Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vas 5054a

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2021
    Namn
    Ali Hrlimir
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    2

    Vas 5054a

    Första inlägget.... !

    Någon som har erfarenhet av VAS 5054A ?

    Vill köpa en sådan och testa ODIS. Men marknaden verkar översvämmad av kina-kloner av varierande, eller avsaknad av, funktion.

    Någon som vet vart man kan köpa en välfungerande enhet?

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Jag ger mig ut på djupt vatten här, men jag tror inte du har någon som helst nytta av en VAS utan Odis. Och ska du ha Odis behöver du köpa en licens, och köpa licens kostar vad jag förstår åtskilliga tusenlappar varje månad och att köpa licens utan att ha en verkstad tror jag inte är möjligt.

    Någon annan som vet får gärna rätta mig.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2021
    Namn
    Ali Hrlimir
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    2
    Tack för svar, men var mest ute efter någon med erfarenhet av en välfungerande adapter 5054A.

    Det finns ju VCDS också, från Rosstech. Är dock osäker på om den kan göra samma saker som 5054A med ODIS-E.

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Sorry, ingen erfarenheter av VAS donglar. Jag undrar om det går att köpa ens för en privatperson om den inte är ful-kopierad, men jag vet inte. Jag, och forumet, är starkt emot all förekomst och diskussioner om piratkopierade hårdvaror.

    VCDS har ingen funktion för att flasha mjukvara eller SVM uppdateringar. Det som finns i programmet och bilens controllers kan justeras inom de ramarna. VCP kan flasha mjukvara i controllers. Förutsatt att man har tillgång till de filer man önskar, alternativt om man är duktig på HEX programmering och kan modifiera mjukvaran själv kan man skjuta in den. Beroende på vad som ska ändras har VCP ett bibliotek med färdiga filer, och de som utvecklar produkten hanterar förfrågningar på begäran och utvecklar eventuellt lösningar för dem.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin