Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    719
    Citat Ursprungligen postat av Mex165 Visa inlägg
    På min S4 C4 användes butyl gummi till att täta bakljus-rampen, innan var det bara fiskarna som saknades..

    https://www.lyshelten.no/products/nh...BoCQqAQAvD_BwE

    https://www.aliexpress.com/item/4000...67856291%22%7D
    Det här ska jag komma ihåg. Antingen så är det en spricka i Glaset/plasten som man borde hitta. Annars måste det vara skarvarna. Måste ju funka bra på gamla lampor med.

  2. #22

    Reg.datum
    sep 2017
    Namn
    Jonas
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    36
    Har du plockat bort klädseln till bakluckan? Då borde du kunna se enklare vart den läcker, verktygen som behövs är en 20torx mejsel och en liten plastkil.
    Sitter 2 skruvar bakom varningstriangeln och 2 skruvar bakom handtaget, där man får använda plastkilen och pilla bort täckplasten så att man kommer åt skruvarna. Sen är där några clips också, så man får ta i lite för att få bort klädseln.

  3. #23

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Bowman Appleseed
    Ort
    Vgr
    Inlägg
    167
    Ja jag har gjort det, men var ensam så det blev ingen dusch av bilen utanför tyvärr. Vilket var dumt.
    Hittade en genomföring som satt några mm snett härom dagen. Tvivlar på att det var det, men fortsätter det regna in så får jag riva ner inredningen igen.
    Senast redigerad av vfr den 2022-12-12 klockan 16:14. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #24

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Bowman Appleseed
    Ort
    Vgr
    Inlägg
    167
    Jäkla skit med dessa baklyktorna.
    Nu är det dags igen att byta båda.
    Jag fattar inte vart det kommer in vatten i dom.
    Det är ju liksom egna enheter, där det inte direkt kan rinna in vatten i dom.
    Får snart byta bil istället.

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Ja eller lämna in på en riktig felsökning om du inte klarar av det själv ? Om de läcker in så mkt som du beskriver så kan du ju förbereda med att plocka bort klädseln på insidan av luckan så borde de bli ännu lättare för de som felsöker att se varifrån de kommer in ? Istället för att sitta bakom ett tangentbord och klaga på att sina bil läcker in vatten och att du funderar på att byta bil pga detta problem

  6. #26

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Audi och Volkswagen använder ju en plast på lyktorna som inte fungerar med kallavfettning, alltså petrolbaserad.. Plasten blir torr och spricker, så det kan säkert bidra till att det blir läckage. Har själv sett vad som händer med plasten. Det kan ju vara en anledning.

    https://www.google.com/search?q=audi...t=gws-wiz-serp
    Senast redigerad av AndySwede den 2022-12-12 klockan 10:21.

  7. #27

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Bowman Appleseed
    Ort
    Vgr
    Inlägg
    167
    Ja jag har sett läst om det med. I detta fallet vet jag inte dock.
    jag har bytt säkert 3-4 lyktor nu, och jag har en känsla av att det blir så mycket kondens att dom lägger av hela tiden.
    Den kan liksom inte rinna in vatten från bilen, eller av att det läcker in någonstans i själva lampan(ej spruckna).

    Ja jag hittar inga mer saker att göra än att köpa nya lyktor, som tur är har bilen varit billig utöver detta.(pepparpeppar)
    och nu blir det nog inte fler än ett lyktbyte till innan det blir en ny bil.
    Tack ändå!
    Senast redigerad av vfr den 2022-12-12 klockan 16:14. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2021-09-10, 21:30
  2. Backkamera Passat Alltrack 2016
    Av dboc i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2020-04-30, 12:45
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2019-05-13, 22:26
  4. Passat Alltrack 2016 - Bromsskivor fram & bak
    Av liexpressway i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-05-07, 18:11
  5. Byta lampor bak på Passat Alltrack 2016
    Av liexpressway i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-02-19, 09:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin