Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33
  1. #21

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Jag menar, bara släng iväg ett mail om det finns något fotstöd för högerfoten eller om de vet någon annan som kanske har det.
    Borde vara något enkel som typ din mobilhållare med dubbelhäftande. Kanske finns något mer anpassat som man fäster på torpedväggen. Jag har googlat men hittar tyvärr inget själv, är ju intressant att vet om det finns, fast jag själv inte är i behov av det

  2. #22

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    I ett tidigare svar så spekulerade jag om inte problemet snarare är medicinskt, och när trådskaparen refererar till termer som "kramp" så blir i alla fall jag övertygad om att det är så.
    Då dom flesta personbilar, och alla fordon i yrkesmässig trafik är automatväxlade så är det konstigt att man inte har hört om detta problem innan!
    Viss medicin kan ge kramp som biverkning ibland, ex blodtryck, hjärtmedicin.

  3. #23

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Snarare så att har man inte kört med automatlåda och ACC nån gång under dom tidigare 50 åren så är man inte van att ha en högerfot som inte vilar/stöds av någonting. Trodde jag skulle vänja mig, men kan konstatera att under det dryga året jag kört denna bil så har minnesmusklerna vid min ålder lite svårt att anpassa sig :-)
    Senast redigerad av vfr den 2021-07-29 klockan 17:46. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #24

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Jag menar, bara släng iväg ett mail om det finns något fotstöd för högerfoten eller om de vet någon annan som kanske har det.
    Borde vara något enkel som typ din mobilhållare med dubbelhäftande. Kanske finns något mer anpassat som man fäster på torpedväggen. Jag har googlat men hittar tyvärr inget själv, är ju intressant att vet om det finns, fast jag själv inte är i behov av det
    Ska göra det, men får bli om nån vecka eller så...

  5. #25

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Nya bilder som ser rättvisare ut hur det faktiskt är...

    Namn:  Fotstöd HF.jpg
Visningar: 197
Storlek:  862.9 KB

    Namn:  Fotstöd med fot HF.jpg
Visningar: 147
Storlek:  773.3 KB

  6. #26

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Om du trampar full gas och foten flyttas åt höger sida, finns det ingen risk att du fastnar med foten/skon mellan gaspedalen och "fotstödet"? Det ser faktiskt inte optimalt ut....

  7. #27

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Varför skulle man flytta foten till höger när man gör en kickdown?
    Nej, den glider av... kulan sitter på en gummihistoria som fjädrar lite just uppåt, fast det går inte att se på bild.

    Klart med breda kängor eller nått kanske man kan fastna för ett ögonblick, men jag kör aldrig med kängor, stövlar eller andra klumpiga skodon, inte ens på vintern... har alltid ett ombyte med mig när jag ska köra då det behövs kraftfullare skodon ute.

    Den typen jag visar på bilden har jag året runt då det inte varit några riktiga vintrar häromkring på några år.
    Senast redigerad av CekariYH den 2021-07-30 klockan 01:39.

  8. #28

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Har svårt att se att det skulle vara olagligt, det är inte en ”fast monterad” pryl.

    Däremot kan försäkringsbolaget ha synpunkter, om det vid en eventuell olycka kan påvisas att montaget skulle haft påverkan.


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  9. #29

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Helt rätt, den är inte fast monterad för om jag brukar lite våld mot den med foten så lossnar den och viker ner sig sas.

    Ja, där har du en bra synpunkt, inte tänkt på vad ett försäkringsbolag skulle kunna tycka... fast fattar inte riktigt vilken påverkan den ska kunna ha haft... får väl ge fan i att bli inblandad i en olycka då :-)
    Kanske att den lossnar och hamnar under bromspedalen då? men får väl fästa även en säkerhetslina på den så den inte kan fara iväg dit bort om den lossnar från "väggen".
    Ja, så gör jag, finns ju ett litet hål med vad som det ser ut, skruvar där en lina skulle kunna sitta fast på första bilden... får undersöka och fundera lite.
    Senast redigerad av CekariYH den 2021-07-30 klockan 01:58.

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Sorry för oklarheter.
    Jag missade dock hela grejen

  11. #31

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Va inte mycket att missa :-)

  12. #32

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Kan aldrig tänka mig att det är lov att ha saker som kan hindra åtkomst till pedalerna. Att den inte är monterad ordentligt kan fort skapa problem, när den kan rulla runt bakom pedalerna och skapa trassel i en nödsituation.

    Om det är stolen som ska flyttas fram kanske? Ser ut som fötterna är för långt ifrån pedalerna!

  13. #33

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Du ska inte titta på var hälen är och benets vinkel och sträckning, sitter ju inte normalt bara för att kunna fota foten sas.

Liknande ämnen

  1. Är detta lagligt?
    Av Lindahl i forum VW-forum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2014-01-07, 00:49
  2. Lagligt med angeleyes?
    Av Kungen i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 07:43
  3. Lagligt med webrar på en CL?
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-04, 02:52
  4. Weber 45or på MK II 16v lagligt?
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 11:19
  5. är detta lagligt?
    Av sciroccoGTX i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 00:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin