Resultat 1 till 12 av 12
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2020
    Namn
    Johan Runsten
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    7

    Massagestol/ergoactive knarrar tiguan allspace

    Hej,

    Har ett knarrande missljud från massagefunktionen i förarsätet (tiguan allspace) som blir högre när man lägger mer tyngd på ryggstödet.. Har inte hittat nåt om det i min googling, nån som känner igen det? Får ingen verkstadstid på ett tag.. Skulle vara intressant att veta vad det kostt att laga stolen eller om det är nåt man själv kan felsöka.

    Roliga är att jag tog över bilen och tänkte på en gång att massagestolar, de kommer ju sönder på en gång 😅

    /Johan

  2. #2
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    Stolen kanske behöver lite uppmjukande massage.

    Förlåt...

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2020
    Namn
    Johan Runsten
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    7
    �� hoppades på en lösning att bara slå på den iof..

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756
    Kollat felkoderna? Finns det inga felkoder så blir det ett tufft jobb för din lokala VAG verkstad att fixa det, kan innebära att dom måste "tänka utanför boxen" !!

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2020
    Namn
    Johan Runsten
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    7
    Ah, nah, har inte möjlighet, tänkte om det var ett känt fel... Vad kostar det att byta hela stolen ��

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 894
    Bara en fundering, behöver inte dessa stolar någon service?

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2020
    Namn
    Johan Runsten
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    7
    Inget de nämnde på servicen förra året iaf..

  8. #8

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 894
    Jag har inte en aning om hur ergostolen fungerar och/eller om det är rörliga delar i den? Har själv aldrig provat en sådan.
    Vi har en stor stationär massagestol på jobbet som väl kostar runt 50K, vill minnas att den måste servas ibland, för den knirrar och knakar. som fxx. Men absolut, jag förstår att det är betydligt fler och större rörliga delar i den

  9. #9

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756
    Kan kanske vara ide att kolla andra tyska bilmärkesforum/facialbook grupper om idéer, troligt att det är samma underleverantör av massagestolar till dom flesta märkena.
    Man kan ju utgå ifrån att massage funktionen innebär rörliga delar, och det som rör sig behöver service emellanåt! Kan ju till och med finnas nån dold lucka för att kunna trycka in någon form av smörjmedel!

  10. #10

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 015
    Jag läser mycket och på flera olika forum men detta problem har jag faktiskt aldrig läst om. Klart det är rörliga delar, men Allspace är en relativt ny modell så jag skulle kolla med en auktoriserad verkstad om det finns någon TPI för detta och kanske få det åtgärdat utan kostnad om det är ett känt problem.

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 894
    Jag har också googlat runt utan att hitta något, tycker ju att ErgoActive-stolen borde vara likadan oavsett vanliga Tiguan eller Allspace? Men det finns kanske garanti kvar på en Allspace?
    Ändra: Allspacen kom nog runt 2018, så kanske ingen garanti
    Senast redigerad av candyweiss den 2021-07-31 klockan 18:45.

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2020
    Namn
    Johan Runsten
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    7
    Ikväll när jag testade justera stolen märkte jag att det är ländryggsstödet som gör knarrljudet och har inget med själva massagerörelsen att göra. Googlar jag på det hittar man ett gäng med typ samma problem... Kan va nån plast som börjat skava mot nåt i stolen. Bah

Liknande ämnen

  1. VW Tiguan Allspace H&R sportchassi
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-02-11, 13:33
  2. Koda om Tiguan Allspace?
    Av Freddan i forum VW-forum
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2019-04-04, 22:22
  3. Tiguan Allspace tråden
    Av Joel P i forum VW-forum
    Svar: 106
    Senaste inlägg: 2019-03-31, 17:09
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-06-26, 21:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin