Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2015
    Namn
    K S
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    90

    Sprucken vänster backspegelblinkers och lampan under Passat 2018 B8

    Hej

    Någon som varit med om att både blinkersen och lampan under backspegel spruckit?
    Vad kan det bero på? Inga märken i glaset efter stenskott och högersidan är hel.
    Är det svårt att byta bägge?
    Är det att köpa från VW el finns det alternativ?

    Tack på förhand.

    //Kristian
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    petrus johansson
    Ort
    ställdalen
    Inlägg
    55
    Mina sprack på grund av avfettning. Ett ganska vanligt fel har jag för mig. Fick bytt bakljus + blinkers i backspegeln på "goodwill" efter mycket tjat när jag hade min Passat. Min gissning i alla fall

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2015
    Namn
    K S
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    90
    Använder inte kallavfettning på dem och alltid noga att spola av innan det torkat. Men skit då Hur gammal och milantal hade du på bilen då? Min har bara gått 1600mil och borde ju hålla längre. Vad hade du för tjat argument för att få det på Goodwill?
    Senast redigerad av vfr den 2021-08-16 klockan 22:06. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    petrus johansson
    Ort
    ställdalen
    Inlägg
    55
    Ja då känns det lite långsökt, är ju kallavfettningen som är "boven". Kommer faktiskt inte ihåg exakt men den hade inte gått långt då jag såg det så tog det "min" verkstad direkt. Fick då höra att det var var avfettning som var orsaken och att man inte bör tvätta med kallavfettning på baklysen osv. Inget jag hört eller fått info om då men numera vet jag :-) dom skickade in bilder till Södertälje och jag fick allt som var spräckt utbytt. men fick gnälla en hel del innan det togs bilder...
    Märkte aldrig av att dom nya glasen sprack eller så på den tiden jag hade den kvar.
    Senast redigerad av vfr den 2021-08-17 klockan 18:45. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

Liknande ämnen

  1. Snedslitet vänster bak passat alltrack
    Av Bowen i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2023-10-23, 12:30
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2020-09-04, 16:52
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-08-21, 20:54
  4. Vw passat 1.9Tdi sprucken vevhusventilation
    Av christian19 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-04, 08:20
  5. Abs Lampan lyser Passat -99
    Av vw1 i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 16:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin