Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 319
    Det är assistenter och mer behövs inte, tycker jag. Jag gillar att köra bil. Men fortsätt gärna brottas med Sign Assist, jag tror det kommer dröja lääääänge tills det fungerar, vi skulle troligen behöva att väghållaren signalerar detta återkommande längs vägen via Car2X eller liknande för att få en vettig funktion. Att optiskt läsa skyltar av varierande standard och kombinera med navigationsdata som inte väghållaren håller uppdaterad, det är uppenbart stökigt. Jag avråder alla som kommer i min väg från att tro på sådana funktioner och framför allt från att betala för det.

    Men vi kanske ska lämna detta och återgå till hur TS får till funktionen i sin bil?

  2. #22

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 010
    TS har redan fått svar på hur han kan få Signassist i sin bil.

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Du skriver att du kan aktivera Sign Assist, man kan alltså det utan att bilen har navigation?

  4. #24

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    awwd
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    82
    Side Assist tycker jag är en värdefull hjälp vid snabbt uppdykande bilar bakifrån och dess funktion att hålla koll åt sidorna när man backar ut från en parkering mellan andra bilar.

    Hade tidigare en Passat Alltrack -16 där side assist ingick i något av "Assist paketen" och blev därför förvånad när jag nu köpte en beg Alltrack -20 med omfattande utrustningslista som saknar detta. VW har brutit ut funktionen ur alla paket och säljer den numera separat vilket innebär att de flesta "faceliftade" Passater från hösten -19 och framåt saknar den.

  5. #25

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 010
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Du skriver att du kan aktivera Sign Assist, man kan alltså det utan att bilen har navigation?
    Brukar funka om man har lane assist, då finns kameran i vindrutan bakom backspegeln. Det enda problem man kan uppleva är att instrumentklustret frågar efter data från navigationen, så man får ett felmeddelande som försvinner efter några sekunder. Skyltavläsningen fungerar ändå och visas i instrumentklustret.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-06-26, 21:49
  2. Vad måste jag göra???
    Av islay_viper i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-11-09, 17:31
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-13, 22:43
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 11:35
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 08:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin