Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90

    Bluetooth strul med spotify

    Hej,

    Har en Passat 2018 som jag fått strul med, eller rättare sagt ligger problemet nästan säkert inte i bilen utan i telefonen eller spotify. Men tänker att fler av er här kanske streanar musik via spotify och bluetooth till era bilar också.
    Nåja, problemet då. När jag streamar musik från just spotify på telefonen (oneplus 6) via bluetooth till bilen så visas bara första låtens metadata i bilen. När jag byter låt sen så står det kvar samma metadata i bilen.
    Problemet uppstod för några veckor sedan, kan inte säga exakt när så jag har inte så mkt att hänga upp det hela på...
    Kör jag via kabel och Android Auto så funkar det bra, men när man bara kör korta sträckor så brukar ju telefonen ligga kvar i byxfickan.

  2. #2

    Reg.datum
    mar 2021
    Namn
    Bente Haagensen
    Ort
    Kiruna
    Inlägg
    6
    Jag har hört talas om problemet tidigare. Jag ska göra lite efterforskningar och sedan återkomma till dig.

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Kan det vara så att du uppdaterat Spotify i samband med att problemet uppdagades? De publicerar ju en ny appversion i alla fall typ en gång i veckan känns det som. Har du automatisk uppdatering ibockad vet du inte ens om när den installerar en ny version. Annars, starta om telefonen och göra en reset på din medianenhet? I bilen har det ju knappas förändrat något då det inte finns OTA uppdateringar till den.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Jo precis som jag skrev så är ju inte detta ett VW-problem utan med största säkerhet telefon/spotify-relaterat. Hittade lite trådar på spotifys support där det är flera som upplever samma problem. Många med OnePlus telefoner. Så det verkar vara spotify som gjort något i någon uppdatering som verkar påverka mestadels OnePlus ägare. Hoppas de löser problemet snart.
    Kan ju tillägga att jag även verkar få fel med kabel i AndroidAuto att "Spotify inte är tillgänglig just nu".
    Kan inte gärna beskylla OnePlus helt heller då alla andra appar funkar bra både via BT och kabel AA.

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Väldigt offtopic nu, men OP har även problem med att få VoWiFi och VoLTE att fungera för en del användare.

Liknande ämnen

  1. Strul med drivrutiner Windows 7 Pro med VCDS
    Av Svenska VCDS i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-12-11, 15:54
  2. Stereo, bluetooth och Spotify problem
    Av sejton i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2015-03-22, 08:23
  3. Visa låttitel med Spotify
    Av lasholm i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-01-30, 10:33
  4. Strul med bränsletrycket
    Av hanros i forum VW-forum
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-06-07, 05:57
  5. Strul med Vento 2.0
    Av JRJ i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 09:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin