Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2021
    Namn
    Henrik Larsson
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    9

    Ny turbo trasig 2,0TDI

    Köpte en ny turbo till min Passat 2,0tdi 140hk av märket Stark och så långt allt bra.
    Bytte turbon enligt konstens alla regler och det gick bra åkte sedan ut och provkörde och den laddade som den skulle men luktade bränd olja.
    Tänkte då att det är nog allt kladd jag fått på grenröret vid bytet så det bränns väl bort.
    Åkte sen på en längre sväng typ 45mil och det visade sig att det fortfarande luktade bränt och vid lite efterforskning då så märkte jag att det lilla röret som är inloppet för oljan läckte ut olja som rann ner över varma delen av turbon.
    Tur var ju att det inte blev för lite olja till motorn och att jag inte kastat den gamla turbon så jag kunde ta rörbiten från den.
    Riktigt dåligt att en ny reservdel trasig från början.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Stark är väl deras eget "märke" som dom gladeligen ersätter bättre delar med..
    Dessutom prisas Stark högre än många andra alternativ = mer klirr i kassan..

    Kan du länka eller lägga upp en bild på det som är trasigt?
    Måste turbon bytas igen, eller är det bara en obefintlig del som är trasig?

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2021
    Namn
    Henrik Larsson
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av Mex165 Visa inlägg
    Stark är väl deras eget "märke" som dom gladeligen ersätter bättre delar med..
    Dessutom prisas Stark högre än många andra alternativ = mer klirr i kassan..

    Kan du länka eller lägga upp en bild på det som är trasigt?
    Måste turbon bytas igen, eller är det bara en obefintlig del som är trasig?
    Ja jag kan ta en bild senare.
    Näe turbon är som den ska men det sitter en liten kort rörbit (Typ 4cm) som man monterar slangen för oljetillförsel till turbon och det läckte lite grann som sagt.
    Jag fick ta det som satt på den gamla original turbon så löste det sig tur man inte åkte till återbruket med den gamla innan man upptäckte felet.
    Jag betalade inte så mycket för den turbon så jag är rätt nöjd en då men ska väl endå vara hel när den är slitter ny.
    hade tur att den var nersatt till 2600:- ca när jag köpte två dagar senare kostade den 4500:-
    Senast redigerad av Henke203 den 2021-06-07 klockan 19:39. Anledning: glömde skriva

Liknande ämnen

  1. Trasig turbo Polo 1,4tdi
    Av Krulle i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2017-06-18, 22:28
  2. Vw Golf MkII Turbo 2015 Turbo byte o nytt Grenrör :)
    Av vr6_mannen i forum Projektforum
    Svar: 247
    Senaste inlägg: 2016-12-28, 20:25
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-30, 20:50
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 10:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin