Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106

    T-Roc 2020 tvärnitar och protesterar högt...

    Bilfan tvärnita, pep, skrek och skällde när jag parkerade... trodde jag kört över en unge minst, och så var det bara lite buske som inte ens nådde fram till bilen... :-)
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    Senast redigerad av vfr den 2021-07-26 klockan 09:27. Anledning: Borttagning av udda typsnitt på texten

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Bättre den piper INNAN man kör över en unge än att den enbart ger bekräftelseljud att underredet är i behov av avspelning.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Piper gör alltid min också, men bromsat eller tvärnitat har den aldrig gjort i den hastigheten. Jag har sänkt ljudet till det lägsta och valt ett tonläge som är minst störande för mig.

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Haha, jo så klart men fick ju nästa hjärtslag, när det tvärnita och tjöt sådär...

    Spola underredet går snabbt så inga problem

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Piper gör alltid min också, men bromsat eller tvärnitat har den aldrig gjort i den hastigheten. Jag har sänkt ljudet till det lägsta och valt ett tonläge som är minst störande för mig.

    Hm, visste inte att kan sänka och ändra tonläget vid varningslarm etc... får kollas upp :-)

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Du kan stänga av funktionen att den automatiskt aktiveras vid ett visst avstånd och hastighet. Häll upp en bättre öl, samla familjen och läs högt ur bilbibeln du har i handskfacket så kommer många frågor om din nya bil besvaras.

  6. #6

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Tvärnitar den så låter det som att det var "emergency auto brake" som slog till, då brukar nån stor röd varning visas i displayen och den låter nog mer än vanligt. Har själv bara upplevt det några gånger när jag hastigt närmat mig ett långsamt eller stillastående fordon.
    Men det är väl flera här som råkat ut för att bilen bromsat helt omotiverat om jag inte minns fel?

    PS. Vet inte om du kan ändra rubriken eller om nån moderator kan göra det, men den kanske borde vara lite mer beskrivande

  7. #7

    Reg.datum
    dec 2019
    Namn
    Håkan Kristiansson
    Ort
    Lidingö
    Inlägg
    61
    Välkommen till klubben. I låg hastighet framför ett hinder kan väl vara OK... https://www.gtiklubben.nu/forum/show...t-too-emergent

Liknande ämnen

  1. Växling mellan 2an och 3an. T-Roc 2020 DSG
    Av hakank i forum VW-forum
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2021-08-10, 11:56
  2. Baklucka och uppstartsförbrukning T-Roc 2020
    Av CekariYH i forum VW-forum
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2021-08-09, 22:39
  3. Bankörning: Lunda Maj 2020?!
    Av mangewide i forum Bankörning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-04-16, 22:15
  4. Golf R 2020 / G8
    Av sspc i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2019-12-18, 21:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin