Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2021
    Namn
    Rikard Hansson
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    4

    Predictive ACC on Passat B8

    Jag har en liten konstig fråga!

    Jag har installerat Predictive ACC på min Passat GTE årsmodell 2017, dvs att farthållaren automatiskt anpassar hastigheten efter hastigheten på skyltarna och anpassar farten i kurvor, rondeller mm. Motsvarande Travel assist på nyare modeller.

    Ni kan se mer hur det genomfördes här:
    https://www.youtube.com/watch?v=OJPy7gkTQyU

    Men jag saknar fortfarande en funktion och det är att om jag kör på en 50-väg och ställer in hastigheten manuellt på t.ex 53 km/h så vill jag att pACC:n automatiskt ska öka hastigheten till 73 km/h på en 70-väg istället för 70 km/h. För att få till den funktionen måste jag temporärt låna en MIB-enhet, enheten i handskfacket, från en VW årsmodell 2019-2020 som har navigation. En Discover Media eller Discover Media Pro enhet går bra.

    Jag startar min bil med den lånade enheten och får då möjlighet att välja Tolerance setting Low i ACC-menyn. Därefter får min bil ovan funktion även med min befintliga MIB2-enhet.

    Därför undrar jag om det finns någon som bor i Mellanskåne eller dess närhet som skulle vilja hjälpa mig med detta? Allt som allt borde det inte ta mer än en halvtimme att temporärt flytta över enheten. Jag kan även erbjuda en mindre ersättning för besväret.

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Grym retrofit!

    Den som eventuellt lånar ut sin MIB till dig kommer antagligen få den CP låst.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2021
    Namn
    Rikard Hansson
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    4
    Nej, det finns ingen risk för det. Detta tillvägagångssätt har gjorts åtskilliga gånger förut av andra utan några problem med Component Protection.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Ut och testkör en lämplig på Bilmo

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av Limito Visa inlägg
    Nej, det finns ingen risk för det. Detta tillvägagångssätt har gjorts åtskilliga gånger förut av andra utan några problem med Component Protection.
    Märkligt. Då kan man köpa en begagnad och montera i sin bil utan att den blir cp låst? Aldrig hört talas om att det skulle vara möjligt. Vitsen med cp är ju att göra det omöjligt. Bilen vet ju inte om man monterar in en stulen eller ärlig enhet.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2021
    Namn
    Rikard Hansson
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    4
    I så fall upplever den sig vara CP låst bara under den korta tid den sitter i min bil, men det går fortfarande bra att starta upp den utan problem och det är bara navigationen jag behöver komma åt. När den är tillbaka i sin ursprungliga bil "känner den sig hemma igen".

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2022
    Namn
    sp00ky
    Ort
    SWE
    Inlägg
    12
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (admin kan radera denna post)
    Senast redigerad av sp00ky den 2022-06-09 klockan 14:26.

  8. #8

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Du kan köpa den t ex härifrån och är garanterat rätt. https://www.vcds.se/ eller från flera andra sajter i Europa, alternativt från RossTech i USA.

    Jag är övertygad om att detta forum inte vill bidra till handel med piratkopior.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2022
    Namn
    sp00ky
    Ort
    SWE
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Du kan köpa den t ex härifrån och är garanterat rätt. https://www.vcds.se/ eller från flera andra sajter i Europa, alternativt från RossTech i USA.

    Jag är övertygad om att detta forum inte vill bidra till handel med piratkopior.
    Tack, men jag redan har VCDS, men här handlar om 5054a (online flashing + cp off)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin