Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    nov 2020
    Namn
    Bengt Bergholm
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    4

    Alla problem och fel i Golf 8 - Era erfarenheter och vad händer?

    Jag har en Golf 8 eTSI sedan november förra året. Det är så full med buggar och problem att jag inte orkar skriva allt här och ingen skulle orka läsa den textmassan (säkert 30 punkter lång lista)... Få/inga av problemen påverkar förmågan att åka från A->B men flera är oerhört irriterande.

    Läste att man dessutom fick återkalla en mängd bilar då emergency call-systemet visat sig ofunka. Min återförsäljare pratade om att det ev. kommer ett till återkallande eller uppgradering i samband med service, utbyte av någon central komponent (dator?) för att komma till rätta med saker som uppenbart är rotad i hårdvaran. Det värsta som hänt mig var att den började hacka så fort man gasade, lite som om en cylinder inte var med. Löstes med att stanna, stänga av tändningen och igång igen. Aldrig hänt igen sen... men vafan liksom?!

    Vilka buggar stör du dig mest på? Någon som är insatt i vad VW gör åt alla problem? Tidsplan, åtgärder?

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    753
    Ska börja med att jag inte har några som helst erfarenheter av Golf 8, hybrid, el etc. Men i och med att ingen svarat i tråden så ställer jag en fråga:
    Är det det som i väsentlighet utgör en bil som drivlina, chassi, kaross som är problemet, eller är det det som dagens bilägare värderar högst som komfortsystem, ljud, navigation och allt annat roligt man vill ha på pekskärmen som är problemet?
    Personligen så är min uppfattning att Golfen i alla generationer är en i grunden mycket bra och stryktålig bil, men där man av marknadsmässiga skäl anlitar folk för att inkorporera funktioner och finesser för att locka köparen. Tyvärr är nog inte allt så genomtänkt alla gånger!

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-01-09, 13:34
  2. Har ni trimmat era bilar, och i så fall varför?
    Av Fantomen69 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-09-06, 02:21
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-03, 18:39
  4. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 20:15
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-03, 20:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin