Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    Per Fruck
    Ort
    Munkfors
    Inlägg
    3

    Navigation Tiguan -16

    Hej,
    Tänkte det skulle vara trevligt att uppdatera navigationen i Tiguanen, den som är i nu är från 2019. Sitter Discover Pro i den.
    Har plockat ur SD-kort och sett att det finns en mapp där som heter "maps". När jag laddar ner uppdateringar ser jag att den mappen inte finns alls utan strukturen ser annorlunda ut när jag zippat upp filen.
    Någon som har någon idé?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Välkommen hit Per!

    Ang. sakfrågan så överlåter jag det till någon som kan det bättre.

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    Per Fruck
    Ort
    Munkfors
    Inlägg
    3
    Tack, Tack!
    Vi hoppas på gruppens kunskap;-)

  4. #4

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av Fruck Visa inlägg
    Hej,
    Tänkte det skulle vara trevligt att uppdatera navigationen i Tiguanen, den som är i nu är från 2019. Sitter Discover Pro i den.
    Har plockat ur SD-kort och sett att det finns en mapp där som heter "maps". När jag laddar ner uppdateringar ser jag att den mappen inte finns alls utan strukturen ser annorlunda ut när jag zippat upp filen.
    Någon som har någon idé?

    Tack på förhand!
    Nu är jag inte helt bekant med Pro, men är du säker på att du har Discover Pro? Mappen maps brukar finnas på SD-kortet som Discover Media använder. Tror att Pro läser över filerna från kortet till en hårddisk i bilen. Här finns en manual: https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/manuals/Discover_Pro_November_2020_EN.pdf

    Den visar ingen mapp som heter Maps.

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av Fruck Visa inlägg
    Hej,
    Tänkte det skulle vara trevligt att uppdatera navigationen i Tiguanen, den som är i nu är från 2019. Sitter Discover Pro i den.
    Har plockat ur SD-kort och sett att det finns en mapp där som heter "maps". När jag laddar ner uppdateringar ser jag att den mappen inte finns alls utan strukturen ser annorlunda ut när jag zippat upp filen.
    Någon som har någon idé?

    Tack på förhand!
    Säker på att det är en Pro modell?
    För tittar man på nedladdning av uppdateringar är det endast Media modellen som har "maps" mappen.

    Pro modellen har all navigeringsdata på hdd och behöver inte SD-kortet för att fungera utan det används endast för att uppdatera databasen.

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Precis, hade "MAPS" på min från näst sista uppdateringen, men inte med denna (som jag aldrig fick att fungera)..

    Misstänker anledningen:
    Once the material has been successfully unzipped, remove the SD card from the SD card slot.
    Now push the switch on your SD card downwards to “Lock

  7. #7

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    Per Fruck
    Ort
    Munkfors
    Inlägg
    3
    Så verkade det alltså! Jag gick på fotot som fanns på nedladdningssidan, kan inte påstå att den som sitter i bilen ser ut som "media" men har nu laddat ned den och mycket riktigt så finns "maps" där
    Tackar för snabb respons från er!!

  8. #8

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av Fruck Visa inlägg
    Så verkade det alltså! Jag gick på fotot som fanns på nedladdningssidan, kan inte påstå att den som sitter i bilen ser ut som "media" men har nu laddat ned den och mycket riktigt så finns "maps" där
    Tackar för snabb respons från er!!
    Själva skärmen som visas på nedladdningssidan är olika från vilken region bilen kommer, har för mig att alla i Sverige har samma skärm oavsett modell.
    Enheten som avgör om det är en media eller pro är den delen som sitter i handskfacket.

    Har du tagit ner bundle 1 så kan det även bli problem att få in hela på SD kortet (se annan tråd) eftersom jag gissar att även du har 16GB kort.

Liknande ämnen

  1. Sd card för navigation
    Av Bombmannen i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-03-15, 11:34
  2. Navigation
    Av Lips74 i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-11-17, 20:09
  3. Navigation Golf V ?
    Av mr_mike i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 18:13
  4. Köpa navigation
    Av Cullberg i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 14:28
  5. MCD Navigation i Golf 4 GTI -98
    Av Sciroccogtx16v i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 13:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin