Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Kalle T
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    33

    Keihin-förgasarmodell???

    Hej,


    Finns det någon som har uppgift om vad förgasare med ett id.nr 055129025A(fanns på en plåtbricka) heter på modellspråk? Är det DEO 4A eller 26/30 DC eller rentav något annat? Verkar vara ett mer eller mindre mörker att hitta rätt bland de satser som finns. Modellnamnen dyker upp i kombination med varandra på satser också.
    Det enda som jag hittat på förgasaren är att det står Keihin, Japan och Volkswagen. ingen modell - borde väl ha stått på samma ställe som det övriga tycker man.

    Jag köpte en förgasarrepsats till min Golf GLS 1981 och hade med regnr kollat att den skulle passa. När jag fick den så kollade jag att packning hade samma form som lockets konturer och att nålventilsskruven såg ut att vara lika. Nu har jag plockat isär förgasaren rengjort och bytt packning. Det sista skulle vara att byta nålventilsskruven. Den satt åt men fick loss den och gjorde noteringen att den nya var ca 5 mm längre men oroade mig inte över det då men när det inte gick att skruva ned den nya så var jag tvungen att mäta grovleken och den var knappt 1 mm större än den gamla så det gick ju inte alls då.
    Man undrar då om det är nåt fel eller om man har tillverkat flera olika mått på liknande nålventilsskruvar.


    Mvh
    Kalle

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Kalle T
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    33
    Tack för svaret men det är en repsats till DEO4A som jag fått och där är nålventilsanordningen för grov så därav min fråga om nån vet vad numret 055129025A pekar på för modell. Nån av dem som hade bilen de 17 första åren kan ju ha bytt förgasare så det inte sitter enligt listningarna så det enda jag har att gå efter är just det angivna numret.

    De har ju den här satsen också: https://misab.se/artikel.php?kid=&sok=&id=3924. Där verkar motsvarande skruv vara lite kortare och kaaaaaanske då lite smalare också men inget som säger att det är rätt i alla fall.

Liknande ämnen

  1. Keihin 26 30 bestyckning
    Av Plura i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 10:10
  2. Keihin 2630 dc problem
    Av Plura i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 14:48
  3. Förgasarfråga Keihin
    Av D.E i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 22:40
  4. Keihin Förgasare
    Av Bmsone i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 17:19
  5. keihin förgasare på 1,8l 16v?
    Av jooeell i forum VW-forum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 02:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin