Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2018
    Namn
    Jörgen
    Ort
    -
    Inlägg
    47

    VW Passat 2016 B8 - Glappkontakt infotainment / stereo

    Hej,

    Infotainmentsystemet (stereon) har börjat glappa. Displayen tänds upp i ca 5 sekunder för att sedan slockna, sedan håller den på så och slår av och på var 5 sekund. Jag har lossat stereon och kollat kontakterna bakom men det gjorde ingen skillnad.

    Jag har startat om infotainmentsystemet men det hjälpte inte.

    Igår kontrollerade vi felkoderna och fick dessa som verkar ha en koppling till stereon.

    Har ni några tips på vad man kan göra ?

    Namn:  Skärmavbild 2021-08-28 kl. 07.27.11.jpg
Visningar: 516
Storlek:  18.1 KB

    Namn:  Skärmavbild 2021-08-28 kl. 07.27.57.jpg
Visningar: 502
Storlek:  17.6 KB

    Namn:  Skärmavbild 2021-08-28 kl. 07.28.26.jpg
Visningar: 447
Storlek:  20.3 KB

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2018
    Namn
    Jörgen
    Ort
    -
    Inlägg
    47
    Styrboxen till infotainment är trasig och måste bytas enligt Möller Bil. Lite (eller mycket) trist på en bil från 2016. Funderar på att köpa en från bildelsbasen men tydligen så kan det vara lite svårt att hitta rätt enhet som kan kodas in etc. Någon som har koll på vad jag ska kika på för att få en styrenhet som är kompatibel med bilen ?

  3. #3
    Webmaster
    Reg.datum
    feb 2021
    Namn
    David Stenbeck
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    35
    Citat Ursprungligen postat av jorgenkarls Visa inlägg
    Styrboxen till infotainment är trasig och måste bytas enligt Möller Bil. Lite (eller mycket) trist på en bil från 2016. Funderar på att köpa en från bildelsbasen men tydligen så kan det vara lite svårt att hitta rätt enhet som kan kodas in etc. Någon som har koll på vad jag ska kika på för att få en styrenhet som är kompatibel med bilen ?
    något att vara väl medveten om när man håller på med något som hör till Infotainmentsystemet är Component protection, som är ett stödskydd som hindrar dig från att stoppa i en enhet från en annan bil bara sådär. Vad jag vet så går det att få dessa upplåsta hos olika auktoriserade reparationsfirmor (se då till att kolla en i förväg och se vad de vill ha för bevis med typ kvitton eller annat som visar att du fått tag på din ersättningsprodukt på ett ok sätt).

    Det kanske finns sätt att få bort detta själv men det bör du isf undersöka före.

    Jag vet inte om styrenheten påverkas av detta, men typ alla delar av infotainmentsystemet annars gör det så troligen (även t.ex. digitala instrumentkluster och sånt)

Liknande ämnen

  1. Passat, Problem med infotainment systemet
    Av quetrax i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2021-07-30, 10:35
  2. Uppdatera infotainment Passat B8-17
    Av dRg i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2021-04-10, 14:08
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-08-28, 16:02
  4. Stereo Passat b6
    Av Uxila i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2020-05-06, 12:28
  5. Byta stereo passat 03
    Av chriz78 i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 20:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin