hemma och får 11kw. Kan reglera krämen ur laddaren med hjälp av appen

  15. #195

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    3-fas, vet dock att det är väldigt svårt att jämföra.

    Fick endast ut 2-4kwh med kabeln som jag köpte med laddstationen. Har nu testat den som jag fick med bilen och den verkar fungera mycket bättre där fick jag 4-8kw/h. Så misstänker att det är den första kabeln som spökar.

    Ska testa all ladda med den "dåliga" kabeln i morgon eller söndag igen för att se om det verkligen är den.

  16. #196
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Är både laddboxen och kabeln trefas?

  17. #197

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Det är inte så att laddaren har lastbalansering och att det är den som stryper laddningen?
    Även laddning med 4 - 8 kW (inte kWh) är ju lågt för en trefas laddare på en bil som har 11 kW ombordladdare.

    Låter lite som du har en 3-fas laddare och 16A eller 20A huvudsäkring samt lastbalansering, laddar du då samtidigt som andra saker tar effekt så begränsas laddningen på bilen för att inte säkringen skall överbelastas.

    Jag är ganska säker på att kablarna som följer med laddstationen och bilen båda klarar 3-fas 11kW.
    Senast redigerad av MacAllan den 2022-01-29 klockan 03:42.

  18. #198
    Medlem Nille1s avatar
    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Peter Nilsson
    Medlemsnr
    5083
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    51
    För de flesta som laddar hemma är det väl inget bekymmer med vilken effekt som laddaren ger, man äter och sover ju oftast 8-10 timmar/natt och då hinner ju bilen laddas. Har man mera bråttom får man nog skaffa egen xxxxreaktor om ledningsnätet ska räcka till alla. ��
    Mk8 R Performance Pack Black Style

  19. #199

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Kabeln fungera fint. Var troligen någon inställningscykel första gången jag laddade.

  20. #200

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Idag smäller det!, detta måste ni Id och andra elbil intresserade följa!!

    Blev en turbulens förra året när det kördes och Tesla inte Vann. Tesla klubben var tvungen att göra om testet själva, för att de vägrade tro på AMS som körde alla bilar.. var lite som att man får inte snacka skit om min mamma..

    https://www.mestmotor.se/recharge/ar...yyMnnUmd_GrymE

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-11-13, 14:44
  2. Volkswagen Smista inleder samarbete med Volkswagen Club Sweden
    Av Volkswagen-Smista i forum Volkswagen Smista
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-12, 10:11
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-03, 09:50
  4. Vad kan du om Volkswagen?
    Av Raz i forum Off Topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 22:39
  5. Volkswagen UK
    Av Snuttis i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 20:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin