Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2021
    Namn
    Annika
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    4

    Problem med sidofönster på Beetle

    Hej! När jag cabbar upp min 2018 Beetle Cab händer det rätt ofta att cabben läggs på utan problem, sidorutorna går upp som de ska, men att de bakre sidorutorna bara går upp en bit och sedan vänder ner igen. De försöker gå upp igen, men strax innan de är i rätt position går de tillbaka på nytt. Detta händer inte regelbundet (men ofta nog för att vara väldigt irriterande), ibland är det vänster bakre sidoruta, ibland höger bakre sidoruta, ibland båda. Gissningsvis är det klämskyddet som orsakar detta. Nu undrar jag om det är fler som har samma problem? Och är det någon som hittat en lösning?

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 015
    Det kan vara så att mekanismen till fönsterhissen behöver smörjas, eller gummilister smörjas. Dock skulle det vara väldigt ovanligt för en så ny bil, lika så om motorerna är dåliga. Titta också i din instruktionsbok, det kan vara så att klämskyddet ska adapteras om batteriet varit dåligt eller urkopplat. Vanligtvis håller man fönsterhissknappen stum i 5 sekunder med rutan högst upp och längst ned. Repetera vid behov.

    Förmodligen finns felkoder lagrade, någon av dessa kommer berätta om det är klämskyddet som aktiverats. Tag hjälp av någon som har tillgång till VCDS eller liknande, eller knyt näven i fickan och åk till en verkstad.

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2021
    Namn
    Annika
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    4
    Tack! Vi har testat att smörja, men det hjälper bara en kort tid. Jag skulle vilja hitta en permanent lösning. Bilen har varit hos VW-verkstad flera gånger, men de hittar tyvärr inget fel som de kan åtgärda (säger de iallafall). Inga felkoder visas.

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 015
    Ok. Jag har ingen erfarenhet av modellen. Det kan ju vara ett problem som många drabbas av, en dålig konstruktion. Kanske måste hissmekanismen helt enkelt bytas ut. Har du googlat, och på engelska? Finns stora VW forum i tyskland, england och usa och säkert ett eget Beetle cabforum för en så ovanlig modell.

    Gjorde en snabb sökning åt dig.

    https://www.google.se/search?q=vw+be...&client=safari

    https://www.google.se/search?q=vw+be...client=gws-wiz
    Senast redigerad av AndySwede den 2021-08-16 klockan 20:49. Anledning: Länkar

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2021
    Namn
    Annika
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    4
    Jag har googlat och hittat några som haft liknande problem i USA. Ska försöka kolla tyska forum, men tyvärr är mina tyskakunskaper något bristfälliga, men jag ska prova. Tack för hjälpen!

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 894
    Ich habe gegoogelt und einige gefunden, die ähnliche Probleme in den USA hatten. Sollte versuchen deutsche Foren zu checken, leider sind meine Deutschkenntnisse etwas mangelhaft, aber ich werde es versuchen. Danke für die Hilfe!

    Din bästa vän på nätet: https://translate.google.se/?hl=sv&s...v&op=translate

    Välj annars att översätta allt på hemsidan

  7. #7

    Reg.datum
    aug 2021
    Namn
    Annika
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    4
    Ha, ha, ha! Snygg översättning - tack för tipset

Liknande ämnen

  1. Beetle-99, problem med fjärrkontrollen
    Av Jek i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2021-03-14, 11:20
  2. Elfel beetle 1,8t
    Av Sepo i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-09-17, 14:56
  3. Beetle Dune
    Av Peter-C i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-11-21, 00:24
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-02-05, 21:09
  5. Beetle skärmblinkers
    Av Cullberg i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 09:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin