Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Tony Lund
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    23

    Någon som testat Biltemas ODB-II felkodsläsare?

    Hej,

    Finns det någon som testat Biltemas felkodsläsare Art. 15-1305 som är speciellt framtagen för VAG bilar?
    Funkar den som den skall?

    Jag funderar på att köpa en då min airbaglampa har tänts. Samma var det för ett år sedan och då släckte verkstaden den och sen kom det tillbaka efter 6 mån... han sa då att det troligtvis var glapp innanför handskfacket...

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Vad har du för bil? Eller till vilken bil ska den användas? Och vad ska den användas till?

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Tony Lund
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    23
    Skall användas på en Passat 2.0 TDi 2013.
    Tänkte ha den för att se felkoder åtgärda och släcka dessa. Just nu så lyser airbagslampan samt lampan för spolarvätska även om den är helt full.
    Senast redigerad av vfr den 2021-06-01 klockan 18:38. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Ingen egen erfarenhet, någon annan här kanske har, men det ska den klara av vad man kan läsa av beskrivningen.

  5. #5
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Fast airbagkoder är väl tveksamt. Det brukar inte "vanliga" OBD-verktyg klara av. Kanske denna skulle klara det om den är speciellt för VAG-bilar, men ändå tveksamt. Men det är bara att köpa och prova. Skriv gärna här hur det gick sedan.

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Står bl.a. så här om den TS länkar till:

    • Med utökad diagnosfunktion för Audi, VW, Skoda och Seat, samt vanlig OBD-II diagnos för övriga bilmärken.
    • Hämtar och nollställer felkoder från över 130 moduler på VAG bilar, inklusive ABS, airbag, radio, AC m.m.

  7. #7
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Då borde den ju faktiskt fixa det. Bara att prova då. Men som sagt, det är alltid bra med återkoppling så kan flera ha nytta av det...

  8. #8

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Lite OT. Jag har en sådan, men har inte använt den så mycket. Bara för att man kan läsa felkoderna så betyder det ju inte per automatik att det bara är att byta komponent som felmedelar, än mindre att bilen blir lagad bara för att man raderar en felkod!
    Men givetvis så kan det ju vara bra att ha som ett utgångsläge när man reparera en bil!

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2021
    Namn
    Lucas
    Ort
    Åsen
    Inlägg
    10
    Har själv en sån och funkar bra till min vw golf mk6 1.6tdi!

  10. #10

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Tony Lund
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    23
    Nu har jag testat den... och den fungerar bra hittills. Jag återställde felkoden för airbagen (felkod: 01228 Airbag, cut-off, key switch, front passenger side) och den har inte kommit tillbaka än så länge. Sist återställde verkstaden den och då höll det ca 6-7 månader.

    Om jag tolkar koden rätt så är det något glapp i avstängningsfunktionen med nyckel på passagerarsidan. Vet någon om man kan plocka ner detta på ett smidigt sätt och kontrollera kablage etc... ?

  11. #11
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Intressant! Bra att du testat och meddelar resultatet. Vi får en felkod på tösens Polo också som har med airbag att göra. Det kanske är samma sak. Jag vet att dom kör mycket med barnstol.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-07-28, 09:23
  2. Någon som testat Polar FIS+ ??
    Av Merlinen i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-30, 11:01
  3. Någon som testat PPC 3?
    Av bcr i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-14, 20:07
  4. KVD bilaktion någon som testat?
    Av Mikegti i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 22:27
  5. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 21:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin