Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2019
    Namn
    Christoph Schulthess
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    3

    Passat B8, 2.0 TSI, 280hk - Pop&Bang Map

    Hej på er

    Jag har en B8 med en 200cpi metallkat och mjukvara. Jag skulle vilja ha en pop&bang map. Onödig jag vet, men vill bara ha det. Nu fick jag dock höra atr det kan vara svårt, eller omöjligt eftersom Passaten, trots en väldigt lik motor inte har samma mappar osv som t.ex en Golf R. Dvs en Golf R har redan en sådan map från fabrikan, bara att den är väldigt nedskruvat såklart. Men den går enkelt att anpadsat. Tydligen saknar då Passaren detta vilket gör det svårare eller "omöjligt".

    Finns det någon här som kanske har erfarenhet eller vet mer?

    /Chris

  2. #2

    Reg.datum
    feb 2020
    Namn
    Mk7.5 R
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    24
    Det borde inte vara några problem, sök runt lite så hittar du flera mjukvaror där p&b ingår.
    Det dom gör är att spruta in en mindre mängd bränsle under motorbromsning som självantänder pga
    hög avgastemp och ingen tändning. Men se upp lite, inte katalysatorns bästa vän.

  3. #3

    Reg.datum
    feb 2019
    Namn
    Christoph Schulthess
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    3
    Nja enligt en duktig tysk programmerare är det inte så enkelt. Tydligen så har t.ex en golf r redan ett p&b mapp/modul som då passaten saknar. AK tuning gjorde ett försök men fick inte till det heller :/
    Senast redigerad av vfr den 2021-08-06 klockan 10:26. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

Liknande ämnen

  1. Crash boom bang!!
    Av Mr dOhC i forum Off Topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-17, 16:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin