Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237

    Tiguan eHybrid

    Lite sugen på denna efter att ha testat den som snabbast när jag servade min vanliga Tiguan.
    Blev faktiskt lite positivt överraskad av motorn som jag trodde skulle var enormt seg jämfört med den vanliga bensinaren på 180 hästar.

    Någon som har mer info om bilen och om det kan vara ett alternativ i SUV eHybrid klassen?
    Tänker då mest mot Volvo XC40/60 och ev Mercedes GLA/GLC.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Någon som har mer info om bilen och om det kan vara ett alternativ i SUV eHybrid klassen?
    Hur menar du? Uppenbarligen är den ett alternativ bland jämförbara laddhybrid SUV.

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Jag menar om någon vet hur den står sig i klassen mot övriga SUV hybrider, jag har inte hittat några tester eller omdöme för Tiguanen.
    Senast redigerad av vfr den 2021-06-01 klockan 15:41. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Generellt som bil är Tiguan en klassvinnare, en mycket populär bilmodell, den har även sålt mycket bra till privatpersoner. Modelluppdateringen har så klart gjort den än mer konkurrenskraftig. Laddhybriden tillför ett efterfrågat motoralternativ. Sen beror utlåtande så klart på vad man jämför med och vilka behov man har. Prestanda (245 hk/400 Nm) och elektrisk räckvidd (50 km) tycker jag är normal för klassen. Notera att ehybrid är enbart framhjulsdriven.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-06-26, 22:49
  2. Ny Tiguan och Car-Net
    Av mofo i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-12-15, 22:58
  3. VW Tiguan XL
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-11-24, 10:11
  4. Tiguan
    Av lerling i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-06-02, 15:37
  5. Tiguan
    Av lasholm i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-19, 17:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin