Resultat 1 till 15 av 15
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2021
    Namn
    Carl Rosén
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    13

    We Connect appen. Fråga.

    Jag är van vid Volvos eminenta app med körjournaler osv, så detta blev en besvikelse. Jag vet förmodligen inte hur man gör, men hur kan jag få mina "kördata" redovisade per sträcka, nu vet jag inte hur det funkar? Ibland slår appen ihop en hel dag, ibland kan den dela på några sträckor, vet inte hur det hänger ihop. Jag vill ha varje sträcka redovisat för sig. Åker jag till jobbet, så vill jag se data med bränsleförbrukning, körsträcka etc. för den resan. Sedan åker jag på ett kundbesök, då vill jag ha den resan för sig, inte ihop slagen med min första sträcka till jobbet. Någon som vet om det går eller vad jag gör fel. Annars är detta inte mycket att ha. Tacksam för tips!

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Per Alexandersson
    Ort
    Orust
    Inlägg
    16
    Namn:  Screenshot_20210622-230851_We Connect.jpg
Visningar: 1056
Storlek:  192.1 KB

    Det går

    Klicka på pilarna h/V för att se dina resor under dagen.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2021
    Namn
    Carl Rosén
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    13
    Jag vet hur appen funkar, men den slår ju ihop resorna, så en dag med 7 resor/ sträckor redovisas som 1 resa med ett medelvärde på den. Jag vill se varje resa för sig, även om den bara är 1 km. Måste jag nollställa trippen varje gång jag startar bilen under 1 dag för att få alla sträckor redovisade separat kanske, nån som vet?

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Per Alexandersson
    Ort
    Orust
    Inlägg
    16
    Men det gör den ju inte...? Du kan se alla resor var och en för sig.

  5. #5

    Reg.datum
    dec 2019
    Namn
    Håkan Kristiansson
    Ort
    Lidingö
    Inlägg
    61
    För att förtydliga bilden ovan. Varje stapel motsvarar en resa. Tap på stapel visar sträcka osv.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2021
    Namn
    Carl Rosén
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    13
    Så blir det inte i mina staplar. Den slår ihop dagens resor till 1 resa, ibland 2 resor, fast jag kanske gjort 10 resor på en dag. Om jag åker 1 km och tankar bilen, så ska det redovisas som en resa, men det gör det inte. Det blir en klump för hela dagen, jävigt irriterande är det. Den borde ju registrera en ny resa när man bryter tändningen och sedan kör iväg igen.

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Per Alexandersson
    Ort
    Orust
    Inlägg
    16
    Känns som att det borde vara en inställning i appen eller?
    Vad har du för version av appen? Kanske finns en nyare version?

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2021
    Namn
    Carl Rosén
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    13
    Det finns inte så många inställningar kring detta och jag har provat alla varianter och det finns ingen nyare version än den jag har. Om du åker till affären och stannar 20 min och åker hem, får du båda dessa resorna redovisade eller slår den ihop till 1 resa?
    Senast redigerad av vfr den 2021-07-01 klockan 13:40. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  9. #9

    Reg.datum
    dec 2019
    Namn
    Håkan Kristiansson
    Ort
    Lidingö
    Inlägg
    61
    Stämmer faktiskt det Carl säger. Kollade sista resan igår. Den inkluderar 2 st. stopp på ca 10 minuter vardera. Och det hela är sammanslaget till en resa. Namn:  bilresa.jpg
Visningar: 795
Storlek:  17.0 KB

  10. #10

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Per Alexandersson
    Ort
    Orust
    Inlägg
    16
    Jag va oxå tvungen å testa idag... och kan bara instämma jag me... att mindre stopp faktiskt inte tas upp som en egen resa! Hade ett stopp på 15min och ett stopp på 10 min som slogs ihop med den längre totala hemresan.

    Undra om det är tidsstyrt då? Och var går gränsen för när det blir en ny resa? Detta ska kollas upp.

    Känns lite kasst faktiskt, men inget jag har tänkt på tidigare...

    Då har jag inga idéer längre..

  11. #11
    Bannad
    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Sture Svanberg
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Det kan ju inte delas upp i separata resor om du stannar för ett rödljus. Om du, på din resa, åker till korvmojjen och äter en vurre och sedan åker vidare osv.

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2021
    Namn
    Carl Rosén
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    13
    När jag idag åkte ett ärende och hade parkerat över 1 timme, så slog appen ändå ihop resan till en resa. Detta gör funktionen nästan meningslös. Jag vill kunna se vad bilen tar i bränsle eller el när jag kör en sträcka, men då slår den ihop flera sträckor till 1, helt sjukt. Om jag sticker iväg på ett ärende i tjänsten, så slår appen ihop resan med mina privata resor. Ska det vara en tidsgräns så borde den vara max 5 minuter, egentligen 1 minut. Det är konstigt att man inte kan ställa in hur man vill ha sina resor redovisade.

  13. #13

    Reg.datum
    dec 2019
    Namn
    Erik Schulze
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2
    Jag tror att tiden är 2 timmar.
    Men man kan ju nollställa "sedan start" manuellt.
    Senast redigerad av vfr den 2021-07-01 klockan 13:39. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  14. #14

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Håller med Strix, i appen eller på webben så får man rätt kass info om ens bil, och nånting som ens liknar en vettig körjournal finns inte.

    Jag fattar inte eller får inte ihop det:
    Får inte ihop det by Lars Hernborg, on Flickr
    Senast redigerad av CekariYH den 2021-07-16 klockan 02:09. Anledning: Glömde bilden

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2021
    Namn
    Carl Rosén
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    13
    All information finns egentligen för typ en enklare körjournal, men VW ger oss skit. Riktigt dåligt!

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-12-16, 12:19
  2. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2020-09-02, 19:43
  3. Car-net och We Connect
    Av erpe83 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-08-06, 14:36
  4. VW We Connect
    Av biltok i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2020-05-02, 16:54
  5. Vw Connect
    Av biltok i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-07-25, 19:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin