Sidan 7 av 16 FörstaFörsta ... 45678910 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 302
  1. #121

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av oskee Visa inlägg
    Upplevde ljudkomforten som bra, både motorväg och i stad.

    Inredningen är klart bättre i ID 4(förutom pianolacken i dörrarna) mer mjuka material och ombonad.

    - - - Uppdaterad - - -



    Ok tack, uppdatera gärna när bygget kommer igång. Min står också i produktionsplaneringstatus, inget meddelande om försening ännu.
    Enligt ÅF byggs bilen nu denna vecka. Så en veckas försening so far.

  2. #122

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Håller också med Chrille82. Jag är lång och har problem med ryggen, så SUVár passar mig perfekt. Har alltid fått "krypa" in i Golfar och andra bilar jag haft. Vi är 4 i familjen och bagaget är alltid fullt när vi handlar. Alla sitter bra i Tiguanen och sikten är suverän
    Jag är också totalt ointresserad av sport, men jag hindrar inte övriga i familjen att utöva eller titta på fotboll mm

  3. #123

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Förstår inte varför ni ställer er frågande till varför SUV:ar säljer? Jo, för att folk vill köpa dem, svårare än så är det inte.

    Varför är något är ointressant för mig men intressant för andra? Det kan man fråga sig om allt, tämligen poänglöst.

    De mesta av sport är helt ointressant för mig, särskilt fotboll. Varför slutar de inte spela och sända skiten på tv?

    Att många vill ha en stor och rymlig bil där man sitter högt är väl inte så svårt att förstå?

    Att SUV skulle vara en "trend" vet jag inte riktigt, det är inte direkt något som kommit de senaste åren...
    Tycker bara om man ska "låtsas" vara miljömedveten som elbilen är tanken. Så är när jag läste till ingenjör väldigt dumt att bygga en tung sak med luftmotstånd som en tegelsten om man vill åka effektivt med lite miljöpåverkan..

    Sen förstår jag oxå att folk tycker det är nice att stå och köra, men ju rätt fel väg att gå...

    Problemet att det har ju gått lite inflation i SUV, så ALLA ska ju ha det.. eller blir tvingade. För finns ju faktiskt inte många alternativ hos många.. Se bara Volvos utbud...

    Det säger att de bygger bara vad folk vill ha....



    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Håller också med Chrille82. Jag är lång och har problem med ryggen, så SUVár passar mig perfekt. Har alltid fått "krypa" in i Golfar och andra bilar jag haft. Vi är 4 i familjen och bagaget är alltid fullt när vi handlar. Alla sitter bra i Tiguanen och sikten är suverän
    Jag är också totalt ointresserad av sport, men jag hindrar inte övriga i familjen att utöva eller titta på fotboll mm
    Ja har man problem så självklart. Men mina föräldrar som är 75år ich, det åker Mk7 GT som är "sänkt" utan problem. Så tror 90% inte behöver åka stå bil

  4. #124

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Sen handlar inte konsumtion bara om vad man nödvändigtvis "behöver", utan som bekant vad man "vill ha" och "har råd" med.

    Man behöver inte en Golf R, när en Polo 1.0 gör jobbet lika bra.

    Man behöver inte åka på semester till Nya Zeeland, när det går bra med Gran Canaria, eller Falköping.

    Man behöver inte bo i en villa på 180 kvm, när en lägenhet på 80 kvm räcker till.

    Skall vi koncentrera oss på ID.4, eftersom tråden handlar om den?
    Senast redigerad av Crille82 den 2021-10-27 klockan 19:38.

  5. #125

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Håller också med Chrille82. Jag är lång och har problem med ryggen, så SUVár passar mig perfekt. Har alltid fått "krypa" in i Golfar och andra bilar jag haft. Vi är 4 i familjen och bagaget är alltid fullt när vi handlar. Alla sitter bra i Tiguanen och sikten är suverän
    Jag är också totalt ointresserad av sport, men jag hindrar inte övriga i familjen att utöva eller titta på fotboll mm
    Jag med, är 1,9+ och har en Golf, och ja det är drygt att "krypa" ner i den, speciellt när man även har en Tiguan som referens. Det är just Golf:en jag byter mot ID 4:an.

    Kändes rätt i tiden med en Elbil, sen är det väldigt skoj med ny teknik

  6. #126

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Citat Ursprungligen postat av loadmaster Visa inlägg
    Enligt ÅF byggs bilen nu denna vecka. Så en veckas försening so far.
    Åh vad kul, tack för uppdateringen. Om den är igång bör det inte bli någon mer försening.

    Min slot emot V45 ligger kvar än så länge.

  7. #127

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av oskee Visa inlägg
    Jag med, är 1,9+ och har en Golf, och ja det är drygt att "krypa" ner i den, speciellt när man även har en Tiguan som referens. Det är just Golf:en jag byter mot ID 4:an.

    Kändes rätt i tiden med en Elbil, sen är det väldigt skoj med ny teknik
    Min nästa hade också kunnat bli en sådan, tyvärr finns inga laddmöjligheter, varken hemma eller på jobbet

  8. #128

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    En sista om storleken och EL! , Om man nu "tvingar" folk till el med lagstiftning som nu är fallet, så borde man ju även tvinga tillverkare att köra mindre och effektivare elbilar. För som det är nu, är ju rätt bra huggsexa om elen i Europa eftersom det slösas helt galet på ineffektiva elbilar och spa bad ...
    Tycker det är lite moment 22..kommer ju aldrig bli bra om man inte har effektiva elbilar..

    Yes åter till ID4!

    Varför valde ni den och inte Skodan förresten?. Har en polare som nu har tröttnade helt på sin GTE Passat.. Som jag skrev tidigare om servicen.. Han räknad ut att han kommer lägga i snitt 10 000 i service per år på 3500mil körning.. Är ju galet för en typ 2 år gammal bil som gått 4000 mil...

    6000mila servicen med DSG oljebyte var typ 12 000

    Så nu ska det bli ID4!, men jag föreslog att kolla på Skodan. Den har väll egentligen fått bättre kritik?. Fast är väll extremt snartlika bilar...
    Senast redigerad av mangewide den 2021-10-28 klockan 08:47.

  9. #129

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Intressant om laddning!

    Om inte jag är helt ute, så blir det ju tyvärr inte mkt billigare än att åka bensin/el om man int ekan ladda hemma?

    Tänk att med dessa 300-400kr, så kommer man nu ju bara hälften vad en bensin och 1/3 av motsvarande diesel gör..

    Den inte så fort att ladda heller ..

    Krångligt.se detta..

    https://teknikensvarld.se/test-provk...-verkligheten/
    Senast redigerad av mangewide den 2021-10-28 klockan 09:22.

  10. #130

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Blev aldrig riktigt fäst vid Enyaq när jag kollade runt på elbil. Jag gillade designen på ID4 och den kändes rätt i storlek, inte för stor.
    Enyaqen har precis som du säger Mange fått bra kritik på sina håll. Det har gnällts lite på ID4:an och framförallt funktioner/design inuti.

  11. #131

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ok, men är det inte lika stora till 99%?. Eller är den Ännu större?..

    Håller med Skodan är bättre funktion/design, jag gillar egentligen nya Octavian bättre än min Mk8 invändigt. Mer knappar, och inte alls sämre kvalité´

    Kul att VW och Seat är minst användvänliga av deras 4 märken!
    Senast redigerad av vfr den 2021-10-28 klockan 19:24. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  12. #132

    Reg.datum
    sep 2017
    Namn
    Fredrik
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    79
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Intressant om laddning!

    Om inte jag är helt ute, så blir det ju tyvärr inte mkt billigare än att åka bensin/el om man int ekan ladda hemma?

    Tänk att med dessa 300-400kr, så kommer man nu ju bara hälften vad en bensin och 1/3 av motsvarande diesel gör..

    Den inte så fort att ladda heller ..

    Krångligt.se detta..

    https://teknikensvarld.se/test-provk...-verkligheten/
    Är inte det där lite äpplen och päron? Skaffar verkligen någon elbil med ekonomi som argument om man inte kan ladda hemma, på jobbet eller annan plats där laddning/elpris är betydligt mycket billigare än Ionity eller kanske till och med gratis? Hade man jämfört en diesel- eller bensin-bil med kostnaden för "drivmedel" om man laddar hemma blir ju jämförelsen en helt annan.

  13. #133

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Blir bökigt i längden om man inte kan ladda hemma eller på jobbet, så nej det tror jag inte.
    Senast redigerad av vfr den 2021-10-28 klockan 19:25. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  14. #134
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Vi gjorde det. Vi skaffade elbil för fyra år sedan och satte inte upp egen laddbox förrän i vintras. Och ingen vettig laddning på jobbet heller. Men däremot tillgång till laddning på andra ställen där man är regelbundet.

  15. #135

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Gråtand Visa inlägg
    Är inte det där lite äpplen och päron? Skaffar verkligen någon elbil med ekonomi som argument om man inte kan ladda hemma, på jobbet eller annan plats där laddning/elpris är betydligt mycket billigare än Ionity eller kanske till och med gratis? Hade man jämfört en diesel- eller bensin-bil med kostnaden för "drivmedel" om man laddar hemma blir ju jämförelsen en helt annan.
    Nej håller med 90% kan nog ladda hemma som har elbil...

    MEN man måste komma ihåg att över att 50% av alla i Sverige inte kan ladda hemma/jobb...och kan tycka lite taskigt att man pushar ut elbilar som enda alternativt som gäller för att rädda miljön ..

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Vi gjorde det. Vi skaffade elbil för fyra år sedan och satte inte upp egen laddbox förrän i vintras. Och ingen vettig laddning på jobbet heller. Men däremot tillgång till laddning på andra ställen där man är regelbundet.
    Oj imponerade!, men då har ni även en Golf för att kunna åka hur som helst också?

  16. #136

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    En sista om storleken och EL! , Om man nu "tvingar" folk till el med lagstiftning som nu är fallet, så borde man ju även tvinga tillverkare att köra mindre och effektivare elbilar. För som det är nu, är ju rätt bra huggsexa om elen i Europa eftersom det slösas helt galet på ineffektiva elbilar och spa bad ...
    Tycker det är lite moment 22..kommer ju aldrig bli bra om man inte har effektiva elbilar..

    Yes åter till ID4!

    Varför valde ni den och inte Skodan förresten?. Har en polare som nu har tröttnade helt på sin GTE Passat.. Som jag skrev tidigare om servicen.. Han räknad ut att han kommer lägga i snitt 10 000 i service per år på 3500mil körning.. Är ju galet för en typ 2 år gammal bil som gått 4000 mil...

    6000mila servicen med DSG oljebyte var typ 12 000

    Så nu ska det bli ID4!, men jag föreslog att kolla på Skodan. Den har väll egentligen fått bättre kritik?. Fast är väll extremt snartlika bilar...
    Gällande val av just Id 4:an så var det designen som avgjorde. Designen liksom växte på mig, liknande känsla som man fått tidigare vid större MK-uppdateringar. Modernare och intressantare design jämfört med Skodan. Skodan har en mer traditionell design (fortfarande snygg). Mycket kritik gällande touchknappar etc men har själv inte upplevt några problem med dem de gånger jag provkört och klämt och känt på ID4:an.

  17. #137
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Oj imponerade!, men då har ni även en Golf för att kunna åka hur som helst också?
    Ja, än så länge. Men sedan ett år tillbaka så har den inte gått många mil, inte ens långresor eftersom vi gör även dom med elbil numera. Vi har åkt flitigt mellan Kungsbacka, Örebro och Stockholm under senaste året och enbart med ebil. Golfen har bara gått lokalt och lite bankörning under den tiden.

  18. #138

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Vad är det för elbil ni har?

  19. #139
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Zoe, så tyvärr ingen VW.

    Åter till ämnet, id.4.

  20. #140

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Ja, än så länge. Men sedan ett år tillbaka så har den inte gått många mil, inte ens långresor eftersom vi gör även dom med elbil numera. Vi har åkt flitigt mellan Kungsbacka, Örebro och Stockholm under senaste året och enbart med ebil. Golfen har bara gått lokalt och lite bankörning under den tiden.
    Ok , ja med den är är perfekt kombo!

    Skulle oxå göra så om jag behövde åka mkt, inte skulle man pendla med denna dyra Mk8.

    Däremot som jag som bara har ett garage och vill ha en bil som kan allt. Från att skjutsa ungar till träning och åka bana och sladda runt i fjällen...

    Så har jag verkligen försökt att se på el som ett alternativ. Men finns inget som uppfyller det vad jag hittat

    MEN jag känner mig mobbad när jag var på VW sist, Nästa bara ID bilar både inne och ute i hallen ..

    Åter till ID!

    Namn:  IMG_20211017_154208_804.jpg
Visningar: 333
Storlek:  97.1 KB

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-11-13, 14:44
  2. Volkswagen Smista inleder samarbete med Volkswagen Club Sweden
    Av Volkswagen-Smista i forum Volkswagen Smista
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-12, 10:11
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-03, 09:50
  4. Vad kan du om Volkswagen?
    Av Raz i forum Off Topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 22:39
  5. Volkswagen UK
    Av Snuttis i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 20:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin