Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1

    Reg.datum
    nov 2018
    Namn
    Robban Johansson
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    67

    Passat, Problem med infotainment systemet

    Hej!
    Har köpt en Passat -2020 med We Connect. Körde bilen några dagar innan jag tog tag i att ansluta den mot appen i telefonen. Startade igång och loggade in med mit VW ID. Efter några försök så kopplade bilen upp mot mitt konto.

    Frid och fröjd tänkte jag. Men icke. När jag nu ska använda bilen och infotainment systemet startar så står det bara "Användarprofilen laddar" i displayen. Detta försvinner aldrig och jag kan inte göra något. Inte ens radion går att få igång.

    Någon som varit med om liknande och kan ge mig några tips? Har bara provat att hålla in "Power" knappen i 10sek för att få enheten att starta om. Men det hjälper inte.

    Riktigt surt, hoppas på lite bra tips här men antar att det är stor risk att jag får uppsöka en verkstad.

    Tack på förhand!
    Senast redigerad av quetrax den 2021-07-18 klockan 11:34.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Det verkar vara precis samma problem som den här tråden:
    https://www.gtiklubben.nu/forum/show...-%94fastnat%94

    m v h Henrik

  3. #3

    Reg.datum
    nov 2018
    Namn
    Robban Johansson
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    67
    Japp, pratat med support nu. Bara att åka till närmaste auktoriserade verkstad. Suck suck..

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Om det är ett inloggningsproblem och bilen saknar uppkoppling kanske det går att komma vidare om mobilen ansluts med sladd och delning av nätverket (Mobil hotspot/Internetdelning).
    Om detta lyckas går det kanske att logg ut ur We Connect innan man sedan stänger infotainment.

    Som sagt, bara en tanke.

  5. #5

    Reg.datum
    nov 2018
    Namn
    Robban Johansson
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    67
    Problemet löst. Servrarna i Tyskland hade legat nere flera gånger i helgen. Förmodligen var de nere när mitt system försökte logga in. Detta gjorde att det fastnade i vinkelvolten.

    Urplockad säkring till infotainment systemet räckte. Sen hoppade allt igång igen!

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Gött att det löste sig. Men usch vad sårbart allt med nätverk är

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2021
    Namn
    Alex
    Ort
    Solna
    Inlägg
    8
    Hej Robban. Har samma problem och är med bilen i Spanien. Lämnade in här till VW som snabbt tittade på den men kunde inte lösa och ska lämna in den om en vecka för noggrannare koll.

    ’’men löste det för dig att du tog ut säkringen? Har en Arteon 2020 och antar att det e samma som på din, säkringen sitter till vänster under ratten ”glasögon förvaring”. Ät det bara att dra ut den för att komma åt säkringar?

  8. #8

    Reg.datum
    jun 2021
    Namn
    Alex
    Ort
    Solna
    Inlägg
    8
    Får det inte att fungera. Tog ut säkringen för infotainmentsystem nr F12 samt F10 som e för mobiltelefon ifall det hade någon betydelse. Startade motorn säkringar. Sen på
    med de och starta om. Fortfarande samma problem. Är
    det fler säkringar tro?

  9. #9

    Reg.datum
    nov 2018
    Namn
    Robban Johansson
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    67
    Bra fråga. Jag tror bara en säkring plockades ur i min. I säkringhållaren bakom ”glasögon” facket. Men såg att både infotainment och mätarkluster slocknade. Efter detta satte han sig i bilen och tryckte på startknappen, sen ner och tillbaka med säkringen och då hoppade allt igång igen.

    Har inte haft något strul efter detta. Fick förklaringen att servrarna i Tyskland hade legat nere på helgen då jag försökte aktivera och bli huvudanvändare. Detta gjorde att bilen fastnade i en loop.

    Har dock läst om andra som har haft liknande problem vilket resulterat i byte av infotainment/kommunikationsmodul. Så det kan ju vara så att du har ett hårdvarufel om det inte hjälpte med säkringen.

  10. #10

    Reg.datum
    jun 2021
    Namn
    Alex
    Ort
    Solna
    Inlägg
    8
    Hej

    Fick lämna in här i Spanien (gick på garanti) och de löste det efter 2 dagar.. som du säger fick byta kommunikationsmodul som hade slutat fungera, den som ringer upp "SOS". Nu allt bra och hoppas inte på mer problem.

  11. #11

    Reg.datum
    nov 2018
    Namn
    Robban Johansson
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    67
    Gött att det löste sig!

Liknande ämnen

  1. Uppdatera infotainment Passat B8-17
    Av dRg i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2021-04-10, 14:08
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-08-28, 16:02
  3. Har ett problem med afs systemet på min bil.
    Av Jonte1993 i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2019-02-06, 20:36
  4. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2016-06-16, 19:23
  5. Provtryckning av systemet
    Av Jimpa82 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 03:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin